Geen volledig scherm laptop-->hdmi kabel-->tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415687

Topicstarter
Ik heb pas geleden een nieuwe tv gekocht Samsung UE32D5000 LED en heb die aangesloten op mijn laptop Acer Aspire 5542 via een hdmi kabel.

Alleen het probleem is dat ik op mijn tv zwarte balken onder en boven aan het beeld heb, ik heb verschillende dingen geprobeerd om dit te verhelpen maar geen resultaat vandaar dat ik het op deze manier probeer.

Ik heb al op verschillende forums gelezen dat de meeste dit probleem verholpen hebben door via catalyst en dan te upscalen ofso.

Nu heb ik catalyst gedownload en heb ik Amd vision engine controle center, waar ook die instellingen voor hdmi en scaling horen te zijn.Bij mij is dat er gek genoeg NIET .
Als iemand weet hoe ik toch die instellingen krijg zodat die balken weg gaan en ik toch volledig scherm heb hoor ik het graag.

Grtzz johnnny 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

ah jij hebt een ATI kaart, je moet eff via de ATI config tool (rechtermuis bureaublad) > LCDTV > scaling hier kan je dit zo oplosssen door de slider iets vooruit te zetten. Als je het echt niet kan vinden (de locatie is aangepast na de laaste updates) moet je de driver verwijderen en opnieuw instaleren. Als je het dan nog niet kan vinden lijkt me Teamviewer een goede oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb op rechtermuisknop gedrukt en ik zie alleen boven aan AMD vision engine control center .en geen ati config tool
Over die drivers heb ik gekeken op amd.com

en ben ik hierop uitgekomen, http://support.amd.com/us.../radeonmob_win7-64.aspx#1

ik heb ze alle 3 gedownload en nu verder ? (geen idee :P ben best wel een noob) die van 80.2 mb is die AMD vision engine control center die heb ik al geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zover ik vorige week zag is het heel 'simpel'als er geen driver op het systeem staan en je download vanaf ATI.com de driver en installeert deze. Dan heb je net als bij Nvidia een control panel als je rechter muis klik doet op bureaublad. En dan is er een tabblad voor Monitor en een voor LCDTV en aldaar zou alles te regelen moeten zijn. Ik wou dat ik je verder kon helpen maar het zou bijna vanzelf sprekend moeten zijn en dat is het bij jou dus blijkbaar niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij mij is dat lcdtv dus niet in AMD vision engine control center
terwijl ik bij anderen zag dat het er wel is en me laptop nu via hdmi aan me tv gekoppelt is,
Vreeemd allemaal .

iig bedankt.
hoop dat iemand me toch kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je hem ook niet gewoon in je configuratiescherm staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat moet in me configuratie scherm staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die laptop kan geen full HD naar zijn eigen monitor uitsturen. Met de standaardinstellingen van Windows wordt het beeld van je monitor gedupliceerd op je tv, wat betekent dat je tv ook op 1366 x 768 spul binnenkrijgt.

Als je de standaardinstellingen van Windows gebruikt waarbij het scherm van je laptop uit gaat als je hem dichtklapt terwijl je je tv aangesloten hebt op HDMI, heb je het probleem dan nog?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké ben niet zn laptop man maar: Ik heb het nu bij meerdere mensen gezien dat ATI ong. 10% rondom het beeld een rand geeft tenzei je de scaling aanpast, het is dus een standaard ATI driver instelling en kan met 1 schuif verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ NMe ..... Ik heb de instellingen veranderd dat als ik mijn laptop dichtklap er niks gebeurt, Op mijn tv krijg ik dan ook opeens randen aan beide zijkanten dus een heel vierkant van randen rond beeld, wel zie ik dan opeens een melding van me tv dat hij naar 1920x1080 springt.

@Larsiano .... Ik heb het ook bij meerdere mensen gezien en weet ook wat ik moet dan alleen heel die scaling functie is er gewoon niet in dat programma Amd vision '''''''''''''''''''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

sluit je laptop aan op je tv, druk een keertje op fn (en dan de toets die erbij hoort, ik dacht f4) en dan komt het beeld dus op je beeldscherm. En dan pas ga je klooien (door dat fn f4, moet er dus beeld op je beeldscherm komen en geen beeld op je laptop scherm). Dan ga je naar configuratie scherm en ga je daar je waarden aanpassen, als dat niet lukt ga je naar CCC.

al geprobeerd?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Stef602 Ik had dit nog niet geprobeerd,tot net toe ik kan dan verschillende dingen kiezen (alleen op me laptop weergeven, uitgebreid beeldscherm, alleen op hdmi weergeven en nog een paar, als ik dan kies weergeven alleen op hdmi zijn de randen wat kleiner (niet weg) en is het beeld niet mooi en zeker niet scherp
ik heb in configuratie gekeken en weet niet waar ik moet kijken om die randen weg te halen.
Weet jij dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:34

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Je tv is de oorzaak. Zorg dat de laptop alleen beeld naat tv stuurt of stel hem in als extended desktop. Zet alle overscan opties in catalyst weer uit en zet je tv op de optie 'alleen scannen' (staat ergens in het beeld menu als ik me niet vergis).

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 01:19

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je hebt volgens mij ook nog geavanceerde instellingen, ipv de basic layout. Wellicht als je van mode verandert dat je het dan wel kan vinden.

Naam van dat is Advanced View en staat rechtsboven bij de preferences (iig in het engels hier).

[ Voor 3% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 19-07-2011 14:30 . Reden: zoek zoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Danfoss ....Hoe stel ik hem in als extended desktop ? dat is toch scherm uitbreiden ? veel heb ik daar niet uit want het beeld van me laptop is kapot . Bij catalyst heb ik hem weer op die fabrieksinstellingen staan,

@Sp3ci3s8472 .... Dat had ik al ondervonden dat er ook geavanceerde instellingen zijn.
Alleen helaas staat er daar ook niks van scalen ofso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkse1984
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is er ooit een oplossing op je probleem gekomen?
Ik heb net vanavond mijn drivers ge-update. Ook bij mij geen enkele mogelijkheid meer om instellingen zoals de overscan aanpassen.

Echt heel raar. Daarom erg nieuwsgierig of er een oplossing is ondertussen.

Ik hoor graag van je
Pagina: 1