FAQ gezocht mbt aansluiten / aanschappen van een mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

• light_seven
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2011
Hoi

Ik ben op zoek naar een media speler die TV via streaming kan afspelen.
Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar in mijn dorp zijn we in bezit van glasvezel.

Hier komt in onze meter kast een kastje binnen met daarop meerdere UTP aansluitingen.

één voor Internet (data) en 'één voor TV

Vanuit de TV gaat deze naar een kleine decoder kastje met afstandbediening waar ik dus kan zappen etc.

Ik ben op zoek naar een media speler die dit opvangt dus zonder het kastje maar wel met een remote control om zo ook mijn streaming en evt andere digitale zenders te kunnen afspelen. Ik kan namelijk via een IP adres de beelden opvangen op mijn computer. en meer zenders dan me huidige abonnement :P) Ook wil ik dat deze dus in contact staat met me netwerk (of wifi) zodat ik ook iso's etc kan afspelen.

Met betrekking tot dit heb ik niet of nauwelijks verstand van dus ik hoop graag dat iemand mij kan helpen.

Wie heeft er ervaring mee, wie weet hoe en wat..

Als er nog vragen zijn (daar ga ik vanuit, want vind het moeilijk om uit te leggen) dan hoor ik dat graag

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36
je verhaal is nogal warrig, maar volgens mij zoek jij een PVR-featured mediaplayer.

Maar ik weet niet of je met een mediaplayer precies kan wat je wil, je verhaal is nogal wazig.

• light_seven
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2011
Ha!

Dat begrijp ik want ik vind het ook vrij lastig uit te leggen

Zoals het nu is:
ISRA punt TV aansluiting (UTP) gaat via een UTP kabel naar mijn decoder AminoNet (url: http://www.aminocom.com/products/a129/) vanuit daar zap ik met mijn afstandbediening naar de zenders

Als ik de TV aansluiting (UTP) verbind met een computer en via VLC de zenders afkijkt (via IP adres udp://ipadres:poort kan ik ook TV kijken. Alleen dus veel meer zenders (a)

Wat ik wil is dus een media player met afstandbediening die deze IP adressen opvangt en die dus in een optie weergeeft zodat ik met de media player aangesloten op tv dus de UDP streaming kan bekijken.

Zoals ik het wil:

ISRA punt TV aansluiting (UTP) via een UTP kabel naar een media player zodat deze ipv het menu dus alle IP adressen kan afspelen.

Daarbij wil ik dus ook dat hij aangesloten zit op me eigen netwerk (via WIFI) of hij moet 2 netwerkpoorten hebben zodat ik ook mijn iso's op hdd kan afspelen etc.