Sony TA-FE320R versterker mist kanaal

Pagina: 1
Acties:

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Al een behoorlijk aantal jaren heb ik een Sony versterker die eigenlijk precies genoeg geluid kon geven voor mijn behoefte. Een jaar ofzo geleden ben ik verhuisd en hij heeft tot nu eigenlijk stof liggen happen door verbouwing en dat soort zaken. Ik heb heb vorige week weer voor het eerst in een jaar aangesloten en nu mist hij een kanaal.

De feiten op een rij:

Alle inputs missen hetzelfde kanaal.
Uit de speakers komt op dat kanaal niets naar buiten.
Uit de koptelefoon komt op dat kanaal niets naar buiten.
Ook het volume op dat ene kanaal voluit haalt niks uit, voorheen had hij wel eens wat gekraak/uitval op een kanaal wat zo op te lossen was.

Is hij nog te repareren?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:35
Ik heb hetzelfde gehad met een Sony minisetje, daar was de speakeraansluiting van dat kanaal losgegaan op de print. Even opnieuw solderen heeft het toen opgelost bij mij. Maar aangezien het bij jou ook op de koptelefoon van invloed is denk ik eerder dat de versterkerchip losse contacten heeft o.i.d.

• Verstekbakker
  • Niet online
Op de print kan ik niks los ontdekken.

• Verstekbakker
  • Niet online
Uiteindelijk is het opgelost door de muziek ongezond hard te zetten op het kanaal dat stil bleef. Ineens sprong iets los, zo leek het wel, en toen had ik weer geluid. Een beetje raar dus, alsof hij vastgeroest zat na een jaar niks doen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Het kan best stof zijn op een circuitje die je door belasten eraf hebt "geblazen"

Maar mooi dat hij weer werkt :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Verstekbakker
  • Niet online
Ja het gekke is dat ik het een paar jaar geleden vaker heb gehad, maar dan kraakte het gewoon iets meer. Toen ik hem na een jaar stilte weer ging aansluiten had hij alleen nog even wat meer stressen nodig voor ik hem weer aan de gang kreeg blijkbaar.

Ik ben me wel echt de pleuris geschrokken toen ik met de koptelefoon op in de verte iets van geluid probeerde te horen en ineens was er op volle sterkte x 10 geluid...

[ Voor 4% gewijzigd door Verstekbakker op 21-07-2011 01:43 ]

Pagina: 1