Toon posts:

Na verwijderen Cloud App contextmenu item nog aanwezig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een MacBook Pro. Bevalt prima. Vooral Mac OS. Ik heb echter een vraag m.b.t. het verwijderen van programma's.

Om een programma te verwijderen, sleep je het naar de prullenbak. That's all. So far so good. Alleen in het geval van Cloud App blijft er een context menu item aanwezig (Upload met Cloud App). Ik heb de app opnieuw geinstalleerd en vervolgens m.b.v. AppTrap geprobeerd te verwijderen. Geen resultaat.

Nu blijkt er in het voorkeurenpaneel van het toetsenbord een optie te zijn om dat contextmenu item uit te zetten. Dat vind ik echter niet logisch. Ik heb die hele app verwijderd, dus moet die optie ook weg.

Ligt dit nou aan Mac OX, aan mij of aan die app? Heb ik het verwijderen van de app op de juiste manier gedaan (via apptrap)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige programma's installeer je door het naar de Applicaties te slepen. Deze programma's uninstalleer je door deze weer naar de prullenbak te slepen.

Om sommige programma's te installeren, moet je een installatie procedure volgen (next next next). Deze programma's uninstalleer je niet door het naar de prullenbak te slepen, maar echt te uninstalleren. Dit bestand is meestal te vinden in het DMG bestand waar je hem ook mee installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via de app store geïnstalleerd. Ik zal eens kijken of ik daar wat kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat een folder in

of: home folder > Library > Contextual menu items
of: harddrive > Library > Contextual menu items

Je kunt het daar weggooien.

Mocht het onder "services" zitten in je context menu dan:

of: home folder > Library > Services
of: harddrive > Library > Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

OS-aanpassingen zijn bij OS X zelden ingewikkelde register aanpassingen of verstopte DLL's zoals in Windows, maar meestal gewoon OS-plugins.

Wat bakman zegt dus, op die lokatie de context-plugin wegmikken.

Maar echt netjes van de app is het niet idd, want een app store app hoor je gewoon naar de prullenbak te kunnen slepen... Volgens mij is het zelfs tegen de voorwaarden van de app store en zou je de app kunnen reporten.

[ Voor 35% gewijzigd door Bosmonster op 19-07-2011 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 16:27

Puck

W32.Deadcode.A

Weet je zeker dat er niet nog een versie van Cloud App draait? Ik had dat ook een keer met deze applicatie na een "update" via de App Store. Toen draaide er twee: 1e in Applications, 2e in Applications/Cloud/. Sowieso een beetje slordig...

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Ik zie in de betreffende mapjes echter niets staan. Zelfs verwijderen met AppZapper werkt niet. Dat context menu item blijft bestaan. Heb er ook een vraag over gesteld aan de makers van CloudApp zelf. Eens kijken of dat iets oplevert.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 10:47
Als je de "option" toets indrukt, kun je hem dan ook niet uit de top bar slepen?

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Pagina: 1