hulp gevraagd bij data recovery van SCSI array

Pagina: 1
Acties:

• Mo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08-2023
Iemand de beschikking over een SCSI RAID controller met SCSI BP connector om de data op een array over 2 discs te redden?

Toen 'ie 't nog deej een flinke hoeveelheid foto's op de array opgeslagen. Inmiddels is de controller card dood en die heeft de rest van de server ook dusdanig aangetast (Dell PowerEdge 700) dat die nix meer doet. Enig doel is om de foto's te redden - dan kan de rest van het ding 't raam uit (of schenk ik aan degene die me redt - strik erom en alles!).

Systeem : Dell PowerEdge 700
SCSI Controller : PERC 4/SC Single Channel RAID Card (J4588) (RIP)
Array : 2 x Hitachi 78 GB (RAID0)

Anyone? Alvast onwijs bedankt!

\Mo

... sja, dinges, hoe noem je het ...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt sowieso een werkende controller nodig om die disks op aan te sluiten. Dus een andere SCSIcontroller heb je sowieso nodig. Waarom koop je niet gewoon nog ezo'n PERC 4 en sluit je daar de schijven op aan?

En als tip: zet geen belangrijke data op een RAID0 array zonder een backup.

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 18-07-2011 15:43 ]

• Mo
Dank voor je reactie, Dan!

Je tip voor een backup is valide, maar wel te laat :'( Ga dat in 't vervolg zeker doen, maar vooralsnog een verdronken kalf, gedempte put-verhaal.

Had al een andere controller uit de VS laten komen, maar die bleek doa en eea heeft me al redelijk wat gekost aan p&p :'(

Had gehoopt dat iemand een vergelijkbare server/controller zou hebben die me zou willen helpen bij de recovery van de data - vandaar mijn post.

Ga in de tussentijd kijken of de controller nog ergens te krijgen is ... thanks again!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Probeer het eens bij onze oosterburen:
http://shop.ebay.de/i.htm..._sacat=See-All-Categories
Daar staan PERC4's al voor een paar tientjes. Verzendkosten valt vaak bijzonder mee (10-15 euro vanuit DL), en je zit niet met geknoei met invoerrechten, omdat het binnen Europa is.

• Mo
Thanx - zal wel Alzheimer Light (R) zijn ;-)

Exemplaar gevonden en besteld in FR (goeikoopst!). Nu hopen dat dit exemplaar niet doa is - ik hou je op de hoogte ...

[ Voor 3% gewijzigd door Mo op 22-07-2011 20:02 ]

• Mo
ok - mooie controller-card toegestuurd gekregen en alles lijkt te werken (hw-matig althans). Echter krijg ik bij 't opstarten de melding:

Unresolved config mismatch between disk(s) and NVRAM on the adapter.

Niet zo verwonderlijk - alleen hoe vertel ik 't NVRAM dat 'ie de config van de disk(s) moet overnemen? In de config-optie van de controller is de 'rebuild'-optie enkel voor stukke harddisks. Een reconstruct is een andere optie, maar ben 'n btje te bang voor verlies van data. :?

graag (nog) een duwtje in de juiste richting

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kun je die melding skippen en booten naar je OS? Want als je daar de schijven wel kan benaderen, dan kun je eens kijken of je met bijv RAIDreconstructor de array kan rebuilden (dit zou moeten kunnen zonder daadwerkelijk iets naar de betreffende schijven te schrijven, want dan maakt hij een image op een andere disk) en vanuit daar je data terug te halen.

Ik zou inderdaad niets met de schijven zelf doen, de kans op een succesvolle recovery wordt daardoor enkel kleiner.

• Mo
dat kan, maar heb niet iets kunnen uitrichten met disk management. Ga wel kijken of ik iets met RAIDreconstructor kan uitrichten. Bedankt voor de tip!

Pagina: 1