Alternatief voor Optimus Maximus keyboard

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
10 jaar geleden droomde ik van een keyboard waarvan de toetsen LCD-schermpjes of zo zijn en dat aldus de toetsen automatisch zichzelf zouden veranderen wanneer een andere layout gebruikt wordt.

Ik had er beter een patent op gevraagd: enkele jaren geleden kwam de Optimus Maximus op de markt die exact doet wat ik wil, maar dan met OLED (de technologie is geëvolueerd). En nu kan ik zo'n toetsenbord beter dan ooit gebruiken: ik typ in (Belgische) AZERTY en op enkele van mijn VMs in (Amerikaans) QWERTY, mijn Duitse vriendin typt tenslotte in (Zwitserse) QWERTZ. Drie toetsenborden op mijn bureau: het werkt, maar het krijgt geen schoonheidsprijs. Doe mij maar zo'n keyboardje dat zichzelf aanpast. Alleen: de Optimus Maximus heeft een prijskaartje om U tegen te zeggen (ik dacht €1500 de laatste keer dat ik keek). Heeft iemand weet van een gelijkaardig product op te markt? Zoeken met "Optimus Maximus" en "alternative" brengt me niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Das Keyboard?

Die heeft simpelweg geen opdruk op de keys zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:40:
Das Keyboard?

Die heeft simpelweg geen opdruk op de keys zitten.
Dat is het probleem vanuit een heel andere richting benaderen natuurlijk. Het ziet er wel stoer uit, maar daar gaat mijn wederhelft niet zo gelukkig mee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Blind leren typen.

Ik stel de taalinstelling in op VS Internationaal en typ blind, of er nu Azerty, Qwertz of Qwerty onder mijn vingers ligt. Probleem opgelost.

Optioneel kun je natuurlijk Das Keyboard kopen, maar ik zou dus gewoon het Qwertz plankje laten liggen en voor mezelf de taal anders instellen. Of je leert je vriendin blind typen. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:56:
Blind leren typen.

Ik stel de taalinstelling in op VS Internationaal en typ blind, of er nu Azerty, Qwertz of Qwerty onder mijn vingers ligt. Probleem opgelost.

Optioneel kun je natuurlijk Das Keyboard kopen, maar ik zou dus gewoon het Qwertz plankje laten liggen en voor mezelf de taal anders instellen. Of je leert je vriendin blind typen. :P
Ik typ blind AZERTY, maar QWERTY maar half blind. Mijn vriendin typt blind Duits, maar heeft AZERTY nodig om in te loggen (wachtwoord met speciale karakters e.d.). Enfin, zo simpel is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Eén toetsenbord en de lettertjes handmatig omzetten wanneer je wisselt van layout? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:54
Waarom ga je niet op zoek naar van die dunne rubberen toetsenbord covers/skins? Van die dingen voor bescherming tegen vuil, dan hoef je alleen nog maar de letters er op een goede manier op zien te krijgen... bijvoorbeeld aan de binnenkant met stickers (dymolabel oid) of met stift... dan slijt het ook niet zo snel door je vingers.

Dan denk ik dus aan zoiets: http://www.protectcovers.com/

Dergelijke 'systemen' heb ik vaak genoeg toegepast gezien voor kassasystemen die aan een pc hangen, of voor laboratorium toetsenborden om speciale functies uit te lichten. Dat zullen meestal door de leverancier van de bijbehorende pc+software geleverd worden, maar lijkt mij persoonlijk niet eens zo lastig om zoiets zelf te fabriceren als je een 'blanco' doorzichtige cover hebt.

[ Voor 100% gewijzigd door MicGlou op 18-07-2011 18:44 ]

Pagina: 1