Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik wil een nieuwe high-end TV en een mid-range A/V receiver aanschaffen die (in tegenstelling tot mijn huidige setup) in staat zijn om via DLNA streaming video van mijn Synology NAS (DS410) te kunnen ontvangen en weergeven.

Ik wil enerzijds high-def video files streamen (opgenomen met een Sony CX520ve, AVCHD dus MPEG-4 in .mts files), en anderzijds ook DivX en Xvid gecomprimeerde .avi en .mkv videobestanden.

Wat de TV betreft lonkt het nieuwe topmodel van Sony (de Bravia HX-929). Voor de A/V receiver heb ik nog geen bepaalde voorkeur.

De Sony TV geeft, al naargelang de bron, wel of niet ondersteuning voor MPEG-4...

http://esupport.sony.com/...nfo_id=799&mdl=XBR46HX929
http://www.kb.sony.com/se...nt.do?externalId=C1017936

... maar hij zou blijkbaar géén ondersteuning bieden voor DivX en Xvid.

Mijn vragen:
1. Welk (ander) merk moet ik overwegen of vermijden voor de TV, rekening houdend met wat ik wil streamen?
2. Idem voor A/V receiver - of speelt dat geen rol?
3. Andere positieve/negatieve ervaringen/tips betreffende streaming (vanop een Synology NAS of naar een Sony?)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Sowieso zou ik oppassen door met termen als "high-end" en "mid-end" te gaan werken. Want voor de één is high-end wat hoger dan de ander. Zo kan die Sony wel high-end zijn voor dat merk, maar grote kans dat er veel betere TV's zijn bij andere merken. Idem met de receiver: voor de één is mid-end een receiver van 500 euro, voor de ander is een receiver van 1500 euro nog mid-end. Werken met prijzen/budget gaat dus een stuk makkelijker werken.

Verder past de vraag van de receiver redelijk binnen Audio en HiFi. Al verwachten we hier wel iets van eigen inzet en dus bijvoorbeeld welke merken/series je zelf al tegen bent gekomen. Voor de vragen specifiek over TV's hebben we LCD, Plasma & Projectie. Wellicht is het dus handig dit topic te splitsen, want dit is wel erg globaal.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanRispens
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 20:07
Volgens mij zijn tv's meestal niet in staat om mkv af te spelen (en andere exotische formaten) maar is het meestal beperkt tot divx en avi met niet al te lastige codecs. Oplossing is gewoon een simpele mediaplayer die vanaf je nas streamt, ben je voor minder dan € 100 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sony is notoir vervelend met het afspelen van andere formaten dan mp4. Je komt dan toch eerder bij Samsung uit. JanRispens hierboven heeft gelijk, een wat goedkoper model in combinatie met een goedkope mediaspeler is een goede optie.

Zelf gebruik ik een Sony KDL-40W5500 in combinatie met een WD TV Live, gekoppeld aan een DS211. Werkt als een droom (terwijl de Sony alleen werkelijk vrijwel niets wil afspelen).

Ik ben zelf ook nog op zoek naar een A/V reciever, zal dit topic in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie snelle respons. 't Is mijn eerste post hier (al ken en doorblader ik de site en forums al sinds heel lang) en ik moet toegeven dat ik behoorlijk nieuw ben op vlak van A/V set-up in een netwerk.

OK, ik heb naast mijn NAS dus toch een Media Player à la WD TV Live nodig. Maar ik wil die wel via mijn A/V receiver op mijn TV kunnen aansluiten (als ik mijn hi-fi installatie wil gebruiken ipv de TV speakers).

Kan het dat ook voor wat betreft de A/V receiver sommige merken al dan niet bokkig zouden kunnen doen al naargelang het type Media Player en diens output? Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat de prijsklasse betreft: voor de A/V receiver dacht ik aan ongeveer 500 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:25:
Kan het dat ook voor wat betreft de A/V receiver sommige merken al dan niet bokkig zouden kunnen doen al naargelang het type Media Player en diens output? Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat de prijsklasse betreft: voor de A/V receiver dacht ik aan ongeveer 500 EUR.
Er zijn inderdaad bepaalde combinaties die niet lekker werken. Veelal wordt dit veroorzaakt door een hand-shake probleem. Zo hebben velen last van problemen met een Onkyo TX-SR508 en een Sony Playstation 3. Maar er zijn ook mensen met die combinatie die helemaal geen problemen hebben. Het hangt veel af van de gebruikte kabels en de overige apparatuur. Lastig om zo te zeggen waar de problemen liggen. Moet wel zeggen dat ik verder niet echt in de mediaspelers zit, dus weet niet waar daar eventueel problemen liggen.

Voor 500 euro heb je een leuke receiver. Te denken aan een Onkyo TX-NR609, Marantz SR5005 (en wellicht de 6005), Denon AVR-1911, en ga zo maar verder. Want je hebt ook nog merken als Pioneer en Yamaha welke in deze prijsklasse leuke receivers hebben.

Maar qua receivers wordt het vooral kijken wat je nodig hebt qua ingangen en features. En natuurlijk welke speakers er aan komen aangezien dit wel moet matchen. Die match is overigens persoonlijk, dus daarvoor zou ik een keer naar een goede winkel gaan om daar wat te testen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Marantz SR6005 lijkt inderdaad een leuke receiver. Al ziet zijn grotere broer SR7005 er nog oneindig veel cooler uit. Maar ik weet niet of ik 1000 EUR extra kan geven (ook al is budget in praktijk niet echt een issue, maar dan moet het wel een investering zijn om zeker 10 jaar mee te gaan) voor hoofdzakelijk wat extra vermogen (dat ik niet echt nodig heb) en het uiterlijk. Want de network connectivity /streaming features kan ik ook bekomen met een in verhouding spotgoedkope media player. Of is de SR7005 echt een volledig andere klasse dan zijn jongere broer?

Wat de match met de speakers betreft, ben ik voor de eerstkomende jaren op zoek naar een compacte set en ga ik op korte termijn nog niet investeren in heel dure speakers. Na wat rondsurfen blijkt de Energy Take Classic 5.1 set voor haar prijs onklopbaar te zijn:

http://www.energy-speaker...ake-classic-5-1-overview/

Enige probleem is gebrek aan vlotte verkrijgbaarheid hier in Europa ; zou via amazon.com in de US moeten bestellen zonder eerst beluisterd te hebben.

Heeft iemand echter ervaring met deze speaker set, en in het bijzonder in combinatie met de Marantz SR6005?

(Of moet ik hiervoor een nieuw topic openen want deze vraag gaat eerder over de combo speakers/receiver).
Pagina: 1