kleurstrepen met tv-out/geforce en kt7a(raid)

Pagina: 1
Acties:

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
Ik heb dus een Asus V6600 Deluxe, met een Chrontel TV-OUT. Als ik nu mijn tv-out aanzet met overscan heeft het beeld (vooral met felle kleuren) overal vervaagde kleur-strepen. Dit is ZEER irritand en had ik met mijn vorige systeem (met zelfde videokaart) nooit problemen mee. Het probleem wordt ook nog eens ergens als ik mijn muis beweeg. Ik heb ookal geprobeerd een seriele muis aan te sluiten, maar dit helpt net zomin.

Een vriend van mij heeft pas ook een nieuwe pc gekocht (duren+kt7a+gefore2mx) en heeft exact het zelfde probleem als hij zijn tv-out gebruikt. Ik heb het vermoede dat het iets met dit moederbord of de chipset is.

Ik gebruik trouwens de WZ bios... heb al verschillende asus/nvidia drivers geprobeert ookal enkele dingetjes in de bios verzet, maar het help voor geen ene meter.

Vraagje is dus... Kan dit opgelost worden?? zo ja, HOE??? alvast bedankt voor evt. hulp!

• The Collector
niemand???

Verwijderd

Ik heb ook een Geforce2MX met Chrontel TV-out, en ik heb ook dit probleem..

Bij mij is de oplossing om de resolutie te verlagen van 800x600 naar 640x480(hier krijg je ook goed beeld (zelfs op mijn 29" TV))

Ik ben hier ook nog andere oplossing in het zoeken en heb net gelezen (op duitse site):
Resolutie 720x536 toevoegen door in regedit:

HKEY_LOCAL_MACHINE >>
System >>
CurrentControlSet >>
Service >>
Class >>
Display >>
0000 >>
MODES >>
und dann 16, 32 usw (Farbtiefe)
und in dem zweig sind dann alle auflösungen aufgelistet.
einfach die neue auflösung hinzufügen.

Dan krijg je minder overscan (+4% ipv +17%) en moeten die strepen door overvloedig signaal weg zijn

• The Collector
bedankt!

Ik had het eigenlijk nog niet in 640x480 geprobeerd, maar het werkt dus perfect. En kwaliteits verlies valt ook grandioos mee.

Het is me trouwens ook nog gelukt om die resoluties toetevoegen, maar ik krijg ze dus niet benut op mijn tv-out, er komt alleen maar gestreept (net alsof de frequentie verkeerd is). helemaal scheef getrokken...