Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Een familielid van mij heeft in 2008 een Acer Extensa E646 gekocht. Zie de productkoppelingen (welke van de twee het exact is weet ik niet).
Een paar dagen geleden wilde de computer spontaan niet meer opstarten. Het systeem gaat wel aan, maar doet verder niets. Het scherm blijft zwart, de aangesloten harde schijven en dvd-speler krijgen wel stroom (is te horen) maar vertonen geen activiteit en het systeem doet verder niets. Er klinkt ook geen piep.
Dit is wat ik vandaag gedaan heb:
  • harde schijven en andere componenten afgekoppeld --> geen resultaat
  • harde schijven in andere pc aangesloten --> werken daarin gewoon
  • de twee geheugenkaartjes verwisseld in slots en telkens 1 kaartje eruit gelaten --> geen resultaat
  • identieke voeding uit andere acer extensa aangesloten op het moederbord --> geen resultaat
Als ik een diagnose moest stellen, zou ik denken aan een defect in het moederbord. Of dat de ingebouwde GPU-chip is of iets anders maakt dan eigenlijk niet zoveel meer uit, het systeem is zo goed als dood.
Ik heb twee vragen:
Denken jullie dat mijn diagnose juist is?
Gesteld dat ik het mobo moet vervangen:
  • Als ik in de pricewatch CPU-socket 775 en DDR-2 SODIMM als criteria invul, krijg ik geen resultaat. De markt ontwikkelt natuurlijk door, waardoor er niet meer van die 'ouderwetse' moederborden te vinden zijn... :(
  • Stel nu dat ik ook het geheugen door een meer modern systeem vervang, wat raden jullie voor een beperkt budget dan aan? Maakt de moederbord chipset nog uit voor een goede samenwerking
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je gekeken of er condensatoren bol staan op het mobo (met name rondom het cpu socket)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:23
Sinds wanneer gaat er SODIMM in zo'n desktop systeem? Er gaat gewoon normaal DDR2 geheuegen in en voor 4 tientjes heb je een fatsoenlijk S775 moederbord(Asrock G31 moederbord bv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Alberts: zie foto op https://photos-1.dropbox....928629/1311145200/eff6855. Condensators zien er vrij normaal uit, of niet?
@ mad-dog. Je hebt gelijk. Er zit gewone DDR2 in, geen SODIMM. Ik was even op het verkeerde been gezet door een van de twee tabellen met productinformatie van de Extensa E464, maar als ik naar het formaat kijk kunnen de kaartjes die erin zitten geen SODIMM zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:02

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:18:
@Alberts: zie foto op https://photos-1.dropbox....928629/1311145200/eff6855. Condensators zien er vrij normaal uit, of niet?
@ mad-dog. Je hebt gelijk. Er zit gewone DDR2 in, geen SODIMM. Ik was even op het verkeerde been gezet door een van de twee tabellen met productinformatie van de Extensa E464, maar als ik naar het formaat kijk kunnen de kaartjes die erin zitten geen SODIMM zijn.
Je link doet het niet.. je moet de foto even in je public map van dropbox mikken..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 23:00
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:45:
Een familielid van mij heeft in 2008 een Acer Extensa E646 gekocht.
Je zet hier E646 neer en je productlinks zijn E464? Welke is het nou?

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel eens doe is de batterij uit het mobo trekken, voor een minuutje. Of, zonder aangekoppelde stroom de powerknop 30 seconden ingedrukt houden.

Wat het doet weet ik niet precies, maar volgens mij reset je met de eerste optie de BIOS en met de tweede optie ontlaadt je het systeem van alle elektrische spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pixeltje schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:24:
[...]

Je link doet het niet.. je moet de foto even in je public map van dropbox mikken..
Klopt, public link is: http://www.dropbox.com/ga...tweakersmoboE464?h=ce6585.
wautah91 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:30:
[...]

Je zet hier E646 neer en je productlinks zijn E464? Welke is het nou?
E464. De E646 bestaat naar mijn weten niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:34:
Wat ik wel eens doe is de batterij uit het mobo trekken, voor een minuutje. Of, zonder aangekoppelde stroom de powerknop 30 seconden ingedrukt houden.

Wat het doet weet ik niet precies, maar volgens mij reset je met de eerste optie de BIOS en met de tweede optie ontlaadt je het systeem van alle elektrische spanning.
Bedankt voor ook deze tip! Heb ze beide geprobeerd, maar zonder resultaat. 'k Heb ondertussen de Asus P5QPL-AM besteld. Hopelijk moet het met een nieuw moederbord allemaal weer gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:23
Ik ben bang dat dit moederbord problemen gaat opleveren met de front-panel connector, aangezien deze vrij ver van de rechterkant is geplaatst. De Acer systemen hebben altijd een vrij korte front-kabel kabel, waardoor deze waarschijnlijk te kort is voor dit moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:52:
Ik ben bang dat dit moederbord problemen gaat opleveren met de front-panel connector, aangezien deze vrij ver van de rechterkant is geplaatst. De Acer systemen hebben altijd een vrij korte front-kabel kabel, waardoor deze waarschijnlijk te kort is voor dit moederbord.
Leuk om te lezen, even na de bestelling 8)7 . Je vermoeden klopte helaas ook nog. Gelukkig met een paar verlengkabeltjes (http://www.highflow.nl/aa...in-verlengkabel-30cm.html) alles toch nog aan de praat gekregen. De computer werkt weer, het lag dus inderdaad aan het mobo. Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1