Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:36
Sinds een paar weken ben ik op zoek naar een nieuwe TV voor in de woonkamer. Na een uitgebreide zoektocht om bekend te raken met wat termen, een tiental reviews op T.net en elders gelezen te hebben ben ik naar de Mediamarkt gegaan om een kijkje te nemen.

Wensen:
- 40 - 42 inch
- CI+
- Mogelijkheid om op te nemen in modern home theater

Met dat laatste bedoel ik, content streamen van de pc, video afspelen vanaf usb, foto's in hoge kwaliteit tonen, etc.

Het budget is maximaal €1500,-.

In de Mediamarkt heb ik een aantal TV's gezien van verschillende merken die wel interessant leken. Uiteindelijk gaat het nu tussen:
- Samsung D8000 (40")
- Philips 9705 (40")

Op het forum heb ik gelezen dat de D8000 problemen kan hebben met de CI+-interface in combinate met UPC. Geldt dit voor iedereen? Of is het probleem ondertussen opgelost?

De D8000 schijnt erg slecht te reageren op de afstandbediening. Is dit op te lossen door bijvoorbeeld een universele ab van Logitech (oid) te kopen?

Heb ik nog een TV over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:25

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:30
Zoals FeaR al zegt zou ik ook zeker de TX-P42VT30 meenemen.. qua beeldkwaliteit subliem.. D8000 is het meest complete model van de drie qua functionaliteit en mogelijkheden.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Maar dat is een plasma. Ik heb een en ander gelezen over inbranden. Als ik dan een film kijk met van die zwarte balken onder en boven, die anderhalf uur duurt loop ik dat risico dan niet? Of een logo van een zender dat in de hoek staat?

Het schijnt tegenwoordig wel mee te vallen, maar dan nog wordt het scherm na verloop van tijd minder krachtig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ben je verder van plan er op te gamen? Daarvoor is de D8000 het minst geschikt (maar het kan natuurlijk wel).

De D8000 is echt geweldig qua beeldkwaliteit en heeft natuurlijk een geweldig design. Daarnaast heeft het de meeste multimedia features. Nog een tip trouwens: de LED D7000 is vrijwel identiek aan de LED D8000. Het enige verschil is het design. De ene heeft een metalen rand (D8000) en de ander zeg maar een doorzichtige (D7000). Sterker nog, sommigen vinden het design van de D7000 fijner omdat je in de metalen rand reflecties kan zien. Zo bespaar je toch een paar honderd euro: kan je weer stoppen in een muurbeugel of extra 3D brilletjes.

De 42 inch VT30 van Panasonic is, zoals hierboven wordt genoemd ook een optie. Deze doet het het beste in 3D kwaliteit en schijnt, vooral met SD content, beter beeld te laten zien (maar dit weet ik niet, dat moet je op internet verder opzoeken). Nadeel is is dat het net iets minder multimedia functioneel is. Samsung is daar veel meer op gericht.

De risico's met het inbranden schijnt echt verleden tijd te zijn en was vooral een probleem met de eerste generatie plasma's. ;)

Ik zou dus óf voor de D7000 (LED Samsung) gaan, of de VT30 van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Ik ga er niet op gamen, dus dat hoef ik niet mee te nemen in de overweging, maar bedankt voor de tip.

Dit is niet te geloven, de D7000 is inderdaad exáct het zelfde!... Ik voel me belazerd..

Sommige mensen hebben last van een zoem in de VT30. Hoe komen plasma's aan hun zoem? En hoe hoorbaar is dat? Is het vergelijkbaar met het suizen van je laptop als je gewoon aan het internetten bent? Dat is namelijk wel aanvaardbaar, maar als je echt de tv harder moet zetten tijdens een zacht gesprek in een film, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn..

3D is niet echt een prioriteit. Het is leuk dat het er op zit, maar ik kom over 5 jaar nog wel eens terug als misschien autostereoscopie ingeburgerd is. Het is een leuke gadget, maar meer vind ik het ook niet.

Zijn er ook ervaringen met de Philips 9705?

Update: Ik heb de VT30 gekocht, die zag er indrukwekkend uit in de winkel. Bedankt voor de suggestie dus!

[ Voor 6% gewijzigd door Ravocs op 19-07-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413012

En geen SONY voor you ik zou een kijken naar de HX820 of 920 deze zijn opzich ook wel leuk.

TIP er zijn 2 verschillen tussen de D7000 en de D8000.

De bezel (D7000 doorzichting, D8000 mat zilver) en WIFI snelheid.

Ik heb zelf gekozen voor de 55D7000 scheelde 300 euro (heb ik vogels thin346 voor gekocht), tevens was ik niet van plan om via WIFI te werken.

Verder valt het opzich wel mee met gamen als je Motion plus maar uitschakeld.

Wat betreft Philips 9705 weet ik niets, tegenwoordig kijk ik allen nog naar Samsung Sony en Panasonic dit zijn naar mijn mening de beste toestellen.
Pagina: 1