Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Discussie] Reclame onder gemaakte website, wel of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
In een ander topic zag ik de discussie of je in de footer van een website die jij voor een klant hebt gemaakt reclame mag maken, en hoeveel je hiervoor al dan niet van de prijs af moet halen, en hoe subtiel je dat moet doen. Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden en of jullie dit doen.

Zelf zet ik sowieso bovenaan de code mijn naam en gegevens. In de footer zet ik vaak zeer subtiel een verwijzing naar mijn website. Dit levert me per website die ik maak bijna één hele nieuwe klant op, dus ik haal ook wel ±€ 30 van de prijs af. Ik geef klanten echter wel zelf de keuze of ze dit willen of niet.

Ik ben dus vooral benieuwd of jullie dit wel of niet vinden kunnen/doen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Zolang in het design al duidelijk is dat het eronder komt en de klant geen bezwaar maakt, waarom niet.

Ik zou het niet eens specifiek noemen.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Nu weet ik niet met wat voor prijzen je doorgaans werkt, maar als wij 30 euro van een factuur af halen merk je het toch niet.

Wij zetten altijd een linkje onderin de site, tenzij de klant specifiek vraagt om dat niet te doen. Dat is pas 1 keer voorgekomen, en gezien de site was dat niet eens zo erg :P

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Wij doen het eigenlijk al een hele tijd standaard niet meer. We zetten onze naam ook niet op het drukwerk dat we voor klanten maken, dus ook niet onder de website.

Ergens vind ik het persoonlijk ook niet netjes om het op de website te noemen; als ik mijn huis laat verbouwen hoef ik, wanneer het af is, ook niet het telefoonnummer van de aannemer op mijn gevel. In de source-code vind ik dan nog een ander verhaal, daar vind ik het prima kunnen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Wij zetten (bijna) nooit een naam en/of link naar onszelf toe op de website van een klant, zoals in de footer of meta tags.

Wij zetten wel onze naam en website op de disclaimer van de website, zodat (bij problemen) niet onze klant wordt lastig gevallen met technische vragen. En dit is dan ergens onderaan, kleiner lettertype en heel subliem:
"vormgeving & ontwikkeling website: [naam bedrijf + link]"

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
@MueR ik maak dan ook niet op professionele basis websites.

[ Voor 22% gewijzigd door Beatboxx op 19-07-2011 19:45 ]

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

8)

[ Voor 98% gewijzigd door Skinkie op 19-07-2011 20:14 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

MueR schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:06:
Nu weet ik niet met wat voor prijzen je doorgaans werkt, maar als wij 30 euro van een factuur af halen merk je het toch niet.

Wij zetten altijd een linkje onderin de site, tenzij de klant specifiek vraagt om dat niet te doen. Dat is pas 1 keer voorgekomen, en gezien de site was dat niet eens zo erg :P
Same here, ook volgens mij maar 1 website die het expliciet niet wilden. Bij overige websites staat het gewoon subtiel onderaan.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:20:
Wij zetten (bijna) nooit een naam en/of link naar onszelf toe op de website van een klant, zoals in de footer of meta tags.

Wij zetten wel onze naam en website op de disclaimer van de website, zodat (bij problemen) niet onze klant wordt lastig gevallen met technische vragen. En dit is dan ergens onderaan, kleiner lettertype en heel subliem:
"vormgeving & ontwikkeling website: [naam bedrijf + link]"
Als bureau lastiggevallen worden door bezoekers, dat lijkt me nog veel onwenselijker :P

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 07:37:
[...]

Als bureau lastiggevallen worden door bezoekers, dat lijkt me nog veel onwenselijker :P
Ja en nee... we hebben bijvoorbeeld ooit een site gemaakt met verschillende header visuals, welke gemaakt waren van foto's (door onszelf gemaakt). De klant werd opeens lastiggevallen door een fotograaf die vond dat ze "zijn foto's" hadden gebruikt, terwijl onze klant van niets wist (behalve dat ze betaald hadden voor de foto's).

In de disclaimer op de site stond duidelijk dat wij de foto's hadden gemaakt, inclusief een link naar onze website.

Het is dus zeker wel handig voor bepaalde dingen een naam/link te hebben naar het bureau dat er aan heeft gewerkt, al is het maar om het getouwtrek te voorkomen voor je klant.

Maar je hebt gelijk dat we geen support gaan leveren aan de bezoekers van de website van onze klanten, tenzij onze klant ze doorstuurt (en sturen dan netjes de rekening terug).

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik lever wel standaard 2 jaar support zodat de website gewoon blijft werken en compatible blijft met nieuwe browsers. Ik noem het een extra dienst, maar stiekem zet ik het gewoon bij de prijs :Y)

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik vind het eigen not done om de website van je klant te 'vervuilen' met linkjes naar jouw site in de footer. In een disclaimer oid kan ik het me voorstellen.
In de source code vind ik een ander verhaal, mensen die daar naar kijken hebben daar ook wat aan.

Raar... Is zo gek nog niet

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

In onze voorwaarden staat dat we het erop mogen zetten. Een enkele klant gaat daar niet mee akkoord. Overigens zetten we het er vrijwel nooit op (ik vind het ook niet zo nodig).

• OkkE

OkkE

Ik ben wel benieuwd waarom bedrijven het er opzetten? Back-links/SEO die het opleverd? Naamsbekendheid?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
OkkE schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:14:
Ik ben wel benieuwd waarom bedrijven het er opzetten? Back-links/SEO die het opleverd? Naamsbekendheid?
Nieuwe klanten, mensen die denken "Dat is nice, wil ik ook wel!"? Kunnen dan direct klikken en kijken wat je nog meer gedaan hebt en eventueel contact opnemen. Dat is natuurlijk het idee erachter.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

OkkE schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:14:
Het levert direct business op. En zo niet, dan levert het op z'n minst links op naar je website voor SEO.

• OkkE

OkkE

Dat zijn inderdaad de voor de hand liggende redenen. Iemand hier die de stats/percentages kan/wil geven over het aantal bezoekers dat via zulke links komt? Vind het zelf nog steeds niet heel netjes om te doen, maar ben wel benieuwd naar het succes van zulke links.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 23:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hangt van de situatie af. Laatst hebben we bij ons een sporter gesponsord. Dan is het niet erg om de naam vrij pontificaal op de site te plempen. Maar een gewoon, betaalde site. Alleen in de broncode.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

OkkE schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:35:
Dat zijn inderdaad de voor de hand liggende redenen. Iemand hier die de stats/percentages kan/wil geven over het aantal bezoekers dat via zulke links komt? Vind het zelf nog steeds niet heel netjes om te doen, maar ben wel benieuwd naar het succes van zulke links.
Succes is natuurlijk lastig te meten, moeilijk om te zeggen of het direct klanten opleverd. Maar circa 20% van de bezoekers van onze website komt via een backlink van een klantwebsite.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

OkkE schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:35:
Klanten kiezen heel vaak nieuwe bureaus voor opdrachten of pitches op basis van sites die ze zelf geschikt vinden. Het laatste dat je wilt is dat ze er niet achter kunnen komen wie hem gemaakt heeft.

Het minste dat je wilt is dus een colofon waarin je genoemd wordt. (de disclaimer is wel de minst logische plek om zoiets neer te zetten, die leest ook niemand)

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 19-07-2011 17:48 ]

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik denk dat ik als ik niks onder pagina's zou zetten veel minder klanten zou hebben. Je staat waarschijnlijk niet bij de eerste 5 hits op google als een ondernemer zoekt op "websitedesign", dus je moet je klanten ergens anders vandaan halen.

• OkkE

OkkE

Ik snap ook zeker wel dat nieuwe klanten via zo'n back-link naar jou kunnen komen, en dat het je ranking in zoekmachines verhoogt. Was vooral benieuwd of ik misschien nog een ander pluspunt er van over het hoofd zag. :) 20% is redelijk wat. Maar hangt vast ook af van de regio (en concurentie) waar je zit.

Ondanks dat ik de voordelen er zeker wel van zie, blijf ik van mening dat het niet echt netjes is naar de klant toe. Ik vind het vreemd dat het schijnbaar op internet wel normaal is om te doen. Op drukwerk doe je het toch ook niet? Een aannemer laat zijn logo ook niet achter wanneer hij klaar is?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 21:22

bonzz.netninja

Niente baffi

* bonzz.netninja surft een tijdje rond, ziet op er geen enkele site het bureau genoemd worden, trekt een conclusie en sluit af met een hekje.

ergo....nee wat mij betreft is het absoluut not-done. Bij het bureau waar ik hiervoor zat hebben we het ook echt nooit gedaan, maar is het ook nooit bij ons opgekomen. Heel soms in de colofon maar ook dat was bij ons geen standaard. Uiteindelijk is het namelijk wat ons betreft de verantwoordelijkheid van de klant welke content op de site staat en hebben wij daar niks mee te maken, of in het geval dat je daadwerkelijk een vergaande partnership hebt met de klant en ook zelf een investering hebt zitten in de website, dan is het anders

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• TheDane
  • Laatst online: 11:02

TheDane

1.618

't Bedrijf waar ik nu werk doet 't ook niet. We zetten wel links naar klanten op onze eigen website.
Voor m'n eigen bedrijfje zet ik 't er af en toe wel onder in de footer
code:
1