[Chrome][Extensie] Unofficial Tweakers.net Nieuws Notifier

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Unofficial Tweakers.net Nieuws Notifier

Ik heb een kleine extensie gemaakt voor Google Chrome. Deze extensie zal een pop up geven + eventueel een geluidje indien er een nieuw nieuws bericht op tweakers wordt gepost.

Het nut van deze extensie is dat ik mij veel zie refreshen op T.Net om te controleren of er geen nieuw nieuws is gepost. Met deze extensie wordt je dus verwittigd (al kan je dit wel uitzetten indien je geen popup fan bent), ook zal je door de icon rechts vanboven kunnen zien hoeveel ongelezen nieuws berichten er zijn en met een klik op het icon kom je op de T.Net homepage uit, (dit is handig indien je werkt zonder pop up).

In ieder geval sinds ik deze extensie voornamelijk voor mezelf heb gemaakt, maar misschien toch andere mensen hem graag gebruiken hier is de link naar de extensie: Unofficial Tweakers.net Nieuws Notifier

Indien je er bugs in vindt of eventuele opmerkingen over hebt mag je deze altijd hier posten of mij PM'en.

Screenshot

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/M3Zy0VrBymQeq6pGI13s6vkezcXNZEefRyyzXlXjpdEtkAH9BSyZBI7CHlPsD_H-jBBCa8OgsQ=s400-h275-e365

FAQ

Het duurt lang voor de extensie berichten markeert als gelezen.
Dit zal waarschijnlijk liggen aan de instellingen die je hiervoor hebt bij je tweakers account.
Ga naar Voorkeuren en zet Nieuwe items demarkeren op "Na 2 views".

De extensie is plots gestopt met werken.
Sinds de laatste update (van 0.2.2 -> 0.3.0) zijn er extra rechten nodig (de RSS feed wordt niet op tweakers gehost), hierdoor wordt de extensie door chrome uit veiligheidsvoorziening uitgeschakeld. Voor de extensie terug aan de praat te krijgen:
De moersleutel -> extra -> Extensies. Dan bij 'Unofficial Tweakers.net Nieuws Notifier' selecteer je inschakelen. Je moet toestemming geven voor nieuwe rechten en vervolgens werkt de extensie weer perfect.

Waarom is er soms een vertraging van enkele minuten op de berichten
Indien je de optie Categorie / Inleiding weergeven selecteert zal er gebruik gemaakt worden van de RSS feed. Deze wordt maar elke 5 minuten geupdate, hierdoor kan de extensie niet direct het nieuws weergeven en is er dus een kleine vertraging.

[ Voor 41% gewijzigd door Nactive op 20-07-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-06 18:55

mrtnptrs

You idiot!

Misschien zou het handig zijn dat bij de pop-up ook een inleiding wordt weergeven van het artikel.
En misschien is dit ook leuk voor de Meuktracker.

Waarmee heb je dit trouwens gemaakt?

[ Voor 31% gewijzigd door mrtnptrs op 18-07-2011 19:48 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 09:56
Nice, jammer dat ik het niet kan testen, zo laat op de avond is er altijd weinig Tweakers nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

joris1989 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:30:
Nice, jammer dat ik het niet kan testen, zo laat op de avond is er altijd weinig Tweakers nieuws :)
Morgen is er weer een nieuwe dag! :)
Ik vind het ook wel jammer.

Misschien kan hij ook een soort testknop inbouwen?
Dat je het zelf snel kunt testen.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Een testknop kan ik wel inbouwen dat is niet zoveel werk.

De werking van de extensie is trouwens heel eenvoudig, de tracker aan de linker kant van een tweakers pagina met laatste Nieuws, Jobs, forum berichten, ... communiceert met de server via: http://tweakers.net/xmlht...son&nocache=1310729765687
Dit kan je dan weer zeer makkelijk in javascript parsen en zo kom ik aan de laatste nieuws berichten en welke je nog niet gelezen hebt ...
Zoals je ziet zit hier geen Inleiding / Meuktracker bij.
De inleiding kan ik waarschijnlijk nog wel redelijk makkelijk ophalen en zal ik misschien nog wel toevoegen.

De Meuktracker daarin tegen vereist compleet andere code ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Nou daar komt dan weer waarschijnlijk v 0.3?
Dan zit er ook een testknop en een inleiding bij!
Good job! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nactive schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:23:
Een testknop kan ik wel inbouwen dat is niet zoveel werk.

De werking van de extensie is trouwens heel eenvoudig, de tracker aan de linker kant van een tweakers pagina met laatste Nieuws, Jobs, forum berichten, ... communiceert met de server via: http://tweakers.net/xmlht...son&nocache=1310729765687
Dit kan je dan weer zeer makkelijk in javascript parsen en zo kom ik aan de laatste nieuws berichten en welke je nog niet gelezen hebt ...
Zoals je ziet zit hier geen Inleiding / Meuktracker bij.
De inleiding kan ik waarschijnlijk nog wel redelijk makkelijk ophalen en zal ik misschien nog wel toevoegen.

De Meuktracker daarin tegen vereist compleet andere code ... :(
Je zou ook de RSS feeds kunnen gebruiken? ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

crisp schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:29:
[...]

Je zou ook de RSS feeds kunnen gebruiken? ;)
Dit kan goed, want hier staat de inleiding al bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 09:56
Nou ik kan je zeggen dat hij werkt en dat ik hem zal gebruiken! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
De reden dat ik geen gebruik maak van de RSS feeds is dat zij niet weergeven welke items jij al gelezen hebt, en dan valt ook de helft van de extension weg ...

Ik kan ze wel combineren en heb ik beste van beide werelden RSS feed voor omschrijving en andere link voor te weten te komen in welke items je al hebt gelezen.

Btw een test knop heb ik al, maar die versie is nog niet published.

[ Voor 11% gewijzigd door Nactive op 19-07-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Nactive schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:50:
De reden dat ik geen gebruik maak van de RSS feeds is dat zij niet weergeven welke items jij al gelezen hebt, en dan valt ook de helft van de extension weg ...

Ik kan ze wel combineren en heb ik beste van beide werelden RSS feed voor omschrijving en andere link voor te weten te komen in welke items je al hebt gelezen.

Btw een test knop heb ik al, maar die versie is nog niet published.
Ik zou het wel voor je willen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Indien je wil testen je kan hier de laatste versie downloaden http://dl.dropbox.com/u/2812049/TweakersExtension.zip
  • unzippen
  • bij je extensions moet je Ontwikkelaarmodus openklappen
  • uitgepakte extensie laden selecteren
  • de map selecteren
  • Klaar voor gebruik
Alvast bedankt voor het testen en laat maar je bevindingen zijn. (De nieuwe features zijn dus nog wel niet deftig getest (er is geen nieuws meer ...) dus wel een grote kans dat er nog een bug ofzo inzit)

[ Voor 25% gewijzigd door Nactive op 19-07-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Nactive schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:50:
Indien je wil testen je kan hier de laatste versie downloaden http://dl.dropbox.com/u/2812049/TweakersExtension.zip
  • unzippen
  • bij je extensions moet je Ontwikkelaarmodus openklappen
  • uitgepakte extensie laden selecteren
  • de map selecteren
  • Klaar voor gebruik
Alvast bedankt voor het testen en laat maar je bevindingen zijn. (De nieuwe features zijn dus nog wel niet deftig getest (er is geen nieuws meer ...) dus wel een grote kans dat er nog een bug ofzo inzit)
Dit is toch dezelfde versie als die in de google web store?
Daar staat ook V 0.2.2.

Fout (bug): bij de opties staat neen waar er nee moet staan.
En wat is voor deze versie het changelog?

[ Voor 5% gewijzigd door mrtnptrs op 19-07-2011 19:03 . Reden: bug-melding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Versie nummer is niet geupdate, maar is eigenlijk v 0.3.0 of welk versie nummer ik het ook zal geven.

Veranderingen zijn.
  • Inleiding bericht weergeven,
  • Categorie bericht weergeven.
  • Je hebt een 'test knop'
Maar voor de inleiding / Categorie weer te geven is er redelijk veel veranderd 'Achter de schermen', daarom morgen ochtend eerst zien of hij het nieuws goed weergeeft e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Als je nog meer testversies hebt dan zeg het maar. :)

Nog een bug: Slaat voorkeuren niet op.

[ Voor 31% gewijzigd door mrtnptrs op 19-07-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Werkt perfect en erg snel!
Haalt de nieuwe artikelen dus ook goed op.

Alleen is het jammer dat je google chrome moet hebben draaien om de pop-ups en zo te krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door mrtnptrs op 20-07-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Laatste versie juist gepublished, de extensie zal wel achter extra rechten vragen sinds de RSS feed op een ander domein wordt gehost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Is er nu nog iets veranderd vergeleken met de versie die ik heb?
Ik bedoel in de code.

Het optie-menu zou nog wel iets mooier en moderner mogen.
Dan ziet het er net iets verzorgder uit.
Zie het als de kers op de taart. :)
Als je dit wil doen sta ik weer klaar om het te testen! ;)

Trouwens, misschien is het verstandig om de screenshots te verversen op de pagina van google web store.
Dan krijgen mensen sneller een betere indruk van deze handige extensie.

[ Voor 39% gewijzigd door mrtnptrs op 20-07-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpeeters
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 11:44
Deze ga ik eens even uitproberen. Bedankt voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Is het misschien een idee, omdat ik bijvoorbeeld een Multi-Monitor setup gebruik om de Notifications op het tweede beeldscherm te hebben, waar ook mijn Google Chrome staat. Het is misschien ook een idee om de Notifications op het scherm te hebben, waar Chrome op staat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Je moet misschien even hier op de pagina in de FAQ erbij zetten dat de nieuwste versie extra rechten vereist en dat je dus na een tijdje een melding van Chrome krijgt dat hij is uitgeschakeld wegens die extra rechten.
En dat ze dan gewoon op Opneiuw inschakelen moeten klikken om het weer goed te krijgen.

Edit: Je hebt nou in de FAQ een stukje neergezet over die rechten.
Kun je dit ook niet beter in de Web Store zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door mrtnptrs op 20-07-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Yorin schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:20:
Is het misschien een idee, omdat ik bijvoorbeeld een Multi-Monitor setup gebruik om de Notifications op het tweede beeldscherm te hebben, waar ook mijn Google Chrome staat. Het is misschien ook een idee om de Notifications op het scherm te hebben, waar Chrome op staat.
Over de plaats waar de Notifications komen heb ik geen invloed, wat je wel kan proberen is het volgende:
(Zorg dat je versie 0.3.0 van de extensie hebt).
Ga naar Opties
Klik op Test Popup.
In het balkje boven de popup heb je een klein moersleuteltje indien je hierop klikt kan je de positie van de pop up instellen Voorbeeld.

Ik heb zelf geen multiescreen setup dus weet niet wat juist het effect hierbij zal zijn.

Edit: Iemand heeft het eventjes getest, de popup blijft op de primaire monitor, dus denk niet dat het met deze versie van Chrome mogelijk is ...

[ Voor 8% gewijzigd door Nactive op 20-07-2011 15:02 ]

Pagina: 1