Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
is de impedantie van de koptelefoon misschien vrij hoog? De meeste goedkopere setjes hebben 32-64 Ohm, de betere koptelefoons hebben soms wel 600 Ohm, daarvoor heb je vanuit de versterker (of geluidskaart) wat meer power nodig.
Al in een iPod oid gestopt? kijken wat hij daar doet.
Voor het geval je Windows 7 gebruikt (en Vista volgens mij ook), voor verschillende audio-apparaten kunnen verschillende volumes worden gebruikt. Standaard heb ik mijn volume van Windows op 80% staan, maar zodra ik mijn headset er in steek springt Windows automatisch naar 20% op het "mastervolume". Dit heb ik zelf zo ingesteld maar misschien dat er bij jou ook zoiets gebeurt?
Dank jullie wel voor de tips. Ik zal hem ook eens op mijn audio proberen, heb geen ipod/mp3 speler (meer) want de oude heeft 2 jaar ongebruikt in de kast gelegen en is overleden (accu naar de k). Maar inderdaad hij heeft vrij lage weerstand, 32 ohm, en Windows 7 volume moet ik even nakijken.
Bedankt
Bedankt
[ Voor 78% gewijzigd door Wim-Bart op 19-07-2011 17:01 ]
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Update:
1) Inmiddels naar de instellingen gekeken van de diverse outputs binnen Windows 7. Hierbij staat de hoofdtelefoon op 100%.
2) Koptelefoon aangesloten op mijn audio sets. Volume weg gedraaid tot ik hem niet meer hoorde, toen mijn logitech koptelefoon aangesloten en deze was nog duidelijk hoorbaar.
Kortom dit product is wat mij betreft aardig gezakt in zijn/haar examen.
1) Inmiddels naar de instellingen gekeken van de diverse outputs binnen Windows 7. Hierbij staat de hoofdtelefoon op 100%.
2) Koptelefoon aangesloten op mijn audio sets. Volume weg gedraaid tot ik hem niet meer hoorde, toen mijn logitech koptelefoon aangesloten en deze was nog duidelijk hoorbaar.
Kortom dit product is wat mij betreft aardig gezakt in zijn/haar examen.
is gewoon moeilijker aan te sturen, met een koptelefoonversterker zou het waarschijnlijk al beter gaan!
Ik denk dat ik dan ook maar een FiiO E3/E5 bestel. Of zelf maken, zag leuk schema hier in fora staandiamondback schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:17:
is gewoon moeilijker aan te sturen, met een koptelefoonversterker zou het waarschijnlijk al beter gaan!
Overigens ook getest met Samsung Galaxy S. Goed geluid in verhouding tot PC. En getest met iPod Touch van een vriendin, redelijk, beter dan PC maar minder dan Galaxy S.
Ook even mijn oude Philips FR751 van stal gehaald. Die geeft echt puik geluid, standaard home cinema systemen doen het echt minder. de FR gaat denk ik toch naar de slaapkamer
Pagina: 1