Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik heb vandaag mijn 3de en 4de diepe kras op me hd2 voorelkaar gekregen zie foto's (picasa)

Nu is mijn vraag hoe ik van deze lelijke krassen afkom ? |:( :r

Ik dacht zelf aan DISPLEX Touchscreen Polish en daar over heen een screen protector op plakken, omdat de DISPLEX Touchscreen Polish maar 14 dagen lang duurt... :F

Wat denken jullie ? zou dit helpen of iemand nog een ander tip ? :$

Alvast bedankt

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zoo.. hoe krijg je dat voor mekaar? Ik denk eigenlijk dat het met polish en een screenprotector niet veel mooier wordt. Kun je het glas/scherm niet vervangen?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
Hoe diep zijn de krassen? Als ze namelijk te diep zijn, kunnen ze onherstelbaar zijn helaas. Anders zou je inderdaad iets van display polish kunnen proberen, maar ik ben daar nogal sceptisch over.

Hoe heb je het trouwens voor elkaar gekregen? De HD2 is namelijk een ontzettend krasvaste telefoon.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:17
Ik denk dat de glasplaat samen met de digitizer en het lcd vast zit (lees:flatcable zit gesoldeerd)
mocht je dus je voorplaatje willen vervangen koop dan een compleet setje via (d2onderdelen of dealextreme ofzo)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als ik die 4de foto zo zie, lijkt zelfs het glas 'weggeschraapt' te zijn. Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar? :P

Ik weet niet of een screenprotector icm polish wel gaat werken, het kan nergens meer een dus als het goedje begint uit te werken gaat het onder je protector alle kanten op.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

In het geval van de HD2 weet ik het niet zeker, maar vaak zit de glasplaat met digitizer niet gesoldeerd. Is ook ingewikkeld met de assemblage en eventueel herstelwerk.
Mochten je pogingen met display-polish niet werken dan is het vervangen van de glasplaat een reële optie. Heb het zelf pas gedaan op een Samsung Galaxy nogwat. Ongeveer half uurtje werk. nadat ik de instructies had gevonden op internet.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
BurnerT schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:14:
Ik denk dat de glasplaat samen met de digitizer en het lcd vast zit (lees:flatcable zit gesoldeerd)
mocht je dus je voorplaatje willen vervangen koop dan een compleet setje via (d2onderdelen of dealextreme ofzo)
Bij de meeste high-end capacitieve smartphones zitten tegenwoordig de digitizer en het lcd aan elkaar vast. Daarnaast zou ik dan een vervanging op eBay bestellen, toch meestal goedkoper met wat betere kwaliteit dan DealExtreme. Of eventueel een kapotte tweedehands telefoon.

• WesleyB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:27
Hierbij wil ik wel even graag toevoegen dat het vervangen van een scherm van de HD2 best wel pittig karwei is. Zorg voor een goed filmpje en/of tutorial die je begrijpt anders ga je waarschijnlijk je HD2 slopen en dat zou heel erg zonde zijn.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:17
@ d2onderdelen zie ik net dat hij daar 59 euri kost en hoeft niet gesoldeerd te worden. Dus ben je een beetje handig dan kan je het zelf doen. En anders even bij Ab tel of ali tel binnen wippen die doen dit voor een zacht prijsje ^^

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik kras nog even een extra "s" in de topictitel :)

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Oh, en mocht je het scherm vervangen, doe er dan daarna wel meteen een protector op :+.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:53
Is dat door een sleutel?

Je hebt mazel als de glasplaat niet aan de digitizer vast zit.
Bij mijn galaxy S zit de alles (als ik het goed herriner) in één geheel, dus dan is vervangen duurder.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij zit het tegenwoordig altijd vast. Voordeel is namelijk dat je dan geen stof tussen glas en scherm kan krijgen (zoals ik ooit had met mn iPhone 3G).

• Technoturk
Ik kreeg een telefoontje in de auto (me moeder reed) dus ik wou me telefoon uit me broekzak halen en toen viel hij tussen de deur en de stoel..met de scherm aan de stoel kant... Dus het resultaal 1 gemist oproep en 2 dikke krassen :'(

ik snap er zelf ook niks van zo hard viel hij niet eens, de val was maar 25 cm met een zachte landing..
Valt het niet onder garantie ? als ik de scherm moet vervangen..

Heb em since september 2010

Verwijderd

Geen garantie niet. Ooit gehad in een Porsche Cayenne, telefoon viel onder de stoel en daar kun je niet goed onder. Dus met een stokje de telefoon teruggehaald. Helaas het scherm helemaal gaar.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:10
Ik zou het gewoon zo laten. Ik heb zelf mijn HD2 sinds april 2010 en er staan ook 3 dikke krassen op. Een telefoon is een gebruiksvoorwerp, zolang hij nog goed werkt is het zonde om véél geld uit te geven aan een nieuw scherm.

Binnen 1 a 2 jaar koop je toch waarschijnlijk een nieuwe :-p

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Technoturk
FragileM64 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:45:
Ik zou het gewoon zo laten. Ik heb zelf mijn HD2 sinds april 2010 en er staan ook 3 dikke krassen op. Een telefoon is een gebruiksvoorwerp, zolang hij nog goed werkt is het zonde om véél geld uit te geven aan een nieuw scherm.

Binnen 1 a 2 jaar koop je toch waarschijnlijk een nieuwe :-p
ja dat is waar maar heb nu android 2.2.3 cyanogen mod op de nand geflasht en daar ben ik erg tevreden mee....vooral z'n fijne resolutie .. dus ik wil verlopig niks anders,

• Technoturk
kan ik dat niet polijsten met me dremel ?

welke slijpschijf moet ik dan hebben als dit kan

of gaat dat met polijstpasta en een rubberen/katoen slijpkop

[ Voor 25% gewijzigd door Technoturk op 21-07-2011 04:21 ]

Pagina: 1