Klikaan klikuit bewegingsmelder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:45
Wil een klik aan klik uit bewegingsmelder plaatsen zodat het licht op zolder vanzelf aangaat op het moment dat je de zolder opkomt. Alleen hij moet het licht niet uitschakelen na zijn vertragingstijd. Als ik de handleiding lees van de bewegingsmelder zie ik dat deze altijd een uitsignaal verstuurt. Enig idee hoe ik dit kan voorkomen?

Waarom niet uit, stel ik lig lekker op de zonnebank, ik zeg stel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hoe wil je het licht dan uit kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:47
je zet gewoon een klein chipje er achter, wanneer hij getriggerd word gaat het licht aan en wanneer hij nog een keer getriggerd word gaat hij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nephilimcrt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 16:09

nephilimcrt

Mad Scientist

justahuman schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:29:
je zet gewoon een klein chipje er achter, wanneer hij getriggerd word gaat het licht aan en wanneer hij nog een keer getriggerd word gaat hij uit.
Dit is geen optie. Een KaKu zender verzendt 'aan' en 'uit' signalen. Ik heb de handleiding van die bewegingsmelder even doorgekeken; Je kunt inderdaad niet zorgen dat het 'uit' signaal niet verzonden wordt.
Daarnaast kun je ook niet zorgen dat de ontvanger niet meer op het 'uit' signaal reageert, want dan zou ie het 'aan' signaal ook niet meer pakken.

Interessante kwestie...

Tapping progress on the shoulder and saying: "More forwards, please!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 21:19
Waarom daarvoor een KaKu voor gebruiken? Een simpele PIR voldoet toch ook?

Zolang jij op zolder blijft, blijft het licht aan. Lig je onder de zonnebank en gaat het licht uit, dan is even zwaaien met je handen voldoende om het licht weer aan te doen..

En ben je echt niet meer op zolder, dan gaat ie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
nephilimcrt schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:39:
[...]

Dit is geen optie. Een KaKu zender verzendt 'aan' en 'uit' signalen. Ik heb de handleiding van die bewegingsmelder even doorgekeken; Je kunt inderdaad niet zorgen dat het 'uit' signaal niet verzonden wordt.
Daarnaast kun je ook niet zorgen dat de ontvanger niet meer op het 'uit' signaal reageert, want dan zou ie het 'aan' signaal ook niet meer pakken.

Interessante kwestie...
Precies mijn dilemma, ik wil namelijk als ik de zoldertrap omhoog ga (vaste zoldertrap) dat het licht aan gaat.
(want vaak heb ik mijn handen vol en gemak dient de mens). Als ik dus op zolder ben en iets verder doorloop ziet de melder mij niet meer en dan wil ik dus niet dat de kakumelder een uitsignaal verstuurd. Als ik weer onder ben kan ik het licht met een kakuschakelaar uitschakelen. (ja, ik weet ik kan hem ook inschakelen maar ik vindt het praktisch als de melder dit regelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
pazzje schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:15:
[...]

Precies mijn dilemma, ik wil namelijk als ik de zoldertrap omhoog ga (vaste zoldertrap) dat het licht aan gaat.
(want vaak heb ik mijn handen vol en gemak dient de mens). Als ik dus op zolder ben en iets verder doorloop ziet de melder mij niet meer en dan wil ik dus niet dat de kakumelder een uitsignaal verstuurd. Als ik weer onder ben kan ik het licht met een kakuschakelaar uitschakelen. (ja, ik weet ik kan hem ook inschakelen maar ik vindt het praktisch als de melder dit regelt)
Wat dacht je van een tweede KaKu bewegingsmelder plaatsen die dezelfde groep aan/uit schakelt?! Met 2 bewegingsmelders zou je in principe altijd opgemerkt moeten kunnen worden :9

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 20:55

arie_papa

Running on Ubuntu

Kun je niet beter met een lichtsluis aan de gang??
Doorheen = aan
Weer doorheen = uit (moet je alleen niet met 2 personen naar boven :+

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijssie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 08:17
Een bewegingsmelder lijkt me niet echt het juiste product hiervoor. Is een simpele deurschakelaar (weet de officiele term niet) die door het luik bediend wordt geen veel makkelijkere oplossing?
Luik open => licht aan, luik dicht => licht uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 19:36
Dan moet ie eerst nog een luik boven zijn vaste trap gaan maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijssie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 08:17
Bij het woord zolder was ik er stilletjes vanuit gegaan dat er wel een vlizotrap zou zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
skinlee78 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:41:
Kun je niet beter met een lichtsluis aan de gang??
Doorheen = aan
Weer doorheen = uit (moet je alleen niet met 2 personen naar boven :+
Heb ik ook al aan gedacht, alleen heb je het probleem van het even aantal mensen.

Ik zag dat een x10 bewegingsmelder weleenswaar ook een signaal uit verzend maar wel max is in te op 255 minuten (dus een dikke 4 uur). Dit zou moeten voldoen, alleen wie weet of een x10melder rechtstreeks een actator (bv van ebode) kan aansturen daar normaal alles over powerline loopt. Heb geen zin om weer een extra rf naar powerline omzetter te gebruiken ivm energieverbruik. En is er een inbouwmodule voor een schakelaar dat een rf x10 signaal kan versturen?

update: de modules van ebode kunnen rechtstreeks worden bedient door een x10 bewegingsmelder dus dit zou allemaal kunnen gaan werken. Zal me nog eens effe verdiepen in de materie

[ Voor 10% gewijzigd door pazzje op 20-07-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 17:38
2 bewegingsmelder, tijd relais en een schakel relais?

beedje fantasie kan je er ook nog pulsdrukkertjes tussen flansen, heb je je installatie ook. met als je wensen.
Pagina: 1