Internet valt continu uit

Pagina: 1
Acties:

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb sinds kort 120/10 Mb/s internet van ziggo. Achter de ubee (docsis 3.0) modem van hen heb ik een Linksys E4200 hangen. Dit werkte een aantal dagen vlekkeloos. Sinds gister begint het internet steeds vaker te "haperen" en komen er steeds langere periodes die elkaar steeds sneller opvolgen waarin internet niet werkt. Deze hebben we in twee varianten
  1. Alleen website's bezoeken werkt niet. Torrents & pingen werkt nog wel
  2. Zowel modem, router als pc geeft aan verbinding te hebben, maar internetten geeft 118 error (connection timeout) en bellen geeft dat nummer niet bestaat.
Maakt niet uit welke error, maar up/downloads naar lokale ftp-server blijft werken. Dit gaat alleen via de E4200, waaruit ik concludeer dat deze gewoon werkt. Ook de webinterfaces van deze twee blijven bereikbaar. Het probleem blijft hetzelfde, of ik nu via ethernet of draadloos op de Ubee of de Linksys connect. Ik ga morgenochtend de support van Ziggo eens aan de tand voelen, maar weet iemand hier toevallig een oplossing?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Bellen gebeurd rechtstreeks op de Ubee. Daaruit kan worden afgeleid dat het een storing is met de Ubee/bij Ziggo. Webpagina's die niet laden bij BitTorrent gebruik duidt meestal op een te groot aantal connecties dat open staat - de E4200 is echter wel een van Linksys' high-end routers dus die zou normaal wel een redelijk aantal connecties moeten kunnen trekken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:18
Ik neem aan dat er niets met torrents gebeurd op het moment dat je niet fatsoenlijk kan internetten?

Als je een torrent programma open hebt staan kan dit natuurlijk wel wat verklaren.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Zou je wel zeggen. Misschien moet ik eens iets doen aan de max connections van mijn server.... Ik heb net gebeld met ziggo, die verontschuldigden(!!!!) zich zelfs voor de problemen en volgens hen zat t in de router. Hij heeft de router een harde reset gegeven en nu werkt alles. Als ze weer problemen zouden zien stuurden ze een mannetje (gratis!!) langs met een nieuwe modem.