• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 22:00
Ik heb zojuist een HID6850 in mijn pc geprikt echter krijg ik totaal geen signaal. Het vreemde is dat met de onboard videochip, waar ik normaal wel gewoon beeld mee heb, ook geen signaal meer heb na het aansluiten van de videokaart. Verder doet begint de koeler wel te draaien. Kan het zijn dat het met het moederbord oid te maken heeft?

Hij zit in een ASUS M4A785TD-V EVO

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Kan zijn dat onboard afgesloten wordt omdat je een nieuwe kaart ingeplugd hebt. Alle stekkers goed aangesloten?

Wat voor voeding gebruik je trouwens?

[ Voor 15% gewijzigd door Rupie op 19-07-2011 12:27 ]

Desktop | Server | Laptop

• Mivadebe
Jep, gewoon de videokaart erin geprikt en de voedingskabel aangesloten. Kan weinig mis mee gaan. Kan het zijn dat hij het niet doet met de HDMI-DVI kabel? Ik dacht nog ergens een DVI-DVI kabel te hebben maar dat blijkt niet het geval te zijn...

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:42
Een paar dingen die je moet controleren als je een nieuwe videokaart in je systeem plaatst:
  1. Staat onboard video nog aan in de BIOS? Krijg je nog beeld via onboard? Zo ja, uitzetten en 'external', 'pci' of 'pci-e' selecteren.
  2. Krijg je piepjes van je moederbord? Zo ja, welke dan?
  3. Heb je een eventuele (of twee) 6-pins PCI-e stekker aangesloten?
  4. Controleer altijd de kabel (en evt. scherm) even op een andere computer/uitgang.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:17
Als alle bovenstaande niet werkt,
Even rustig en opnieuw de kaart erin steken, zodat je 100% bent dat de kaart er correct inzit zonder dat bepaalde banen bijna geen contact maken.

Als het naar de bovenstaande post en mijn kleine tip niet werkt,
even een cmos reset ( Bios batterij eruit halen , of jumper )

PS wat van voeding heb je ? en wat van randapparaat zit er nog meer in ?

[ Voor 11% gewijzigd door osmosis op 19-07-2011 12:33 ]

• Mivadebe
1. Ik krijg geen beeld meer via onboard na aansluiten van de videokaart (waarschijnlijk switch hij automatisch
2. Geen piepjes.
3. 6-pins PCI-e voedingskabel is aangesloten. Videokaart is voorzien van stroom. (fan draait ook)
4. Ik heb geen andere videokabel die aan te sluiten is. Alleen nog een HDMI naar DVI kabel na grote opruiming. Ik hoop dat dit het probleem is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer evt ngo een ander PCIe slot.

Verwijderd

En wat voor voeding gebruik je? Doe je pc het wel als je de 6850 weer verwijdert?

• Mivadebe
Hij doet het prima waneer ik de videokaart niet aansluit. Voeding: Corsair HX620W. Ik heb geprobeerd hem in de andere PCIe slot te steken maar die is vrij ontoegankelijk. (Het is nogal een kleine kast)

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:17
in welke PCI-e slot had je de kaart ? de witte of de blauwe.

• Mivadebe
Bedankt voor het meedenken allemaal. Blijkbaar was het toch de hdmi-dvi kabel die hij niet slikte. Ik vond ergens in een laatje nog een dvi-dvi kabel die het wel prima deed. Vreemd dat hij die hdmi kabel niet ondersteund. Maar probleem opgelost!
Pagina: 1