Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:14
Goede avond mede-Tweakers,

Sinds vorige week zit met een vage probleempje gezien mijn internet en modem. Om het simpel en kort te houden behaalde ik eerst met downloaden via Grabit +/- 850KB/s (niet best internet, We Know!)... maar sinds vorige week donderdag is dit ineens nog maar 550KB/s. Nu stelde een kennis van mij voor om eens een andere poort op mijn modem te proberen en hem vervolgens te rebooten.

Alles leuk en aardig. Maar in alle andere poorten behaald mijn downloaden nog maar 301KB/s strak. Heb de kabel terug gezet in poort 4... en plots weer 550KB/s.

Ik vraag me af of jullie misschien een oplossing kennen of met dit probleem te maken hebben gehad.

Al vast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:28
Welke ISP en welke usenet provider?
Al eens een ander download programma geprobeerd? (sabnzbd bijvoorbeeld)
En wat voor snelheid haal je via speedtest.net?
Welk modem heb je en heb je hem al eens gereset?

[ Voor 5% gewijzigd door brambo123 op 18-07-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
brambo123 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:56:
Welke ISP en welke usenet provider?
Al eens een ander download programma geprobeerd? (sabnzbd bijvoorbeeld)
En wat voor snelheid haal je via speedtest.net?
Welk modem heb je en heb je hem al eens gereset?
- Eweka
- Nee, maar had er anders nooit last van
- Download Speed: 4573 kbps (571.6 KB/sec transfer rate)
- Vorige week nog reset gedaan + Sweex (modem/router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
ISP = internet service provider
Dus welke internet provider?
Wat geeft je modem aan voor snelheiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
brambo123 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:07:
ISP = internet service provider
Dus welke internet provider?
Wat geeft je modem aan voor snelheiden?
- ADSL KPN
- Prntscrn: http://imageshack.us/photo/my-images/98/sweex.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Jou ADSL verbinding is dus 5312kbps = 664Kb/s.
Dat haal je echter nooit.
Maar wat haal je met het modem van KPN en hoe lang zijn de kabels vanaf isra punt naar modem?
Wat zegt de postcode test van Telfort? (Telfort is op het netwerk van KPN, alleen postcode test is wat duidelijker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TS zegt hoger gehaald te hebben. Ondanks dat je gelijk heb neem ik aan dat TS zijn ogen goed genoeg zijn om de behaalde snelheid waar te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:02
Download snelheid van 550KB/s is perfect te verklaren door z'n intrainwaarde van 5312Kb/s. Waarom deze blijkbaar lager is dan eerst kan verschillende oorzaken hebben; ergens een slechte las, vocht in de kabel, meer overspraak van naburige bundels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:35

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Gezien de upspeed van 384 (en met 5Mbit intrainen moet het dus een 1M/8M abbo zijn waar de DLM zich nog niet mee bemoeit) vermoed ik ergens brakke bekabeling. Kan buiten zijn, dan binnen zijn. Kan het is/ra zijn, etc.
Dat in combinatie met de factor afstand en feest!

Waarschijnlijk is deze lijn ook redelijk instabiel? (meerdere verbrekingen van de line-sync per dag)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
Aller eerst bedankt voor de tijd.

Om even te replyen op alle reacties. Ik heb altijd de constante snelheid gehaald van 850KB/s. En dat al jaren achter elkaar. Daarom vind ik het juist zo vreemd dat deze nu niet behaald word zonder dat ik ook maar iets veranderd heb.

Mijn bekabeling is allemaal keurig netjes aangesloten. Daarnaast is de afstand tussen mijn modem en het zo genaamde isra punt ongeveer een halve meter. Ik heb hier expres rekening mee gehouden toen ik de hele boel aan ging sluiten.

Ik heb ook de postcode check gedaan bij Telfort Internet. Ik krijg de keuze tussen Internet Basis & Internet Plus. Het pakket Internet Max is niet beschikbaar voor mijn adres... wat ik wel begrijp gezien de unieke locatie van mijn huis.

Ik hoop op een reactie voor misschien eventuele oplossingen of dingen die ik nog kan proberen. Ik vind het voornamelijk heel apart dat wanneer ik mijn UTP in modem poortje 1, 2 en 3 steek... ik stabiel 301KB/s download. En wanneer ik vervolgens om schakel naar poort 4... mijn snelheid weer naar 550KB/s stabiel gaat.

Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Wat voor snelheid geeft het Internet Plus pakket aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:35

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Het nadeel van ADSL is dat het over tijd vaak alleen maar minder kan worden. (Als er bijvoorbeeld ineens veel mensen bijkomen in de centrale die ADSL nemen heb je ineens veel meer overspraak dan je vroeger had)
Maar in dit geval zou het je modem kunnen zijn. Het zou ook totaal iets anders kunnen zijn dus neem gewoon eens contact op met je provider en meld dat je je internetsnelheid erg traag vind.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

280562

Start een dosbox.
Type: "netsh interface ipv4 show config" (zonder quotes natuurlijk).
Kijk naar je "Local Area Connection" interface.
Zoek het ip-adres van je Default Gateway.

Start je browser.
Type in de adres-balk het ip-adres van je default gateway.
Als je om username/password wordt gevraagd, probeer dan "admin" of direct enter, etc.
Of lees de manual van je router. :)

Zoek naar informatie over je DSL verbinding.
Bv op SpeedTouch routers, ga naar "Broadband Connection".
Je ziet dan de echte snelheid zoals je router/modem is ingesteld.
Kijk naar keywords zoals "bandwidth" of "up/down", etc.
Dit is het eerste waar je naar moet kijken. Deze info geeft betrouwbaar aan of er iets mis is met je ADSL connectie. Als deze snelheid lager is dan je verwacht, dan moet je dit eerst fixen. Snelheids-test via webpages kun je later doen. Die zeggen veel minder over wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@gryz
Dat is echt een nutteloos post.
Lees eerst eens het volledige topic. (en bekijk het printscreen die gepost is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 11:16

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Webcustoms schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:41:
Aller eerst bedankt voor de tijd.

Om even te replyen op alle reacties. Ik heb altijd de constante snelheid gehaald van 850KB/s. En dat al jaren achter elkaar. Daarom vind ik het juist zo vreemd dat deze nu niet behaald word zonder dat ik ook maar iets veranderd heb.
Ook als je zelf niets veranderd kan er van alles gebeuren.
1) Een modem kan na een aantal jaren steeds slechter worden
2) Bekabeling (buiten) heeft last van vocht oid (meer storing)
3) Er zijn meer DSL gebruikers op bijgekomen in jou centrale (meer overspraak)
Mijn bekabeling is allemaal keurig netjes aangesloten. Daarnaast is de afstand tussen mijn modem en het zo genaamde isra punt ongeveer een halve meter. Ik heb hier expres rekening mee gehouden toen ik de hele boel aan ging sluiten.
Ik heb ook de postcode check gedaan bij Telfort Internet. Ik krijg de keuze tussen Internet Basis & Internet Plus. Het pakket Internet Max is niet beschikbaar voor mijn adres... wat ik wel begrijp gezien de unieke locatie van mijn huis.
Wat is de snelheid die de postcode test aan geeft, dit geeft een indicatie van de snelheid die mogelijk is op je lijn. Als dit sterk afwijkt van de 5 Mbit waar je nu op intraint dan is het verstandig hier de oorzaak van te achterhalen en dit op te lossen. (eventueel door KPN zelf)
Ik hoop op een reactie voor misschien eventuele oplossingen of dingen die ik nog kan proberen. Ik vind het voornamelijk heel apart dat wanneer ik mijn UTP in modem poortje 1, 2 en 3 steek... ik stabiel 301KB/s download. En wanneer ik vervolgens om schakel naar poort 4... mijn snelheid weer naar 550KB/s stabiel gaat.
Dat is inderdaad vreemd, maar zou kunnen duiden op een defect van het modem/router.
Heb je nog ergens een ander modem liggen, of zou je er ergens een kunnen lenen om mee te testen?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1