Beste mensen,
Een familielid van mij heeft in 2008 een Acer Extensa E646 gekocht. Zie de productkoppelingen (welke van de twee het exact is weet ik niet).
Een paar dagen geleden wilde de computer spontaan niet meer opstarten. Het systeem gaat wel aan, maar doet verder niets. Het scherm blijft zwart, de aangesloten harde schijven en dvd-speler krijgen wel stroom (is te horen) maar vertonen geen activiteit en het systeem doet verder niets. Er klinkt ook geen piep.
Dit is wat ik vandaag gedaan heb:
Ik heb twee vragen:
Denken jullie dat mijn diagnose juist is?
Gesteld dat ik het mobo moet vervangen:
Een familielid van mij heeft in 2008 een Acer Extensa E646 gekocht. Zie de productkoppelingen (welke van de twee het exact is weet ik niet).
Een paar dagen geleden wilde de computer spontaan niet meer opstarten. Het systeem gaat wel aan, maar doet verder niets. Het scherm blijft zwart, de aangesloten harde schijven en dvd-speler krijgen wel stroom (is te horen) maar vertonen geen activiteit en het systeem doet verder niets. Er klinkt ook geen piep.
Dit is wat ik vandaag gedaan heb:
- harde schijven en andere componenten afgekoppeld --> geen resultaat
- harde schijven in andere pc aangesloten --> werken daarin gewoon
- de twee geheugenkaartjes verwisseld in slots en telkens 1 kaartje eruit gelaten --> geen resultaat
- identieke voeding uit andere acer extensa aangesloten op het moederbord --> geen resultaat
Ik heb twee vragen:
Denken jullie dat mijn diagnose juist is?
Gesteld dat ik het mobo moet vervangen:
- Als ik in de pricewatch CPU-socket 775 en DDR-2 SODIMM als criteria invul, krijg ik geen resultaat. De markt ontwikkelt natuurlijk door, waardoor er niet meer van die 'ouderwetse' moederborden te vinden zijn...
- Stel nu dat ik ook het geheugen door een meer modern systeem vervang, wat raden jullie voor een beperkt budget dan aan? Maakt de moederbord chipset nog uit voor een goede samenwerking