Toon posts:

Foutje....verkeerd bij overclocken Thunderbird800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn cpu unlocked en netjes mijn multiplier veranderd:

Mijn computer start op en zegt terecht dat ik nu 900 mhz heb ipv 800

Dan wil hij mijn ata100 hd detecteren... maar dat lukt niet meer

Daarna start windows ook niet op: "disk boot failure. Insert system disk"

Herkent iemand dit probleem of moest ik behalve het krassen van mijn cpu en multiplier veranderen nog iets doen???

Alvast Bedankt,

Tolga

ps zie onder mijn cpu en mobo info..

Verwijderd

Voltage probleem, heb je de core of de Io voltage al wat omhoog gedraaid met 0,5 omhoog.

Mischien..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen verstand met voltages enzo...alles verder nog standaard... wat is goed (hoeveel voltage ) ??

Verwijderd

Topicstarter
En trouwens hij moet toch ook 8.5 X 100 = 850 aankunnen zonder voltage aan te passen... het is een Thunderbird 800 ( weliswaar met een Coolermaster van 15 piek)

Verwijderd

Topicstarter
Wil iemand me effe helpen... ik ben nu op dit moment bezig met oc'en. Mijn kast staat nu open en ik wacht op jullie reacties...

plzzzzzz :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probeer het voltage maar gewoon op 1.75 of 1.80 ofzo (kweet niet eens meer wat het standaard is, de mijne loopt altijd al op 1.85>:))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
Ik had dat ook met mijn t-bird 800 als ik hem boven de 975 zetten met de voltage op de hoogste stand.

Kijk even in je bios wat je temp is want ik denk ook dat hij een beetje heet wordt met zo'n standaard cooler.:'(

Voltage omhoog
Betere cooler

succes*D

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur is na 20 min ongeveer 55 graden :'(

Verwijderd

Topicstarter
MAAR ik kreeg dat probleem weer zonder iets met de multiplier gedaan te hebben .... dus het kan zijn dat dat een andere probleem is en dat mijn pc gewoon oc'baar is !!!

Maar weet iemand waar mijn probleem dan aan kan liggen ??

PS. : Probleem : zie 1e reactie

Verwijderd

Topicstarter
Is Gelukt !!!!!!!! Snoer van HD kwam soms los. Maar 900 mhz start wel op maar daarna loopt ie vast??? En mijn cpu is ongeveer 50 graden ... is dit te veel of hoort dit zo ??

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op maandag 19 maart 2001 20:03 schreef tolga het volgende:
Is Gelukt !!!!!!!! Snoer van HD kwam soms los. Maar 900 mhz start wel op maar daarna loopt ie vast??? En mijn cpu is ongeveer 50 graden ... is dit te veel of hoort dit zo ??
Lekker zeg >:).
50C is goed hoor. Pas als ie boven de 70 komt moet je je zorgen gaan maken (bij 60 een beetje)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
temp in de bios of als windows is opgestart en je een tijdje niks gedaan heb

Verwijderd

He Tolga ik heb precies hetzelfde prob :
Kast gemod , alles opnieuw erin gegooid boot failure ( hd voeding niet aangesloten |:( ), nu searched hij naar dma100 bios apparaten maar vind ze niet en installerd ook niks. Als ik hem probeer op te klokken loopt hij tijdens het searchen vast.
Ik volg deze topic op zoek naar een oplossing.

Tolga als je een oplossing hebt post hem dan ff

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje gespeelt met de kabels ( alles effe uittrekken en weer insteken ) en het lijkt alsof hij het weer doet... alleen bij multiplier 9 loopt ie vast; ik denk dat ik een betere koeler moet hebben; en mijn voltage staat op 1.5 V ; moet die hoger of lager voor meer stabiliteit?

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 17:21
1,5 is veelste laag, 1,7 is standaard....
Mijn TB 750 loopt zonder het voltage te overklokken soepel op 900....maar ik heb er wel een GW FOP-38 op zitten :P (idle 27C)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat een goede koeler ofzo... en moet je eens zien: ik heb een snellere processor met veeeel hogere temperatuur !! en haalt niet eens de 900 mhz ....ik moet echt :'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(

Verwijderd

Uhh ja, nou, echt waar.

Je moet de vcore hoger zetten, zover ik weet wil de Tbird soms niet verder dan 950 ook.

Zet hem op 1.80 in plaats van 1.50 en zie wat er gebeurt. Hij zal wel een beeeethe warmer worden ja.. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb geprobeerd met 1.7 V en dat hielp ook niet. Maar ik wil hem echt minimaal op 900 draaien... ik heb net een super orb besteld...misschien dat dat wil helpen ...

Verwijderd

Je moet gewoon die superorb eropzetten en je corevoltage op 1.850v zetten, dat moet gewoon werken, en je moet natuurlijk helemaal niet onder de 1.7 komen B-)

(fautje)

Verwijderd

Dat met 1,80 of 1,85 ..

In veel postings zie ik dat in tegenstelling tot Durons, Tbirds wat moeite schijnen te hebben met 1,850 volt. Of dat nu de CPU zelf of de rest van het systeem is of de koeling, krijg ik nog geen hoogte van.

Maar het valt me wel op....:Y)
Pagina: 1