[PW unsorted] optie verwijderen product / End Of Life

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251521

Topicstarter
Volgens mij heb ik dit een tijdje geleden in het verkeerde forum gezet...?
[PW unsorted] optie verwijderen product / End Of Life
Wat vinden jullie van dit idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Vind daar eigenlijk best wel wat in zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:17

crisp

Devver

Pixelated

Je zat goed in het Pricewatch forum hoor; uiteindelijk moet het pricewatch team daar een beslissing over nemen voordat wij wat gaan devven ;)

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 01-08-2011 09:28 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank jullie wel voor de reacties, ik dacht nl. dat ik verkeerd zat omdat er geen reactie kwam (zelfs niet na een subtiele kick met een extra idee)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-12-2024

Kraan

Veteraan
Ik begrijp niet zo goed waarom je dit wilt. Er is heel duidelijk een beheerd systeem; de Pricewatch en een onbeheerd systeem; de Unsorted. Mocht er een interessant product in de Unsorted staan, dan moet deze naar de PW toe.

Producten uit de Unsorted weren lijkt me omgekeerde wereld. We kunnen de tijd die deze (oneindige en extreem tijdrovende) taak met zich meebrengt dan beter besteden met het verrijken van de Pricewatch vanuit de Unsorted.

Overigens zijn er in sommige extreme gevallen wel redenen te verzinnen om bepaalde producten uit de Unsorted te weren. Maar dit zijn dan gevallen waarbij het volledig fout gaat, geen producten die misschien niet direct met Tweakers te maken hebben.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kraan schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:11:
Ik begrijp niet zo goed waarom je dit wilt. Er is heel duidelijk een beheerd systeem; de Pricewatch en een onbeheerd systeem; de Unsorted. Mocht er een interessant product in de Unsorted staan, dan moet deze naar de PW toe.
Maar daarmee zeg je dus eigelijk, unsorted is een dump-bak waar alles en elke vermelding in kan en verder doen we er niets mee.

Echter, wat ook in de gewone PW gebeurd, end of life producten of compleet 'gestopte' producten blijven wel staan. Mogelijk voor referenties, maar gebeurd eerder dat er verwarring komt over het product (zie recent APB) of dat mem op zoek gaat naar het product (Tabula Rasa).

Unsorted kan je toch gewoon door de input van users beheren, net zoals de feedback in de normale PW.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had eigenlijk begrepen dat Unsorted een voorstadium was voor producten die uiteindelijk in de Pricewatch moeten verschijnen. Als je dit enigszins behapbaar wilt houden voor de mensen die er ook wat vrije tijd in willen steken door systematisch de Unsorted langs te lopen oid, moet er volgens mij ook een mogelijkheid zijn om de echte troep eruit te halen.

Mijn tweede voorstel (een verplaatsknop of EoL-knop voor verkeerd geplaatste (prijzen van) producten/winkels in de PW zelf of in Unsorted), lijkt me overigens sowieso handig om eventuele foutjes te verbeteren.

Voor een paar voorbeelden van lachwekkende producten verwijs ik naar mijn eerdere bericht in de oorspronkelijke discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-12-2024

Kraan

Veteraan
De Unsorted is inderdaad een automatisch gegenereerde dumpbak. Alles wat door meerdere bij de Pricewatch aangesloten retailers verkocht wordt, komt hier automatisch in te staan. We doen hier helemaal niets aan. Dit is altijd zo geweest. Wat wel in de loop der tijd veranderd is, is dat er meer retailers aangesloten zijn die op consumentenelektronica gericht zijn. Als drie van deze winkels bijvoorbeeld ook een afzuigkap verkopen (en deze in de feed opnemen die onze kant opgaat), dan komt deze afzuigkap zeer waarschijnlijk in de Unsorted.

En dat voorbeeld brengt me meteen op de laatste reply. In een eerdere reactie wordt er over blenders en afzuigkappen gesproken en in de laatste reply over 'echte troep'. Wat moet er dan voor wie uit? Als je goed naar de Unsorted kijkt, zie je dat minimaal 75% van de inhoud producten zijn die niet direct in de PW thuishoren. Dat zijn zo'n 300.000 producten. Die moeten dus allemaal door gebruikers beoordeeld, vervolgens gecontroleerd en uiteindelijk verwijderd worden?

Ik begrijp de basis van het idee, maar in de praktijk gaat dit nooit werken. Niet zozeer omdat het dweilen met de kraan open is, maar vooral omdat de Unsorted gewoon ongesorteerd moet zijn. Het is slechts een tool om eventueel interessante producten te extraheren uit de feedimport, niet meer, niet minder. De gebruiker kan deze tool gebruiken om producten te vinden die nog niet in de PW staan. Deze interessante producten kunnen vervolgens doorgevoerd worden naar de gewone PW.

De EOL-functie in de PW wordt pas gebruikt op het moment dat een product én end-of-life is én problemen geeft. Op het moment dat een fabrikant een product end-of-life maakt, wil dat niet zeggen dat dit product niet interessant meer is voor de Pricewatch. Sowieso zijn er dan nog winkels die misschien deze producten in eigen voorraad hebben, of deze via een restpartij van de ditributeur krijgen en nog maanden later verkopen.

Zoals eerder gezegd hebben we een functie om producten uit de Unsorted te weren, maar is deze alleen vanuit de backend te benaderen. Deze wordt alleen gebruikt in geval van extreme probleemgevallen. Bijvoorbeeld een product met als productcode: "Test". Er zijn ongetwijfeld een aantal winkels die zoiets in hun feed hebben staan om iets te testen. Dit doen ze allemaal met een ander product. Dit geeft dan uiteindelijk een resultaat in de Unsorted dat compleet nergens op slaat en verwijderd kan worden.

Een ander voorbeeld is de Samsung P1000. Deze heb je in verschillende varianten met allen eigen productcodes. Sommige retailers gebruiken echter toch de productcode P1000. Deze productcode kunnen wij niet aan een PW-product hangen, omdat het niet vaststaat bij welk product deze hoort. In de Unsorted ontstaat daarom een Samsung Galaxy Tab P1000 met allemaal verschillende gekoppelde prijzen. Omdat deze verwarrend is ten opzichte van de producten in de gewone PW, zou deze ook verwijderd kunnen worden.

Een kabeltje van een b-merk in de Unsorted wat ook een koppeling heeft met een merkloos kabeltje is echter weer een te grote futiliteit om te beheren (in tegenstelling tot in de gewone PW). Zo'n product gaat dus niet beheerd worden, simpelweg omdat dat het einde zoek is.

Of de al eerder aangehaalde afzuigkap. Het is me nog steeds niet duidelijk waarom deze niet in de Unsorted zou mogen staan. Dus ook van deze is het niet wenselijk dat deze verwijderd wordt.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, bijkbaar heb ik de achterliggende bedoeling van de omschrijving "Pricewatch Unsorted bevat ongecategoriseerde producten die nog niet door Tweakers.net zijn verwerkt, maar waar al wel prijzen van bekend zijn" verkeerd begrepen. Het "nog niet" zou dus eigenlijk gewoon "niet" moeten zijn :P.

Blijf ik toch terugkomen bij mijn tweede punt: als er nou eens een product tussenstaat dat wel in de PW moet komen, maar er staat bijvoorbeeld een duplo-grondplaat bij in het rijtje met prijzen... hoe moet ik daarmee omgaan? Gewoon het product ter goedkeuring invullen en wachten op de reactie van de redactie?
Pagina: 1