Mijn systeem:
- Windows 7 64 Pro
- Mobo: Rampage 2 Extreme
- Videokaarten: 2x GTX 580's + 8400 gs
- Huidige Nvidia driver: 270.61
- Scherm-setup: Nvidia Surround landscape met 1 extra scherm
BSOD codes die ik heb gehad (gehaald uit WhoCrashed):
- 0x3B : SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
- 0x1000007E : SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
Mijn probleem:
Ik heb een stekkerbak met afstandsbediening. Op die stekkerbak heb ik alle apparaten aangesloten die uit mogen als de PC in slaap modus is. In dit geval gaat het erom dat mijn monitoren hierop zijn aangesloten. Als ik de PC in slaapstand zet dan schakel ik daarna de stroom af van de monitoren.
Probleem 1 - tot 2 week geleden:
Ik kreeg een BSOD als de volgende situatie zich voordeed:
- Driver versie 270
- De PC was in slaapstand
- De monitoren hadden geen stroom
- De PC werd uit de slaapstand gehaald
- Binnen ~5 seconden gaf ik stroom aan de monitoren
Deze stappen resulteerden altijd in een BSOD. Maar:
- Stroom geven aan de monitoren voordat de pc uit slaap komt = alles werkt perfect
- Stroom geven aan de monitoren na die ~5 seconden dat de PC uit slaap is = alles werkt perfect
Probleem 2 - sinds 2 week geleden:
2 week geleden heb ik mijn 8400 gs vervangen door een 520. De 520 was kapot maar daar kwam ik pas achter na verschillende drivers opnieuw te hebben geïnstalleerd waaronder de 275. Tijdens het testen met verschillende driver versies kwam ik er achter dat met versie 275 ik ook een BSOD kreeg in de volgende situatie:
- Monitoren hebben geen stroom
- PC wordt uit slaapmodus gehaald
- Na de ~5 seconden krijgen de monitoren weer stroom
Sindsdien ben ik weer terug gegaan naar driver versie 270 maar die BSOD's houd ik. Ik krijg nu dus altijd een BSOD als mijn monitoren geen stroom hebben bij het uit de slaapmodus halen van mijn PC.
Bij het switchen van drivers heb ik steeds DriverSweeper gebruikt in veilige modus.
Ik weet dus al wel wat ik kan doen om te voorkomen dat ik deze BSOD's krijg maar ik heb liever een oplossing. Het is soms heel gemakkelijk om even te vergeten dat m'n monitoren nog geen stroom hebben bij het ontwaken van m'n PC. En dat was eerst geen probleem.
- Windows 7 64 Pro
- Mobo: Rampage 2 Extreme
- Videokaarten: 2x GTX 580's + 8400 gs
- Huidige Nvidia driver: 270.61
- Scherm-setup: Nvidia Surround landscape met 1 extra scherm
BSOD codes die ik heb gehad (gehaald uit WhoCrashed):
- 0x3B : SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
- 0x1000007E : SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
Mijn probleem:
Ik heb een stekkerbak met afstandsbediening. Op die stekkerbak heb ik alle apparaten aangesloten die uit mogen als de PC in slaap modus is. In dit geval gaat het erom dat mijn monitoren hierop zijn aangesloten. Als ik de PC in slaapstand zet dan schakel ik daarna de stroom af van de monitoren.
Probleem 1 - tot 2 week geleden:
Ik kreeg een BSOD als de volgende situatie zich voordeed:
- Driver versie 270
- De PC was in slaapstand
- De monitoren hadden geen stroom
- De PC werd uit de slaapstand gehaald
- Binnen ~5 seconden gaf ik stroom aan de monitoren
Deze stappen resulteerden altijd in een BSOD. Maar:
- Stroom geven aan de monitoren voordat de pc uit slaap komt = alles werkt perfect
- Stroom geven aan de monitoren na die ~5 seconden dat de PC uit slaap is = alles werkt perfect
Probleem 2 - sinds 2 week geleden:
2 week geleden heb ik mijn 8400 gs vervangen door een 520. De 520 was kapot maar daar kwam ik pas achter na verschillende drivers opnieuw te hebben geïnstalleerd waaronder de 275. Tijdens het testen met verschillende driver versies kwam ik er achter dat met versie 275 ik ook een BSOD kreeg in de volgende situatie:
- Monitoren hebben geen stroom
- PC wordt uit slaapmodus gehaald
- Na de ~5 seconden krijgen de monitoren weer stroom
Sindsdien ben ik weer terug gegaan naar driver versie 270 maar die BSOD's houd ik. Ik krijg nu dus altijd een BSOD als mijn monitoren geen stroom hebben bij het uit de slaapmodus halen van mijn PC.
Bij het switchen van drivers heb ik steeds DriverSweeper gebruikt in veilige modus.
Ik weet dus al wel wat ik kan doen om te voorkomen dat ik deze BSOD's krijg maar ik heb liever een oplossing. Het is soms heel gemakkelijk om even te vergeten dat m'n monitoren nog geen stroom hebben bij het ontwaken van m'n PC. En dat was eerst geen probleem.