Kosten door fout garage?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zit even met het volgende. Ik bracht mijn auto gisteren voor een kleine beurt en een check op een aantal punten (voordat ik ermee op vakantie ga) langs bij een garage. Ik kom hier wel vaker en altijd wel goed geholpen op zich.
Nu gingen zij het oliefilter vervangen en kregen een kunststof-dop niet open. Hier hebben ze wat geweld (en gereedschap) voor gebruikt en nu is de dop kapot gegaan (of de pakking). Weet niet precies wat er stuk is gegaan. Het onderdeel hadden zij niet op voorraad en is besteld.

Nu zeggen zij dat de dop eigenlijk handvast hoort te zitten en nu te strak zat. En dat ik zelf de kosten moet betalen. Onderdeel plus arbeid. Ze gaven ook aan de ik het eventueel kan proberen om het bij de dealer (waar de laatste beurt is gedaan) te verhalen, aangezien zij het anderhalf jaar geleden te vast hebben gedraaid.

Ze gaven ook aan dat als ze het onderdeel binnenhebben en het gaan vervangen ze pas kunnen zien of er meer beschadigd is......

Ergens vindt ik het niet kloppen.Zij slopen wat aan mijn auto en dan moet ik hen betalen om het weer gemaakt te krijgen (maffia?? :-) ) . Dit is toch risico van het vak/ aansprakelijkheid van de garage? En als zij weten dat het handvast hoort te zitten en het niet met de hand openkrijgen is het toch hun fout dat ze dan op een andere manier gaan proberen? Ze hadden mij ook kunnen bellen en het voorleggen met zoiets van "wij krijgen 'm niet open. Er bestaat een kans dat het stukgaat als we het gaan proberen. Akkoord ja/nee".

Ik vind dit wel een makkelijke/ondoorzichte wijze om extra geld te verdienen.

Zou het ook nog zin hebben om de kosten te verhalen op de dealer?

Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Plat gezegd:

De monteur heeft het gesloopt, dus moet de garage het betalen.
Als zij er niet met hun tengels aan hadden gezeten was dat ding nog heel geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zou zeker niet betalen. Zij zijn de professionals en die weten wat de risico's zijn als er wat afbreekt. Ze hadden je idd moeten bellen om dit probleem voor te leggen. Nu vind ik dat achteraf geklets 'jij hebt hem te vast gedraaid' te makkelijk. Dit kunnen ze namelijk ook niet bewijzen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Tja... moeilijk. Als je op zich vindt dat deze lui een goed garage bedrijf runnen zou ik een voorstel 50/50 doen omdat ze niet gebeld hebben. Of je moet het erbij laten en op zoek gaan naar een andere garage. Als je daar de volgende keer dan komt ... wie weet wat voor l*lligs ze dan gaan uithalen, just my 2 cents :) (maar netjes is het niet, dat ze niet gebeld hebben).

-edit-

Kennelijk ben ik een watje :+

[ Voor 5% gewijzigd door WhizzCat op 19-07-2011 09:50 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06 12:14

bord4kop

maximaal 100KB!

Wat een geklets!
Zij slopen hem, dus betalen ze het ook maar fijn.

Kom op zeg, moet niet gekker worden, laat ze het rimbam krijgen met hun handvast..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben het opzich wel met ze eens dat de echte verantwoordelijke degene is die het zo vast heeft gedraaid.
Het is niet dat je kunt zeggen: laat die filter maar zitten. Ooit moet ie toch open, dan maar met geweld.

Ik vind het niet netjes dat ze niet gebeld hebben, maar afhankelijk van hoeveel de "extra" kosten bedragen kan dit begrijpelijk zijn.
Stel het kost 10 euro, en het totaalbedrag is 200 ofzo, vind ik het wel meevallen. Kost het 500, en normaal de beurt 200, dan hadden ze maar beter kunnen bellen, of ik had ook staan schelden ;) (prijzen iets overdreven wellicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het komt vaker voor dat onderdelen te vast zitten. Meestal weet een monteur dat wel los te krijgen, dus het is niet zo gek dat-ie dat gewoon gaat proberen. Tenslotte wil-ie het goed afleveren.
Ik vind het in dit geval niet zo gek dat het risico van de eigenaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

defusion schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:57:
Ik ben het opzich wel met ze eens dat de echte verantwoordelijke degene is die het zo vast heeft gedraaid.
Dan hoop ik dat de garage goed bewijs heeft van wie dat gedaan heeft, want wie eist die bewijst. Dat hoeft niet per definitie de eigenaar van de auto te zijn. Er zijn genoeg mensen die nooit aan de oliedop komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 19-07-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:58
RemcoDelft schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:57:
Het komt vaker voor dat onderdelen te vast zitten. Meestal weet een monteur dat wel los te krijgen, dus het is niet zo gek dat-ie dat gewoon gaat proberen. Tenslotte wil-ie het goed afleveren.
Dat is dus een vrijbrief om alles maar te slopen wat muurvast zit? Risico is toch voor de eigenaar.....
Iets wat "te" vast is moet een monteur met beleid los maken, als er vervolgens zonder overleg met de eigenaar geweld gebruikt wordt en er sneuvelt een onderdeel, dan is dat niet het risico van de eigenaar.

Garage die dop/pakking gewoon laten betalen.

[ Voor 20% gewijzigd door KillaZ op 19-07-2011 10:02 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
De garage had inderdaad moeten bellen. Door niet te bellen hebben ze een risico genomen en de gevolgschade kunnen ze niet op jou verhalen. Dat had wel gekund als ze vantevoren hadden gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:33
RemcoDelft schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:57:
Ah, geef mij je pc even, dan vervang ik de heatsink van je processor wel even. Maar als hij afbreekt, jammer dan, jouw probleem ;)

Risico is voor de garage, want zij hebben een opdracht uit te voeren naar behoren, en als er wat fout gaat moeten zij dit herstellen.
Trommelrem schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:01:
De garage had inderdaad moeten bellen. Door niet te bellen hebben ze een risico genomen en de gevolgschade kunnen ze niet op jou verhalen. Dat had wel gekund als ze vantevoren hadden gebeld.
Mee eens :)

[ Voor 20% gewijzigd door Beerkeeper op 19-07-2011 10:03 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:41

D4NG3R

kiwi

:)

IANAL maar de garage heeft op eigen houtje stappen ondernomen, en is er dus ook zelf verantwoordelijk voor. Zo simpel is het afaik.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 07-06 18:14
Het blijft een lastige. Je kan van een garage moeilijk verwachten dat ze voor elke bout die niet met het juiste moment vast zit gaan bellen. Dan zijn ze meer aan het bellen dan aan het sleutelen. Het is een beetje het risico bij het veranderen van onderhoudsbedrijf. Ik heb ooit hetzelfde gehad met een een carteraftapplug, die te vastzat waardoor het schroefdraad van de carterpan gesloopt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:50

-tom-562

Oliesjeik

Trommelrem schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:01:
Als een garage moet bellen voor iedere mogelijk te vast zittende bout... 8)7

Ik weet niet om welk onderdeel het gaat (dop, pakking?? Niet echt duidelijk).

Met het sleutelen kán er gewoon iets kapot gaan, dat is gewoon een risico. Een computer die binnen staat is wat anders als een auto die in alle weersomstandigheden meemaakt. Bouten e.d. kunnen gewoon vastgerot zitten. Feit

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
pacificocean schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:03:
Het blijft een lastige. Je kan van een garage moeilijk verwachten dat ze voor elke bout die niet met het juiste moment vast zit gaan bellen. Dan zijn ze meer aan het bellen dan aan het sleutelen. Het is een beetje het risico bij het veranderen van onderhoudsbedrijf. Ik heb ooit hetzelfde gehad met een een carteraftapplug, die te vastzat waardoor het schroefdraad van de carterpan gesloopt was.
Dus jij neemt het risico om de aftapplug los te draaien en daarbij de carterpan te slopen. Ja jammer dan, maar als de garage dit doet vervangen ze maar op de kosten van de garage maar de carterpan. Niet op die van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
pacificocean schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:03:
Ik heb ooit hetzelfde gehad met een een carteraftapplug, die te vastzat waardoor het schroefdraad van de carterpan gesloopt was.
Juist hiervan lees ik heel vaak dat mensen de schroefdraad kapotdraaien, ook met momentsleutel. Juist omdat het moment droog wordt opgegeven, terwijl de schroefdraad altijd vol olie zit. Voor de zekerheid houd ik hier zelf net de helft aan met aandraaien :)
Beerkeeper schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:04:
[...]
Dus jij neemt het risico om de aftapplug los te draaien en daarbij de carterpan te slopen. Ja jammer dan, maar als de garage dit doet vervangen ze maar op de kosten van de garage maar de carterpan. Niet op die van mij :)
Wat wil je dan? Dat de garage je belt: "we kunnen je olie niet vervangen"? Dan kom je daar ook nooit meer terug!

[ Voor 31% gewijzigd door RemcoDelft op 19-07-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
-tom-562 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:03:
[...]

Als een garage moet bellen voor iedere mogelijk te vast zittende bout... 8)7

Ik weet niet om welk onderdeel het gaat (dop, pakking?? Niet echt duidelijk).

Met het sleutelen kán er gewoon iets kapot gaan, dat is gewoon een risico. Een computer die binnen staat is wat anders als een auto die in alle weersomstandigheden meemaakt. Bouten e.d. kunnen gewoon vastgerot zitten. Feit
Dan heb je het over een bout, dit is een kunstof dop/pakking die niet op voorraad lag welke kapot ging. Dat de eigenaar dan moet betalen voor die dop is natuurlijk onzin ;)

Een bout welke afbreekt praat geen garage bedrijf over :) ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 22:20
Is het niet zo dat een dergelijk risico in de standaardprijs voor zo'n onderdeel zit?

Voorbeeld: In 10% van de gevallen gaat er iets mis. Normaliter kost iets 10 euro, als het mis gaat kost het 110 euro. Oplossing: alle klanten betalen standaard 20 euro en niemand krijgt ooit gezeik als er iets mis gaat.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Beerkeeper schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:04:
[...]

Dat is het afschuiven van risico's 8)7 Lekker makkelijk.
Ze kunnen ook zeggen "nee, ik krijg die bout denk ik niet los, hier heb je je auto, en zoek het maar uit"

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
-tom-562 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:05:
[...]

Ze kunnen ook zeggen "nee, ik krijg die bout denk ik niet los, hier heb je je auto, en zoek het maar uit"
Nee, dat is het risico wat je neemt als garagebedrijf....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
[...]

Precies, dat kunnen ze inderdaad ook zeggen. In dit geval zeggen ze niks, dus is dat even pech voor de garage :)

Anders ga ik direct mijn eigen garagebedrijf beginnen en alle fouten die ik maak verhalen op de klant :D

[ Voor 11% gewijzigd door Beerkeeper op 19-07-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij oude auto's zitten altijd wel wat vastgeroeste moeren die af kunnen breken, als ze dan bij iedere moer moeten bellen komt dat ook raar over en bovendien hebben ze daar geen tijd voor.

Het is een risico bij een wat oudere auto dat er onderdelen af kunnen breken.

Wat kost die dop eigenlijk?, dat is wel belangrijk eigenlijk :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
En dan zeg jij "Ik wil het toch graag geregeld hebben." en zij "Dan zijn de eventuele extra kosten voor u." en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 23:23

Apache

amateur software devver

Mijn garagist had overtijd een sensor gesloopt, sensor moest er even af, dus hij draait aan wat schroeven, maar ipv dat hij de sensor eraf schroeft schroeft hij hem uit elkaar.

Gratis nieuwe sensor gekregen. Ding meteen even vanbinnen bekeken, zegt hij: "weten we ook weeral hoe dat er vanbinnen uit ziet" :P

Was nog niet zo goedkoop ook niet, denk ong 70 euro ex btw. Dus hun risico, als moeren etc vastzitten breken ze idd vaak af, dan draaien ze er toch ook gewoon een nieuwe moer in die verstopt in de prijs zit van andere zaken?

Absoluut niet zelf betalen zou ik dus zeggen, als ze zoveel ervaring hebben met zaken die vastzitten moeten ze ze maar netjes zien los te krijgen ipv af te breken.

ahja m'n garagist heeft nog eens een keertje iets afgebroken, stukje aan het stuur, was niet echt afgebroken als dat er een scheurtje in zat, als hij niets had gezegd had ik niets geweten, toen ook gratis vervangen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Marzman schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:12:
Bij oude auto's zitten altijd wel wat vastgeroeste moeren die af kunnen breken, als ze dan bij iedere moer moeten bellen komt dat ook raar over en bovendien hebben ze daar geen tijd voor.

Het is een risico bij een wat oudere auto dat er onderdelen af kunnen breken.

Wat kost die dop eigenlijk?, dat is wel belangrijk eigenlijk :p
De vergelijking moer --> koppaking pakking oliefilterhuis klopt niet.

Een moer kost geen reet, een specifieke koppakking of plastic dop kan 2 tientjes of misschien wel meer kosten :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Waar staat het dat het over een koppakking gaat? Een koppaking sloop je niet zomaar, iig niet onbewust. Daarvoor moet de kop eraf en is er wat groters aan de hand, wat sowieso al (relatief gezien) veel geld kost. En een koppakking hergebruik je normaliter niet

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Kijk hier kan ik wat mee. Ik zit er zelf ook wel zo in zoals de meeste hier (fout/risico van garage).

Op zich zijn de kosten van het onderdeel niet schokkend (als het inderdaad alleen die pakking is). Ze hadden het over 2 tientjes ofzo max. Maar wat ik dan wel weer minder vindt is dat ze dan doodleuk zeggen dat er nog wel een uur arbeidskosten van 67 eur bijkomt. Voor het onderdeel ben ik eventueel wel bereid te betalen (als het bij 2 tientjes blijft), maar arbeid vindt ik dan weer niet gepast.
Ik had dat dan meer als een vorm van coulance van hen verwacht, Ik betaal het onderdeel en zij vervangen 'm.
Of tenminste iets van een excuus, Maar nu wordt het gewoon bij mij neergelegd, terwijl dit voordat de auto bij hen kwam geen probleem was.

Als zoiets bij een kleine eenmanszaak-garage gebeurt kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dit gaat om een landelijke (europese?) keten.......

Het gaat misschien nergens over, maar ik vind het principe niet kloppen dat men zich zo makkelijk van een fout afdoet. Voor mij is het ook niet controleerbaar of de dop inderdaad te strak zat.
Ik breng de auto weg voor een beurt van 1 1/2 uur en ben 'm nu twee dagen kwijt. Vrijdag ga ik ermee op vakantie. Mag hopen dat het dan gefixt is, anders heb ik een probleem......

@hierboven: het gaat volgens mij niet om de koppakking. Volgens mij oliefilterhuis. Als ik het goed begrepen heb.

[ Voor 4% gewijzigd door ione op 19-07-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 07-06 18:14
ione schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:50:
Als zoiets bij een kleine eenmanszaak-garage gebeurt kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dit gaat om een landelijke (europese?) keten.......
Betreft dit de Kwikfit? Die raken mijn auto in ieder geval nooit meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Tip van flip:
Never ever zo dicht voor een vakantie de auto wegbrengen voor een beurt.
Of wacht er mee tot na de vakantie of ga eerder.
Er is altijd iets aan de hand als je de auto echt nodig hebt.

En ook ik vind dat de garage het onderdeel stuk heeft gemaakt.
Om wat voor onderdeel gaat het?

[ Voor 24% gewijzigd door tlpeter op 19-07-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
pacificocean schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:53:
[...]

Betreft dit de Kwikfit? Die raken mijn auto in ieder geval nooit meer aan.
Nee, om het beestje dan maar bij naam te noemen.....EuroMaster

@TLPETER: wat ik begrepen heb ik dat ze het oliefilter wilde vervangen. Toen kregen ze de dop niet open (van het oliefilterhuis denk ik). En daarvoor hebben ze toen gereedschap gebruikt waardoor de pakking kapot is gegaan. En hopelijk is alleen dit kapot gegaan. Want andere schade zouden ze pas kunenn zien als ze het gaan vervangen.......

[ Voor 39% gewijzigd door ione op 19-07-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
-tom-562 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:47:
Waar staat het dat het over een koppakking gaat? Een koppaking sloop je niet zomaar, iig niet onbewust. Daarvoor moet de kop eraf en is er wat groters aan de hand, wat sowieso al (relatief gezien) veel geld kost. En een koppakking hergebruik je normaliter niet
In mijn bericht: koppakking --> Pakking oliefilter ;)
ione schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:46:
Ik zit even met het volgende. Ik bracht mijn auto gisteren voor een kleine beurt en een check op een aantal punten (voordat ik ermee op vakantie ga) langs bij een garage. Ik kom hier wel vaker en altijd wel goed geholpen op zich.
Nu gingen zij het oliefilter vervangen en kregen een kunststof-dop niet open. Hier hebben ze wat geweld (en gereedschap) voor gebruikt en nu is de dop kapot gegaan (of de pakking). Weet niet precies wat er stuk is gegaan. Het onderdeel hadden zij niet op voorraad en is besteld.

[....]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ze hebben de boel gesloopt en verwachten dat jij het betaalt... op het eerste gezicht denk ik hmmz

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 19-07-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 21:38
Ik ben het wel eens met de laatste reactie van ione. Het siert de garage in geen enkel opzicht om ook nog eens arbeidsloon te vragen voor een onderdeel wat zij uiteindelijk stuk hebben gemaakt. Ze zeggen zelf dat ze er niets aan konden doen omdat de dop te vast zat, maar ik neem aan dat jij niet van te voren een overeenkomst hebt getekend waar zulke zaken in vermeld stonden. Anders zou je namelijk wel pech hebben.

Als bedrijf weet je in ieder geval dat zulke zaken risico van het vak zijn. Hetzelfde voor files bij taxi's en vrachtwagens, die moeten ook maar gewoon wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
alex3305 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:21:
Ik ben het wel eens met de laatste reactie van ione. Het siert de garage in geen enkel opzicht om ook nog eens arbeidsloon te vragen voor een onderdeel wat zij uiteindelijk stuk hebben gemaakt. Ze zeggen zelf dat ze er niets aan konden doen omdat de dop te vast zat, maar ik neem aan dat jij niet van te voren een overeenkomst hebt getekend waar zulke zaken in vermeld stonden. Anders zou je namelijk wel pech hebben.

Als bedrijf weet je in ieder geval dat zulke zaken risico van het vak zijn. Hetzelfde voor files bij taxi's en vrachtwagens, die moeten ook maar gewoon wachten.
Ik heb niks getekend. Ik bracht 'm weg voor een simpele kleine beurt en vakantiecheck. Zou niet langer duren dan 1 1/2 uur.
Baal wel enorm dat het zo is gegaan. Achteraf natuurlijk spijt dat ik het niet bij de dealer heb laten doen. maar ja ik wilde nog even voor de vakantie gedaan hebben (wat ook de laatste keer is. Voortaan volg ik de tip op om het niet vlak voor de vakantie te doen) en bij de dealer kon ik niet op korte termijn terecht.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:31

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Dit is toch gewoon ondersnemersrisico waar hij voor verzekerd is ( of het anderszins in de kostprijs verwerkt heeft als hij het risico liever zelf draagt.)?

[ Voor 13% gewijzigd door Coach4All op 19-07-2011 11:26 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:48
Vind het een raar verhaal, wat voor soort auto is het? (of heb ik daar overheen gelezen)

Je zou namelijk denken dat ze de aftapplug kapotgemaakt hebben. Snap in de verste verte niet wat dit met een pakking te maken heeft. Dan zouden ze namelijk je carterpan pakking bedoelen. Die krijg je natuurlijk nooit kapot door een bout verkeerd te draaien. Vervangen ze niet heel je cartenpan?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
ione schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:50:
Kijk hier kan ik wat mee. Ik zit er zelf ook wel zo in zoals de meeste hier (fout/risico van garage).

Op zich zijn de kosten van het onderdeel niet schokkend (als het inderdaad alleen die pakking is). Ze hadden het over 2 tientjes ofzo max. Maar wat ik dan wel weer minder vindt is dat ze dan doodleuk zeggen dat er nog wel een uur arbeidskosten van 67 eur bijkomt. Voor het onderdeel ben ik eventueel wel bereid te betalen (als het bij 2 tientjes blijft), maar arbeid vindt ik dan weer niet gepast.
Ik had dat dan meer als een vorm van coulance van hen verwacht, Ik betaal het onderdeel en zij vervangen 'm.
Of tenminste iets van een excuus, Maar nu wordt het gewoon bij mij neergelegd, terwijl dit voordat de auto bij hen kwam geen probleem was.

Het gaat misschien nergens over, maar ik vind het principe niet kloppen dat men zich zo makkelijk van een fout afdoet. Voor mij is het ook niet controleerbaar of de dop inderdaad te strak zat.
Ik breng de auto weg voor een beurt van 1 1/2 uur en ben 'm nu twee dagen kwijt. Vrijdag ga ik ermee op vakantie. Mag hopen dat het dan gefixt is, anders heb ik een probleem......

@hierboven: het gaat volgens mij niet om de koppakking. Volgens mij oliefilterhuis. Als ik het goed begrepen heb.
Hier snap ik dus geen zak van. Het onderdeel moest er zowieso vanaf, dus dan zou die tijd al ingecalculeerd moeten zijn. Dus meer dan het onderdeel zou ik niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
peugeot206gt schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:28:
Vind het een raar verhaal, wat voor soort auto is het? (of heb ik daar overheen gelezen)

Je zou namelijk denken dat ze de aftapplug kapotgemaakt hebben. Snap in de verste verte niet wat dit met een pakking te maken heeft. Dan zouden ze namelijk je carterpan pakking bedoelen. Die krijg je natuurlijk nooit kapot door een bout verkeerd te draaien. Vervangen ze niet heel je cartenpan?
Wat ik begrepen heb gaat het niet om een bout, maar ging de dop van het oliefilterhuis niet makkelijk open. Is van kunststof. Ik heb er verder niet veel verstand van wat voor pakking daar dan bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Waarschijnlijk brengen ze de extra tijd van het slopen er ook bij in rekening. Als ze daar de volle 65 euro (ex BTW?) voor in rekening brengen als uurtarief zijn ze niet goed wijs. Ik zou iig geen 65 euro/uur voor prutswerk betalen, dan ga ik wel naar de beunhaas die dat voor 25 per uur doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Euhm, wat het eerste bij mij opkomt, waarom hergebruiken ze een pakking? Op dat soort dingen zou ik nooit besparen.
En om wat voor een auto gaat het? Meestal zijn oliefilters gewoon standaard geleverd met een "behuizing", ofjah, het is gewoon een onderdeel wat je van je motorblok afschroeft, en er dan weer opschroeft. Zonder pakking, want een oliefilter is voorzien van een rubberen pakking die afsluit tegen het motorblok aan. Dat is gewoon 1 geheel.
Afbeeldingslocatie: http://www.g-ladershop.com/catalog/images/purplux%20oliefilter.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Opel Zafira (2001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

-tom-562 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:42:
Euhm, wat het eerste bij mij opkomt, waarom hergebruiken ze een pakking? Op dat soort dingen zou ik nooit besparen.
En om wat voor een auto gaat het? Meestal zijn oliefilters gewoon standaard geleverd met een "behuizing", ofjah, het is gewoon een onderdeel wat je van je motorblok afschroeft, en er dan weer opschroeft. Zonder pakking, want een oliefilter is voorzien van een rubberen pakking die afsluit tegen het motorblok aan. Dat is gewoon 1 geheel.
[afbeelding]
Bij opel/bmw (andere Duitse wagens) Heb je een oliefiter water in een soort zwart huis geschroefd zit, dit werkt niet even wat anders als een "normaal' oliefilter.

hier moet je de pakking hergebruiken en kun je inderdaad de deksel slopen.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/aauaac.jpg

(filter zit onder de zwarte dop)

Het lijkt mij ook risico van de garage, tis lekker makelijk extra marge maken zo op deze manier. ( die doppen kopen hun in met garage korting voor paar euro en dan meteen de volle prijs tellen + uren)

[ Voor 9% gewijzigd door cactusman op 19-07-2011 11:56 ]

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ok, dat wist ik niet. Ik zag namelijk op www.hbase.nl ook voornamelijk gewoon "normale" oliefilters (zoals ik liet zien). Vandaar dat ik het raar vond

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Als het gaat om een onderdeel waar een redelijke schade uit voort kan vloeien, hadden ze bij constateren van vastzitten de risico's moeten communiceren. Je krijgt nu kosten opgedrongen die veroorzaakt zijn door een eenzijdige beslissing van de garage en dat kan natuurlijk niet.

Zou wat zijn... Zit je olietap onder de motor een beetje vast, komen ze zonder overleg met een rekening van een compleet nieuwe motor én arbeidsloon.

Als er daar vlak naast of iets een ander bedrijf zit waar je het kan laten doen (heenduwen), zou ik ze bellen dat je ervan uitgaat dat de kosten voor hen zijn. Is dat niet akkoord, toestemming intrekken ook nog maar iets aan de auto te doen totdat jullie het verder eens zijn. Eventueel erheen met een specialist die kan beoordelen of ze wel zinnig handelen. Als dat niet zo lijkt, melden dat je ervan uitgaat dat ze het kosteloos oplossen, en je het anders wel ergens anders laat doen waarbij je de herstelkosten op hen gaat vorderen.

Wie brokken maakt betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maar kost het serieus een uur om die dop opnieuw te monteren? Ik snap er nog maar weinig van om eerlijk te zijn :o Sowieso vind ik het onacceptabel dat ze zonder overleg een onderdeel zodanig belasten dat het kapot gaat en vervolgens de rekening volledig bij jou neerleggen. Onderdeelkosten voor de klant, arbeidskosten voor de garage lijkt me een prima oplossing :Y)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Laatst online: 10:44
Die doppen worden soms echt veel en veel te strak aangehaald en dan kunnen ze bij demontage kapot gaan. Dat is in de eerste plaats meestal een fout van een vorige monteur. Nu kan je stellen dat een garage eerst moet bellen we krijgen de dop niet los en het kost je eventueel een nieuwe dop. Tijd is geld en dat kost dus geld. Meestal gaat zo'n dop uit eindelijk toch heel los. Een beetje vertrouwen in de garage waar je onderhoud laat doen mag er ook wel zijn. Arbeidsloon van €67,-- is wel erg onredelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat laatste lijkt mij de meest correcte oplossing.
Dit is trouwens ook 1 van de redenen waarom ik niet naar die kwikfit achtige toko's ga. Ik vertrouw ze niet en heb teveel slechte verhalen gehoord, ook van mensen die er zelf hebben gewerkt. De beurtjes doe ik allemaal zelf, maar voor specifieke dingen ga ik wel naar een goede garage

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Vertrouwen ben ik nu ook wel verloren. Maar ik ben er ook met een andere auto vaker geweest en dat ging altijd goed.
Even afwachten wat het uiteindelijke plaatje zal worden. Vanmiddag zouden ze het bestelde onderdeel binnenkrijgen. Ze wisten gisteren niet zeker of ze het er vandaag al konden inbouwen, anders wordt het morgen.
Ook weer zoiets..... Als het mijn toko zou zijn zou ik er alles aan doen om de klant zo snel mogelijk te helpen en zo min mogelijk ongemak te hebben hiervan en eventueel nog als klant te behouden. Maar ja, blijkbaar denkt niet iedereen er zo over........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
ione schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:53:
Vertrouwen ben ik nu ook wel verloren. Maar ik ben er ook met een andere auto vaker geweest en dat ging altijd goed.
Even afwachten wat het uiteindelijke plaatje zal worden. Vanmiddag zouden ze het bestelde onderdeel binnenkrijgen. Ze wisten gisteren niet zeker of ze het er vandaag al konden inbouwen, anders wordt het morgen.
Ook weer zoiets..... Als het mijn toko zou zijn zou ik er alles aan doen om de klant zo snel mogelijk te helpen en zo min mogelijk ongemak te hebben hiervan en eventueel nog als klant te behouden. Maar ja, blijkbaar denkt niet iedereen er zo over........
Ligt er ook aan hoelaat het pakketje binnenkomt he ;) Als dat om half 6 is.. tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Rond 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
Kwikfit, Euromaster, die moeten lekker bij banden blijven en verder overal afblijven waar ze geen verstand van blijken te hebben.

Wanneer ik zelf kijk naar auto's uit onderhoud bij Kwikfit, dat zag ik op één auto: teveel olie bijgevuld, verkeerde accu geïnstalleerd (zonder gas afvoer, dus alle gassen in de cabine, lekker), verkeerd uitgelijnd en ga zo maar door.

Eens een keer een beurt hier zal je auto wel overleven maar ik zou het niet te vaak doen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Ben er ook van genezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Als een garagemonteur over zo iets simpels een uur doet zou ik er sowieso nooit meer heen gaan.
Gezien de constructie is het gewoon een dop die er overheen zit. paar minuutjes prutsen om de scherven/stukken uit het filterhuis te vissen, misschien 4 bouten los, huis op de kop houden en rammelen, en weer vast zetten allemaal.

Hoeft imho niet langer dan een half uurtje te duren, zelfs voor een leek...

Onderdeel betalen, uren niet, nooit meer (naar dat filiaal) heen gaan.
Geweldig hoe sommige garages echt simpele dingen ernstig weten te verprutsen, ook "gewone" garages hoor.
Bij mij een remleiding vervangen, niet even een nieuwe gemaakt, maar een redelijk passende van een sloopwagen gepakt en de remolie tot de rand bijgevuld :X
2 uur werk + materiaal, ammehoela...
remleiding nippel los draaien (kreeg het niet zelf gedaan, muurvast), auto terug gekregen met een lek in het systeem (bij die nippel), remdruk bij eerste 2x pompen helemaal weg.
Verhalen over gewoon een olie-dop _vergeten_ terug te draaien na vullen.

Meh...

[ Voor 37% gewijzigd door DropjesLover op 19-07-2011 14:22 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Hoe sterk sta ik in mijn recht als ik de auto moet ophalen en zeg dat ik uurloon niet ga betalen?
Ik denk dat ik wacht tot ik de sleutel in m'n handen heb en er daarna over ga beginnen :-)

Ik laat wel weten wat het uiteindelijk is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Imho is dat gewoon een risico dat je loopt als autobezitter, waarom zou de garage op moeten draaien voor fouten die een ander heeft gemaakt (dat ding te vast zetten) Hierbij ga ik er vanuit dat het wel een toko is die er niet op uit is om je te naaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
In het verlengde daarvan.......Maar waarom zou ik moeten opdraaien voor de fouten die een ander (deze garage) heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Clithopias schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:40:
Imho is dat gewoon een risico dat je loopt als autobezitter, waarom zou de garage op moeten draaien voor fouten die een ander heeft gemaakt (dat ding te vast zetten)
Nogmaals, bewijs maar eens wie dat ding zo vast heeft gedraaid. Wie eist bewijst. En de garage moet er voor op draaien omdat je van hun mag verwachten dat het professionals zijn die een risicoanalyse doen op het moment dat ze een te vaste dop met grof geweld gaan proberen los te maken.

Als TS naar Beun de Haas zou zijn gegaan, zou ik je gelijk geven. Nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 22:20
De vraag is natuurlijk ook of de garage überhaupt een fout heeft gemaakt. Is sprake van een verwijtbare tekortkoming of was het betreffende onderdeel bij iedere monteur afgebroken? In het eerste geval zijn de kosten 100% voor de garage, in het andere geval zal een tussenweg de redelijke oplossing zijn.
De TS eist gratis reparatie... Succes met bewijzen... ;)

[ Voor 23% gewijzigd door argro op 19-07-2011 14:46 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Precies. Met minimaal een tussenweg ben ik ook al tevreden. Maar niet met de huidige instelling van het bedrijf.
Ik begrijp best dat er eens een keer wat mis kan gaan. Het is tenslotte ook maar mensenwerk. Maar als je dan een fout maakt (verwijtbaar of niet) wees dan ook zo coulant om met de klant een oplossing te zoeken en niet meteen voor de volle 100% het probleem bij de klant neer te leggen en te doen alsof er niks is misgegaan bij de garage.

[ Voor 60% gewijzigd door ione op 19-07-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
Vergeet niet dat de garage hier bijna altijd voor verzekerd is, schade aan klantobjecten. Ik denk dat dit bedrijf gewoon bang is om het eigen risico te verspelen of dubbel wil cashen door jou en de verzekeringsmaatschappij te laten betalen.

Bovendien is hier opzicht van toepassing, zolang de garage het voertuig onder opzicht heeft is hij hier ook verantwoordelijk voor. Nu is toevallig een kleine schade maar wat als hij de verf verkeerd gemixed had en deze er 1 maand later vanaf kwam en je met een schade van 2k zat?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

ione schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:24:
[...]

Ik heb niks getekend. Ik bracht 'm weg voor een simpele kleine beurt en vakantiecheck. Zou niet langer duren dan 1 1/2 uur.
Baal wel enorm dat het zo is gegaan. Achteraf natuurlijk spijt dat ik het niet bij de dealer heb laten doen. maar ja ik wilde nog even voor de vakantie gedaan hebben (wat ook de laatste keer is. Voortaan volg ik de tip op om het niet vlak voor de vakantie te doen) en bij de dealer kon ik niet op korte termijn terecht.......
Ach, dealers zijn ook niet heilig:
Onze "nieuwe" (2½ jaar oud) Kia strandde in Duitsland, omdat de dealer de verkeerde bougies erin gezet had.. Paar kleppen stuk > nieuwe cylinderkop. Totaal 4000+ euro verder (inclusief vervangende Opel Vivaro en 3% creditcard kosten).

Ze hebben alles terugbetaald; ik denk dat ze nog nooit zo veel kwijt zijn geweest voor bougies.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:49:
Vergeet niet dat de garage hier bijna altijd voor verzekerd is, schade aan klantobjecten. Ik denk dat dit bedrijf gewoon bang is om het eigen risico te verspelen of dubbel wil cashen door jou en de verzekeringsmaatschappij te laten betalen.

Bovendien is hier opzicht van toepassing, zolang de garage het voertuig onder opzicht heeft is hij hier ook verantwoordelijk voor. Nu is toevallig een kleine schade maar wat als hij de verf verkeerd gemixed had en deze er 1 maand later vanaf kwam en je met een schade van 2k zat?
Dat is dus precies ook waar ik mee zat. Nu zal het op zich wel meevallen, maar voor hetzelfde geld slopen ze je motorblok. of andere schade. Wat dan?
Het gaat mij er niet perse om het geld (tuurlijk betaal ik het liever niet), maar ook een beetje principe. Zo ga je niet met klanten om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:16

Reptile209

- gers -

Stennis maken werkt het best als er nog andere klanten binnen gehoorsafstand zijn, dan wordt men snel toeschietelijker om jou weg te krijgen. Ik zou in eerste instantie mijn poot stijfhouden. Als je dan wil toegeven, zou ik (op volgorde) beginnen met:
- niks betalen (werkte dus blijkbaar niet)
- alleen materiaalkosten betalen
- materiaalkosten + arbeidsloon tegen kostprijs, dus geen € 60+ per uur.
- alles betalen en noooooit meer terugkomen. :+

Edit: zitten ze eigenlijk bij de Bovag of een ander keurmerk? Dan kan je ook (dreigen met) daar aankloppen.

[ Voor 10% gewijzigd door Reptile209 op 19-07-2011 14:56 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Reptile209 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:55:

Edit: zitten ze eigenlijk bij de Bovag of een ander keurmerk? Dan kan je ook (dreigen met) daar aankloppen.
Ik zie op de website niks van Bovag staan. Wel:
- ISO 9001:2008* gecertificeerd
- Vaco-lid
- Vereniging Band en Milieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

ione schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:01:
[...]

Ik zie op de website niks van Bovag staan. Wel:
- ISO 9001:2008* gecertificeerd
- Vaco-lid
- Vereniging Band en Milieu
Over VACO Vereniging VACO is de bedrijfstakorganisatie voor de banden- en wielenbranche in Nederland.
Dat gaat helaas niet werken.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Laatst online: 10:54
Ik denk dat het heel simpel is: het kan aan de dop liggen, de montage van de dop of de demontage van de dop, ik zie niet in hoe je ook maar iets gaat aantonen en indien het een dop van een paar tientjes of nog minder is zou ik er niet moeilijk over doen. Ik geloof nooit dat die garage de dop met opzet gesloopt heeft en ik zou als klant ook niet als zeikerd willen overkomen als ik later nog graag goed geholpen wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
argro schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:45:
De vraag is natuurlijk ook of de garage überhaupt een fout heeft gemaakt. Is sprake van een verwijtbare tekortkoming of was het betreffende onderdeel bij iedere monteur afgebroken? ... tussenweg ...
Dat is natuurlijk zo, als het redelijk normaal is dat de boel afbreekt ligt het wat anders. Aan de andere kant is de garage dan klaarblijkelijk tekortgeschoten in de voorlichting. Een tussenweg lijkt het haalbaarste plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Staat hierover trouwens niks in de algemene voorwaarden mbt. onverwachte kosten, en dat ze je eerst moeten inlichten?
Als daar niks in staat, en er verder geen afspraken zijn gemaakt kan zaakwaarneming wellicht van toepassing zijn?
In principe dat ze op "redelijke grond" hebben besloten die dop te bestellen/repareren, en op die manier jouw belangen hebben behartigd. Want jij wilt een auto die werkt. Natuurlijk moet het wel redelijk blijven, en ik vind 1 uur loon hiervoor tellen (en dan nog zelfs aan 67 euro/u) niet meer redelijk.
(alhoewel je door telefonische bereikbaarheid prima in staat bent je eigen belangen te behartigen. maar wat dat betreft is de wet niet zo heel specifiek.)

[ Voor 12% gewijzigd door defusion op 19-07-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ik snap 't niet, ze hebben die dop gesloopt omdat ze erbij moesten (= blijkbaar standaard in je zomer-check/onderhoudj)

dop gaat kapot bij demonteren, maar ze kunnen er dan wel bij (*aanname)
(wachten op nieuwe dop)
nieuwe dop erop

Hoezo kost dit ze een uur(!) extra tijd?

Ik zou als compromis de dop willen vergoeden (best mogelijk dat deze te vast zit) maar niet het extra uur.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Laatst online: 10:54
Ja een heel uur arbeid voor het handvast draaien van een dop is aan de andere kant ook onredelijk inderdaad :S (had ik nog niet gezien)
edit: misschien hebben ze er een uur over gedaan om die dop stuk te krijgen! :+

[ Voor 23% gewijzigd door base_ op 19-07-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik heb dit ook gehad met mijn MacBookPro: weggebracht voor nieuw geheugen. Klaar terwijl u wacht. Komt die jongen terug uit het hokje: "die schroeven zijn dolgedraaid, iemand heeft ze gemold. Ik kan er nu niks mee. Kan wel nieuwe schroefjes bestellen, kost 130 euro."

Ik zag het vijlsel liggen van de schroeven. Hij beweerde echter dat er iemand een keer die laptop open heeft proberen te schroeven. Ik voelde mij hierbij best beledigd. Uiteindelijk na 3 weken mijn laptop missen was alles opgelost en heb ik de schroeven niet hoeven te betalen door het hogerop bij Apple zelf te zoeken.

Zal mooi zijn zeg; iemand molt iets van jou en jij moet vervolgens die persoon geld betalen om het te repareren..??

Euromaster en Kwikfit en dealers moet je vermijden. Zoek een kleine garage die gerund wordt door iemand met hart voor de zaak, dan is je auto en je portemonnee tevreden.

@ Dropjeslover: remolie bestaat niet. Remmen + olie gaan absoluut niet samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Ok, kreeg net te horen dat de auto klaar is en dat ie opgehaald kan worden.
Even kijken wat het is geworden.........

Let U know! :-)

In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties. Had niet gedacht zoveel reacties te krijgen. Topforum is dit ook, he.....:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:36
Wilf schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:20:
@ Dropjeslover: remolie bestaat niet. Remmen + olie gaan absoluut niet samen.
Ik denk dat hier de olie die in de remleidingen zit wordt bedoelt.

Wilf hoe denk jij dat een remklauw bekrachtigd wordt dan. Met een hydraulisch systeem gevuld met jawel olie.
Als je de remleiding vervangt moet later bij de klauw de remmen ontluchten (druppeltje olie laten uitstromen) anders is het levensgevaarlijk kan je geen druk opbouwen in het systeem.

[ Voor 37% gewijzigd door leonbong op 19-07-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
leonbong schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:23:
[...]

Ik denk dat hier de olie die in de remleidingen zit wordt bedoelt.
In de volksmond remolie/remvloeistof genoemd :Y)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:50
Als remvloeistof olie zou zijn, dan zaten de remmen binnen de kortste keren vast vanwege het opzwellen van alle rubbers in het systeem :P Er bestaat wel minerale remolie (Citroën gebruikte dat tot 2001) en remvloeistof op siliconenbasis, maar die worden weinig gebruikt en mogen absoluut niet gemengd worden met 'gewone' remvloeistof die je in de meeste auto's vindt.

ontopic: Als een goed passende dop gebruikt wordt om zo'n oliefilterdop los te draaien, moet hij er eigenlijk altijd probleemloos afgedraaid kunnen worden, ook als hij erg vast zit. Mij is het altijd gelukt in ieder geval. Goede kans dat ze de verkeerde dop hebben gebruikt, of de goede niet eens hadden.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Ok, auto opgehaald.
Volgens de bon ging het om de afdichtring van het oliefilterhuis. Kost net geen 7 Euro. Maar naast de kosten van de beurt hadden ze dus nog een manuur gerekend (67 Euro). Heb gezegd dat ik dat niet terecht vind.
Had ook gevraagd om de oude pakking. Zegt ie vol overtuiging 'ja die heb ik nog liggen'. Hij naar achteren lopen. Komt na een paar tellen weer terug 'kan 'm zo snel niet vinden'.

Ook vroeg ik hem hoe het kon dat dat een uur arbeid moest kosten. Ja moest eerst er helemaal uitgehaald worden bla bla bla.

Na wat heen en weer gediscussieerd te hebben (en nadat er ook een andere klant binnenkwam) zei hij dat ze dat manuur van de rekening zouden halen.
Hij was wel pissed, maar ja dat was ik ook :-)

Al met al heb ik dus dat uurtje arbeid niet betaald. Maar toch blijf ik het raar vinden dat ze er zo makkelijk over denken en het bij de klant neerleggen.

Case closed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Lekkere garage; ik ben blij dat die van mij niet zo is (dat is dus niet de Kia-dealer die ik eerder beschreef. Daar moet ik hopelijk nog één keer langs voor o.a. de parkeersensoren en daarna nooit meer).

Maargoed, gelukkig is het gelukt om dat uur arbeid eraf te krijgen, toch geen klein bedrag.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Ok, als monteur en garagehouder moet ik hier ook maar even op reageren.

Er zitten 2 kanten aan het verhaal. Aan de ene kant moet de garage bellen bij zoiets, aan de andere kant, zoals al eerder aangegeven, dan ben je meer aan het bellen, dan aan het sleutelen. Uiteraard wil je je werk goed afleveren en ga je proberen iets wat heel erg vast zit TOCH los te maken. Daarbij gebeurd wel eens wat, het risico ligt dan bij beide partijen vind ik. Bij mij, omdat het stuk gaat *bij mij*, de eigenaar omdat het immers met zijn auto gebeurd.

Afgelopen week, een klant van me had velgen gekocht voor zijn audi a4, hier moesten nog banden omheen. Afijn, die banden erop leggen... *KGGGSCHHH* hoor ik ineens bij het bandenaparaat vandaan komen... (tijdelijke kracht opdracht gegeven..), ik ren erheen.. Jahoor, telaat, hele grote diepe krassen in/op de velg.. g*dv*r!#!#@@#.. Ik pak de andere velgen (waar hij de band al omheen had gelegd..), jahoor, ook bekrast.. Telefoon gepakt en de klant het verhaal uitgelegd.. Uiteindelijk overeen gekomen dat de man niets hoeft te betalen (4x band en montage/balanceren voor 0,- dus). Uiteindelijk de oorzaak ook ondekt, kortom * Destruction gaat een nieuw bandenmontageapparaat kopen...

Ik heb ook een auto gehad, die werd gebracht voor onderhoud... Dus ik wil de olie aftappen... "wtf..?!", de carterplug zat met een puntje vastgelast... :X Klant opgebeld, gezegd dat ik niet meer aan die auto ga werken vanwege <verhaal>, hij moest maar bij zijn vorige adres gaan navragen hoe dit zit.. Ik zal eraan beginnen, de boel gaat kapot en dan ben ik de pineut... Nee, dank je.

In het begin dus kleine incidenten zoals bij TS wel gehad, nu niet meer. Wat niet wil tot beperkte hoogte toch proberen, voorbij dat punt is het simpel: Auto van de brug af ----> klant bellen, uitleggen en laat ze dan maar contact opnemen met vorige garage/eigenaar. * Destruction brandt zn vingers daar niet meer aan...

Ik zie trouwens nu pas dat de garage het al soort-van met je opgelost heeft, opzich niet onredelijk van ze.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Ja uiteindelijk redelijk opgelost. Maar ook pas na discussieren en nadat ik voet bij stuk hield ( en waarschijnlijk ook omdat er een andere klant zat te wachten).
Maar in eerste instantie was het dus gewoon zo dat het uur in rekening werd gebracht en dat ik het maar moest gaan verhalen bij de dealer waar het dus vorige keer was gedaan. Was netter geweeest als ze het in eerste instantie zo netjes hadden opgelost. Of als ze gelijk al waren gekomen met dat zij de helft van de kosten zouden dragen en ik de helft was ik ook wel akkoord gegaan.
Jammer dat het op een discussie moest uitlopen.
Pagina: 1