Netwerk kamer

Pagina: 1
Acties:

• Tweska
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-01 09:03
Hallo Tweakers,

Ik wil op mijn kamer een netwerk opzetten met daarin een externe harde schijf een printer 3 pc's en een PS3. De hiervoor genoemde apparaten wil ik bedraad verbinding laten maken naar een router in mijn kamer, verder moet er nog een laptop draadloos verbinding kunnen maken met die zelfde router. Het is de bedoeling dat de pc's, laptop en de PS3 data kunnen zenden naar de externe harde schijf en deze hiervan ook afhalen. Verder moeten de pc's en de laptop kunnen printen via het netwerk. Natuurlijk moeten alle pc's, de PS3 en de laptop gebruik kunnen maken van het internet!

De eerste opstelling die ik bedacht was deze:
Afbeeldingslocatie: http://kevinnobel.com/got/netwerk%20structuur.png

De tweede:
Afbeeldingslocatie: http://kevinnobel.com/got/netwerk%20structuur2.png

Ik denk dat de laatste het best is... Op de afbeelding zie je ook nog het netwerk wat nu in huis ligt (ingewikkeld he? :+) en 4 pc's die gewoon een draadloze verbinding houden met het modem! Voor de mensen die het willen weten, in ons huis liggen geen ethernet kabels (ok ok, 3 bezete lijnen voor telefoon en fax xD) vandaar dat alles draadloos gaat!

Mijn vraag is nu aan jullie zal deze verbinding werken en als hij niet zou werken waarom niet? Is er misschien nog iets te verbeteren aan dit schema?

Alvast bedankt,
Mvg, Kevin

Ps. de USB kabel tussen de printer kan er tussen uit, (snap zelf ook niet waarom die kabel getekend staat maar de printer komt er waarschijnlijk toch klem naast)

[ Voor 5% gewijzigd door Tweska op 19-07-2011 01:18 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Begin maar eens met te kijken of je printer tegelijk via lan en usb te benaderen is.
Ga daarna maar eens kijken of je dit met ip adressen ingevuld gaat krijgen.

En waarom wil je je huidige situatie veranderen als dat werkt ?

Abort, Retry, Quake ???

• Tweska
Die USB mag er tussen uit als hij voor problemen zou kunnen zorgen...

In de huidige situatie zit geen externe harde schijf en printer.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Weet je wat de verschillen tussen een modem, router en switch/access point zijn?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin inderdaad sowieso met de router bedraad op de modem aansluiten...

Oslik blyat! Oslik!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-02 21:49

pythagorasABC

A²+B²=C²

idd:
modem:
maakt van vreemd signaal een internetsignaal.

router:
maakt van een internetsignaal meerdere internetsignalen.

Het komt er op neer dat je op een modem maar 1 pc kan aansluiten, een router zorgt ervoor dat je er meerdere op kunt aansluiten. Deze kunnen ook allebei in één apparaat zitten.

Het beste en simpelste zou zijn:

Internet -> modem -> router -> alle apparaten

Waarschijnlijk is jouw modem ook een router, dan kun je daarop ook gewoon apparaten aansluiten.

Wat is het trouwens voor externe schijf, als dit een simpel usb ding is kun je hem niet op het netwerk aansluiten.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Verwijderd

Ik neem aan dat hij een wireless modem heeft waar de rest van het gezin verbinding mee maakt. Maar inderdaad, modem -> router = draad is wel beter m.i.

In je eerste afbeelding maken je pc's bedraad verbinding via je router en draadloos via het modem. Dat is dubbel en waarom?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2011 11:03 ]

• Tweska
Later bedacht ik dat de router al verbinding maakte met het modem... Ik denk dat het modem een router moet zijn en dat er dus in de meterkast 2 kastjes staan. Maar ik heb die nog nooit gezien... De router kan geen bedrade verbinding maken... Er liggen in ons huis geen kabels voor, (ik geloof dat het gewoon telefoonkabels zijn maar die zijn allemaal bezet)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin alsjeblieft eens met uit te zoeken wat je exact hebt staan, op deze manier kunnen we je echt niet verder helpen :o

Verder kost een netwerkkabel geen drol, dus het feit dat ze er niet al liggen is vrij irrelevant.

Oslik blyat! Oslik!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:16
Mensen ik vind het jammer om te zeggen maar dit gaat hem niet worden. Dit levert alleen maar shit op.

@TS: Ik zou zeggen laat je eens informeren bij een goede winkel in je buurt. Dat werkt waarschijnlijk voor jou veel beter op dit moment dan dit topic op tweakers. Je hebt duidelijk veel moeite gestoken in je TS, maar door het gebrek aan basiskennis wat ik zie verloopt communicatie moeizaam. Je ziet mensen al licht geirriteerd reageren.

Wel veel suc6 gewenst!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mwah zo lastig is het ook weer niet. Je wilt gewoon een verbinding van modem naar router of een modem met een ingebouwde router en dan alle pc's direct op de router aansluiten via een kabel of via een wireless verbinding. Eventueel een aparte wireless client die vervolgens weer de rest van de apparatuur bekabeld verbind.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 13:05

BHQ

Ligt het aan mij, of voldoet een switch in deze prima...

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 19:37
Switch/Wireless accespoint (BEDRAAD) voldoet inderdaad prima als de modemrouter van redelijke kwaliteit is.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lebon schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:17:
Het gaat niet om het geld het gaat om het huis... Als we nou een simpel rijtjes huis hadden van 2 ton had het misschien niet geboeid dat je je huis verrot maakt... De kabels zouden nog aangelegd moeten worden en dat zou veel geboor worden...
Als het je niet om het geld gaat kun je iemand inhuren om het professioneel te doen...

Sowieso lijkt me dat je een keuze hebt:
1) je gaat je zelf fatsoenlijk in de materie verdiepen, en als je onze hulp nodig hebt geef je volledige, ondubbelzinnige info over de exacte situatie nu, zowel qua netwerkapparatuur maar ook qua locatie (afstanden, materialen etc - niet alleen van belang voor kabels maar ook voor draadloos bereik etc).
2) je wil die moeite niet doen. Prima, dan kunnen wij je niet helpen, dan moet je het helemaal uit handen geven. Is ook niets mis mee, maar geef dat duidelijk aan en hou dan op met halfslachtig posten met halve info :o

Oslik blyat! Oslik!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-02 20:56

Osxy

Holy crap on a cracker

Als kabels leggen echt het probleem is moet je misschien kijken naar een Powerline oplossing.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik heb even wat onzin zitten wegpoetsen. Graag weer op normale toon verder gaan aub

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1