Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Server aan/uit op bepaalde tijden

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views

• PuceTundra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11 13:27
Ik heb op internet lopen zoeken naar een manier om een server op een bepaalde tijd uit te zetten en op een later tijdstip aan te zetten.

Dus bijv. 00.00 uit 09.00 aan.
en daartussen uit of op stand-by staat het liefst uit.

Wat ook zou kunnen is een script dat hij uit gaat om bepaalde tijden en dat iemand hem via wake on lan aan zet.

Ik weet niet of jullie hier iets op weten? :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:10
Kijk eens in je BIOS ;)

• PuceTundra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11 13:27
Heb in me Bios aangezet dat wake on MAC Lan.
Heb je misschien ook toevalig een script liggen iets van een bat file waarmee je dan de server kan aanzetten??

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Vaak kan je in de bios een timer voor power-on instellen. Als je die functie niet hebt kan je ook een tijdschakelaar ertussen zetten en enable je de functie "restore on ac power loss". Tot slot maak je een scriptje die met je server opstart en ervoor zorgt dat hij weer afsluit.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
nicdew77 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:37:
Ik weet niet of jullie hier iets op weten? :)
Jawel, maar we doen hier niet aan scriptrequests en in de Devschuur hebben we het over zélf programmeren/maken ;) Daarbij is er zat te vinden op google en onze eigen search.

Ik heb je er al eens eerder op gewezen; maar hou a.u.b. onze Quickstart aan als je een topic opent.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 19-07-2011 00:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.