Internet Security Suite verwijderd, nog steeds problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296873

Topicstarter
Hallo allemaal,

Bij mijn vriendin thuis hadden ze onlangs last van het Internet Security Suite virus, een nep anti-virus programma, wat je internet 'blokkeerde' en je virusscanner(s) en taakbeheer onklaar maakte. Ik heb alle geinfecteerde bestanden verwijderd, meerdere instructies gevolgd (1e 5 ongeveer als je bij google zoekt naar internet security suite removal), maar ik kan nog steeds geen virusscanner installeren en/of opstarten, en ook taakbeheer werkt niet. Gelukkig werken programma's als system explorer wel, zodat ik dus wel de processen kan zien lopen, maar ook hier zie ik niks verdachts meer in. (proceslijst: http://ticode.nl/log.txt).

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en vooral hoe ik t op kan lossen?

Groetjes
Tiddo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 00:13
Heb je al eens in safe mode met networking Malwarebytes/SUPERAntiSpyware en CCleaner eroverheen gegooid? Meestal kun je in safe mode nog wel gewoon dat soort progamma's installeren & updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Hijack this logje posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
meestal is het een registersleutel die nog ff handmatig teruggezet moet worden google ff op "enable taskmanager in registry'"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Of boot van een Ubuntu live-dvd of USB-stick met een virusscanner als avast! Linux Home Edition. Of (net zo makkelijk) eentje met de Kaspersky Rescue Disk. Toevallig de laatste afgelopen vrijdag nog gebruikt voor iets vergelijkbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Krijg je rundll32 problemen? Als je een programma wil starten, wat voor fout krijg je dan?
Als windows je voorstelt om een programma te kiezen waarmee je bestanden wil openen heb je waarschijnlijk een verneukt systeem (a la geen rundll32 meer), dan is herinstalleren de makkelijkste optie. Dat is bijna altijd de makkelijkste optie, want een backup, reinstall en restore duurt bij elkaar misschien 2-3 uur... Meer tijd verspillen is dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

(Nogmaals) een Malwarebytesscan draaien. Al dan niet in safemode. Heb al eerder gezien dat het pas na een 2e scan helemaal van een systeem was verwijderd.
Pagina: 1