HDMI kabel in chape

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Hallo

Ik ga binnekort chape laten gieten (ik hoop dat chape in NL ook de correct benaming is) en ik moet een hdmi kabel leggen, mag dit zonder wachtbuis? want anders moet ik een buis nemen die groter is dan de connector, en das nogal veel verloren ruimte in de hoogte (voor de stevigheid van de chape).

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou persoonlijk toch echt een buis erin leggen aangezien je de HDMI kabel dan tenminste ook nog een keer kan vervangen mocht dat nodig zijn. Maar ik denk dat een HDMI kabel op zich er niet kapot van zal gaan als je hem zonder bescherming in de chape legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:02
Chape word hier in NL "dekvloer" genoemd (ik moest even zoeken :+ )

Kun je niet zo'n flexibele buis opensnijden, en daar dan de HDMI kabel inleggen? Dan is hij toch nog enigszins beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:11
Je kan ook een mini HDMI kabel nemen. Dan hoeft de buis niet zo groot te zijn. Moet je alleen nog 2 converters nemen voor bij je apparatuur.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Gizzy schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:56:
Je kan ook een mini HDMI kabel nemen. Dan hoeft de buis niet zo groot te zijn. Moet je alleen nog 2 converters nemen voor bij je apparatuur.
Is er geen verlies met zon converters? Want de afstand gaat al meer dan 10m zijn, dus dan is er al redelijk wat verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:11
SiXke schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:56:
[...]

Is er geen verlies met zon converters? Want de afstand gaat al meer dan 10m zijn, dus dan is er al redelijk wat verlies.
Mm ik weet niet het zeker. Maar een digitaal signaal moet volgens mij wel heel veel verlies hebben wil het echt niet meer aankomen en 10m. is volgens mij nog wel te doen, al weet ik dacht echt niet zeker. Als het signaal maar aankomt, kwaliteitsverlies schijn je met digitale signalen niet te hebben. Of de pakketjes komen aan of ze komen niet aan en dan zie je niks. Echter ben ik geen expert op dit gebied en zullen er vast en zeker mensen met meer ervaring op t.net rondhangen.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-08 13:45

thof

FP ProMod
Gizzy schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:58:
[...]

Mm ik weet niet het zeker. Maar een digitaal signaal moet volgens mij wel heel veel verlies hebben wil het echt niet meer aankomen en 10m. is volgens mij nog wel te doen, al weet ik dacht echt niet zeker. Als het signaal maar aankomt, kwaliteitsverlies schijn je met digitale signalen niet te hebben. Of de pakketjes komen aan of ze komen niet aan en dan zie je niks. Echter ben ik geen expert op dit gebied en zullen er vast en zeker mensen met meer ervaring op t.net rondhangen.
Volgens mij meen ik ergens gelezen te hebben dat er een limiet van 20meter aangeraden werd voor een kabel. Alles wat digitaal over een kabel gaat is op een moment toch echt analoog, misschien dat er vandaar een limiet zit? die 1-en en 0-en moeten toch echt een keer 'analoog' (in de zin van stroom/spanning) over de kabel?

edit: Meer info van wikipedia: Wikipedia: HDMI

[ Voor 5% gewijzigd door thof op 18-07-2011 15:03 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Inderdaad, als er teveel verlies is krijg je dat er 0'en en 1'en verloren gaan waardoor je artifacts ziet. De beste oplossing lijkt mij een buis waar je een normale HDMI kabel door kan trekken, als dat echt niet mogelijk is zou ik gewoon een kabel in de cement leggen met eventueel een half open gesneden dunne buis eromheen.
Pagina: 1