[WP 3.2] Meerdere trackers, aangeven pagina voor post

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met het maken van een website voor een tournooiteamtje van mensen van 50+. Op de voorpagina komen aankondigingen, nieuwsberichten etc. Ik heb eigenlijk twee problemen, en ik kies ervoor ze alledrie in één topic te zetten.

1. Ik wil in de sidebar een tracker waarin de meest recente nieuwsberichten staan en één waarin verslagen van sport 1 en van sport 2 komen. Ik wil echter dat de verslagen van sport 1 een andere kleur krijgen dan die van sport 2.

2. Ik krijg met geen mogelijkheid voor elkaar aan te geven op welke pagina een nieuwe post wordt geplaatst. Google vindt niks nuttigs voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dus je bent de code van Wordpress in gedoken en hebt daarbij aan de hand van categorieën e.e.a. aan classes toegevoegd waardoor het makkelijker te markeren is?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
@MueR Nee. Ik snap niet zoveel van die code, sowieso niet veel van programmeren. Ik kan een wordpress/joomla template maken, maar daar houdt het ook op..... Ik heb nu een werkend template, waar ik misschien nog wat details aan verander, maar that's it. Zeg jij dan dat ik de code van wordpress moet aanpassen om mijn doelen te bereiken?

EDIT: Maar het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om aan te geven op welke pagina een bericht wordt geplaatst?

[ Voor 14% gewijzigd door Beatboxx op 18-07-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beatboxx schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:54:
EDIT: Maar het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om aan te geven op welke pagina een bericht wordt geplaatst?
Dat ligt helemaal aan de definitie van een pagina of bericht (artikel).

Het is, normaal gesproken, niet mogelijk om "artikelen" op een "pagina" te tonen.

Er zijn overigens meerdere methodes om dit op te lossen, maar (als designer) is dit waarschijnlijk het gemakkelijkst:
Wanneer je met categorieën werkt, zoals MueR al aangaf, dan kun je dit ook laten weten aan je thema.

Je begint eerst met het maken van een Page Template
Deze pas je aan zodat het maar één (of meer) categorie toont (bv "Nieuws" of "Verslagen"), zoals bijvoorbeeld: "A Page Of Posts"

Nu maak je een nieuwe pagina aan (in Wordpress admin), geef je een titel en selecteer je een custom page template. Deze pagina kan/mag leeg blijven, omdat het verder niets toont.

Het lijkt erg omslachtig, maar dit is de meest simpele manier en in Joomla (om maar een voorbeeld te noemen) een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Sorry, ik snap je niet helemaal. Ik heb nu een template voor de hele website. Moet ik dan een heel nieuw template maken voor één pagina, of kan ik gewoon hetzelfde gebruiken? En daarna maak ik apageofposts.php, maar wat doe ik daarmee :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Beatboxx schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:01:
Sorry, ik snap je niet helemaal. Ik heb nu een template voor de hele website. Moet ik dan een heel nieuw template maken voor één pagina, of kan ik gewoon hetzelfde gebruiken? En daarna maak ik apageofposts.php, maar wat doe ik daarmee :S?
Volgens mij haal je nu wp thema's en page templates door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beatboxx schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:01:
Zoals C0rnelis al zei, er is een heel groot verschil tussen een thema en een template. En is erg vervelend wanneer ze door elkaar worden gebruikt of onduidelijk is wat wat is.

In Wordpress heb je nu thema gemaakt (in /wp-content/themes/thema_naam/ ) waarin je hebt gedefinieerd hoe de website eruit moet komen te zien. Meestal is een index.php en een style.css genoeg om dit voor elkaar te krijgen.

Binnen een thema heb je de mogelijkheid om templates te gebruiken. Hiermee kun je specifieke onderdelen, zoals een header, footer, sidebar, page, comments, blog, home, etc aanpassen qua feel en look.

Deze templates zijn zo uitgebreid dat je ze zelfs kan gebruiken om een bepaalde categorie, tag en zelf per artikel kan aanpassen.

Daarnaast bied Wordpress de mogelijkheid om, naast de vooraf gedefinieerde template bestanden, ook zelf templates maken (binnen het thema) die je aan een pagina kan koppelen.

De links die gaf zijn dezelfde pagina en geven een uitgebreid inzicht over hoe de structuur van "pages" loopt.

Wordpress is eigenlijk heel simpel, maar kan aardig complex worden wanneer je meer wilt dan standaard word aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 15:49

Vos

AFCA

Sport 1 en 2 zijn nieuwsberichten in een aparte categorie? Zo ja..dan kan je in de sidebar in een div de categorie 'sport '1' oproepen en in een andere div de categorie 'sport 2'. Die kan je dan via CSS wel apart stijlen.

Standaard komen je nieuwsberichten op de hoofdpagina terecht. Je kan ook zelf aangeven op welke pagina deze moeten komen. Maak je gebruik van een theme? Zo ja, welke?

Interessante link m.b.t. anatomy: http://yoast.com/wordpress-theme-anatomy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik gebruik een zelfgemaakt theme, ook gewoon zelf de code geschreven (notepad++). Ik heb al wel zelf de pagina's gemaakt, gewoon via de webui. En die nieuwsberichten zijn inderdaad in een andere categorie.
Wat ik dus eigenlijk wil, is dat berichten met categorie "golfverslagen" op de pagina "golfverslagen" worden geplaatst. Berichten met de categorie aankondigingen komen op de homepage maar ook op de pagina "aankondigingen". Dat is wat ik wil, no more, no less... En hoe maak ik dan zo'n tracker voor één div-tag?

en @vos hoe geef ik aan op welke pagina een bericht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Probeer zelf eens wat op te zoeken, of vraag het even bij Wordpress. Dit topic heeft me een veel te hoog kan iemand even ... ? gehalte en daarom gaat het dicht. De je inmiddels welbekende Quickstart hoef ik eigenlijk niet meer te melden.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.