Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik heb op de zaak een computer in orde gemaakt voor de oude maar mooie printer Roland Soljet SC-500. Zoals je weet zijn er geen normale printer drivers en de printer kent alleen NT4/W98. XP is dus "nieuw" voor de oude printer.
Wel heb ik PPD bestand voor printer instellingen. Ik heb van Adobe een AdobePS 1.0.6 gehaald die wel werkt op XP. De PPD kan ik erin laden en het werkt goed.

De software om printer aan te sturen is met oudere Roland ColorChoice 4.5v2. Omdat ik geen installatiebestanden heb, heb ik alles gekopieerd en registery aangepast van oude NT4.0 pc naar moderner pc met XP. Het werkt gelukkig goed, ik kan printen. De hele zaak werkt goed.

Hoewel, tijdens het printen merk ik op dat CPU 100% is en dus werken met de computer tijdens printen gaat zeer sloom. Uit googlen is gebleken dat het aan de driver zou liggen die niet "geoptimaliseerd" is voor XP gebruik.

Ik weet niet of er betere oplossingen zijn want de 100% CPU zorgt ook ervoor dat soljet niet continu kan printen, het pauzeert steeds weer voor trage printer data van de computer. En dan nog wel dat moderner pc een P4 2,8 GHz is. Dat zou geen problemen moeten hebben.

Roland Soljet SC-500 is vrij bekende printer in de grafische wereld. Het gaat vaak als 2de hands rond in aantal shops. Ik zoek dus mensen die ervaring hebben met AdobePS Postscript driver op XP en hoe ze 100% CPU kunnen voorkomen. Of je hebt een oude Soljet printer? Moet je ook doen met AdobePS en PPD bestand om te kunnen printen?
De printerpoort is al op ECP, dus dat kan niet aan liggen. Het zal vooral in de driver liggen. Heeft iemand wat tips en adviezen om 100% CPU zoveel mogelijk te reduceren?

Alvast hartelijk dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Misschien moet deze topic in Software Algemeen, ook al is het Windows. Het gaat dus om probleem tussen printer en AdobePS driver. Hoewel, het is wel driver probleem.

Hij staat nu op RAW instelling. RAW is echter wel hoog dataverkeer omdat het niet gecomprimeerd is. Technisch gezien maakt het niet zoveel uit.

Er is ook AdobePS 4.2.6. Dat is echter programma uit 1999, en sommigen sites zeggen dat ie kan werken op XP. 1.0.6 heeft wel andere versienummer maar wel 2002.

Ik ga sites opzoeken die Soljet SC-500 verkopen of ermee werken. Hopelijk heb ik meer informatie van over de 100% cpu probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou kunnen proberen in de bios de printerpoort op ECP+EPP te zetten.

Wat ook mogelijk is een paralle print server op het netwerk te hangen.

Succes