Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe A130 - start niet op na software-update op Lijbrandt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik een nieuwe A130 gekocht via Marktplaats. Helaas toch vaag apparaat. Er kwam bv. een JTAG connector uit, waarvan de verkoper zegt dat die echt zo rechtstreeks van Amino is afgekomen.

Anyhow, ik heb het apparaat aan het netwerk gehangen. De eerste keer startte 'ie op in de Opera browser, met daarin iets wat inderdaad lijkt op de Lijbrandt IPTV gebruikersinterface.... Maar dat zag er echt niet uit. Ik ging er van uit dat de software nog geüpdatet zou moeten worden. Dat heb ik gedaan via het menu (wat gewoon functioneerde binnen die Opera browser). Daarna is de box op 'zwart' gegaan. Rode lampje brand continue.

Wat kan ik doen????? Behalve box terug sturen uiteraard....

Groet,
Remco.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Als je een firmwareupdate forceerd vanaf een STB die niet origineel Lijbrandt is, en nu een andere firmware draait dan Lijbrand 'kent', kan het zijn dat de STB nooit de juiste firmwareadressen krijgt, en dus blijft wachten op een firmware. Hij staat nl nu in 'upgrade' mode, te herkennen aan zn DHCP requests, iets van 'insecureAMINETxxxupgrd1.xx' oid, afhankelijk van model en fw

Opties zijn: betreffende dhcp identifier laten herkennen bij Lijbrand (die kans is erg klein....), zelf je Amino opnieuw flashen (maar dat vergt wel wat kennis en ervaring met multicast/linux/wireshark).
Laatste optie is om je STB te formatteren, daarna zal ie zn bootloader opnieuw willen ophalen, mogelijk wordt die wel gebroadcast bij Lijbrandt. (met een JTAG kabel IntActOS booten en een format uitvoeren)

Dirty-oplossing is zelf de multicastadressen van de boot en firmwareservers van Lijbrandt achterhalen en deze zelf via dhcpd toekennen in de lease naar je Amino.

Maar goed, ik heb nog nooit een Amino gezien met externe JTAG header, dus is er al aan gekloot of is het een engineering sample ofzo?

Post eens een wireshark capture van zn bootproces?