Toon posts:

5Ghz Wifi netwerk-kaartjes?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Neut72
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 29-03-2020
Ik ben benieuwd naar ervaringen met 5Ghz Wifi ivm latency voor gaming. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?

Ook ben ik op zoek naar 5Ghz netwerk-adapters...die lijken nog altijd enorm moeilijk vindbaar te zijn.

• FatalError
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 01-12 07:42
5GHz kaartjes zijn niet per se sneller dan 2.4. Wel hebben ze minder last van drukte in de lucht. Omdat de 5GHz band veel minder druk is heb je n veel constantere verbinding qua doorvoersnelheid en latency.

If it ain't broken, tweak it!

• Neut72
Ik ben dan ook vooral geinterresseerd in die lage latency aangezien ik (over enkele maanden) graag op OnLive wil kunnen gamen zonder dat ik daarvoor een kabel moet trekken.

Maar ja...waar koop je een Wifi-kaartje/stick die 5Ghz aankan?

• sloth
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Even snel in de Pricewatch gekeken en ik kom op 120 resultaten uit, hoezo enorm moeilijk vindbaar?

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18:28

mace

Sapere Aude

Neut72 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:06:
Maar ja...waar koop je een Wifi-kaartje/stick die 5Ghz aankan?
http://tweakers.net/price...iVmtSOPK_eZ26jv5ZNjSHGeAA

Moet je wel zelf nog even uitzoeken of het 5GHz of alleen 2.4 is want blijkbaar houdt de pricewatch dat niet bij.

• Nivk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 14:42
Intel 6200/6230/6300 zijn de betere 5GHz kaartjes, voor latency moet je eens kijken naar Bigfoot Killer-N 1102/1103.
Maar goed voor 5GHz wireless N heb je ook een router nodig die daar ondersteuning voor heeft en die heb je?

• Neut72
@Nivk: Ja, ik heb een sitecom die 5Ghz ondersteunt.

@mace: Blijkbaar is het nog te nieuw...moet natuurlijk wel aangepast worden ;)

• kokkel
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 03-12 13:21
Bam en een kaartje :D

• Rataplan_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 25-11 23:45
Hou er rekening mee dat 5GHz merkbaar minder bereik heeft door de eigenschappen van de 5GHz band en de golflengtes die daarbij horen. Verder heb ik een jaartje terug heel wat 5GHz nicjes getest voor mn Asus laptopje, en ben erg tevreden over Atheros AR9280. Bij de beperkte CPU power van mn Asus netbookje haal ik daar verreweg de beste performance uit, met ook nog eens goeie dekking.

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb maar even een oud topic gekickt in het PW-forum over de filtering in de PW.

• Nivk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 14:42
Neut72 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:57:
@Nivk: Ja, ik heb een sitecom die 5Ghz ondersteunt.

@mace: Blijkbaar is het nog te nieuw...moet natuurlijk wel aangepast worden ;)
Nog steeds de Sitecom Gaming Router WL-308 router? Die is namelijk alleen 2,4GHz 802.11b/g/n.

Nieuw is de 5GHz niet en dat is meteen ook het probleem, een 802.11a/g wireless router is ook 2,4GHz en 5GHz. Door grapjes als de selectable dual-band wrt320n die dus niet simultaan 802.11n op beide frequenties uitzendt is het al helemaal verwarrend.

• mace

mace

Sapere Aude

mace schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:43:
Ik heb maar even een oud topic gekickt in het PW-forum over de filtering in de PW.
En gefikst! :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee