Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WIN7] Folders met forward slash zichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:52
Ik werk hier met Windows 7 in een netwerk dat voornamelijk bestaat uit Mac machines (inclusief de server). Nu staan er op de server een flink aantal folders waarbij er een forward slash in de naam van de map zit. Via een Mac zijn deze mappen gewoon beschikbaar, maar op mijn Windows machine zijn ze niet zichtbaar door de slash.

Is er een handige manier (instelling?) waarbij ik deze mappen toch snel zichtbaar kan maken?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Succes daarmee. Een slash is een illegaal teken bij Windows, dus toegang krijgen daarop is zeer lastig. Op het werk worden ook nog een paar Macs gebruikt door een afdeling en ze weigeren hier op te letten en dumpen gewoon \ en / in de bestandsnaam. De hele backup (deltacopy/rsync) gaat hiermee over z'n nek. De bestanden worden bij ons op een Windows server geplaatst, dus die maakt er al automatisch een andere naam van bij het opslaan, maar dat teken is dan wel weer onbenaderbaar door software die met UTF-8 werkt (de encoding in de bestandsnaam is anders).

Oftewel, sanitize de namen en je kan er met Windows gewoon bij. Of leg je er bij neer en gebruik ook een Mac (of Linux, die kan er ook mee overweg).

Als iemand een andere oplossing heeft, geef die, want ik heb geen idee hoe je 't anders moet oplossen.

Commandline FTW | Tweakt met mate