Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-08 16:34
Beste Tweakers,

Ik ben aan het inventariseren wat ik nodig heb voor een degelijk en solide (multimedia)netwerk voor in huis. Ik wil graag iets wat iig een paar jaar mee kan. Ik denk dat mijn eisen redelijk standaard zijn wat betreft het gebruik zoals muziek en films streamen.

Nu ben ik zelf nog niet helemaal thuis in het gebruik van HTPC's en de verschillende softwares. Daarom vraag ik me af wat beter is voor mijn thuissituatie: een NAS (welke tegenwoordig ook aardige firmware hebben) of een HTPC? Kan ik bijvoorbeeld een HTPC ook eenvoudig van mijn werk benaderen om maar eens wat te noemen.

Verder had ik bedacht dat Sonos een erg mooie en chique oplossing voor multi-room muziek management. Kan dit bijvoorbeeld ook met een HTPC?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De keuze tussen een nas en een htpc is er één die je toch echt zelf moeten maken, vooral omdat het twee redelijk verschillende apparaten zijn. Kort door de bocht is een htpc een doos die je onder je tv schuift en waarmee je je media afspeelt, een nas is een doos die je in een hoek gooit en waar je je data op zet.
De functionaliteit je wil bepaalt wat je moet kiezen

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een NAS is voornamelijk bedoeld voor data opslag terwijl een HTPC juist voornamelijk bedoeld is voor het afspelen van multimedia. Alhoewel een HTPC ook elke functie kan vervullen die een NAS vervult.
Jij kan wel vragen wat beter is voor jou thuissituatie maar je geeft geen enkele informatie over die situatie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je wilt streamen kom je sowieso niet onder een htpc/mediaplayer uit. Dan lijkt het me de beste optie hier wat extra TB in te gooien en de HTPC als NAS te gebruiken zoals hierboven gesteld wordt. Met een NAS streamen gaat niet lukken dus dan heb je altijd een extra apparaat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoeft niet, als je tv DLNA ondersteund heb je niet perse een HTPC of een mediaplayer nodig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-08 16:34
Ik ben wel van plan om een TV aan te schaffen welke ook DLNA ondersteund. Ik dan om de Iomega Home Media Cloud in het netwerk te prikken en volgens mij heb je dan geen htpc nodig om te kunnen streamen. (Kijk hier voor uitgebreide specs).
Pagina: 1