[feat] Symlink na verplaatste post (met timeout)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Ik denk dat het voor gebruiksvriendelijkheid goed zou zijn als posts die verplaatst zijn vanuit een topic een soort van symlink krijgen met waar ze zijn heen gegaan. Dat hoeft eventueel niet permanent te zijn, maar een week zichtbaar lijkt me 'handig'.

Net zat ik te F5'en op /last, en zie mijn post verdwijnen. Ik heb op dat moment geen idee waar mijn post heen is verplaatst. Totdat ik de rest van myReact ga bekijken, dit 'nieuwe' topic stond er al tussen, dus viel niet op.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:52
In mijn optiek zou dit vooral handig zijn voor de poster en minder voor de lezers. Ik vind het een goed idee om wanneer een reactie verplaatst zou zijn het als een bericht te tonen voor de poster maar dan met een tekst zoals:
Verplaatst naar: [LINK NAAR POST] NAAM VAN TOPIC {EINDE LINK]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
alex3305 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:23:
In mijn optiek zou dit vooral handig zijn voor de poster en minder voor de lezers. Ik vind het een goed idee om wanneer een reactie verplaatst zou zijn het als een bericht te tonen voor de poster maar dan met een tekst zoals:

[...]
Ik denk dat het in sommige gevallen wel interessant kan zijn voor de anderen in het topic. Maar dat ligt een beetje aan hoelang geleden het verplaatst is, of dat het al in een andere discussie staat. Hoe dan ook het 'verplaatsen' zou iets automatisch kunnen krijgen. Dat er in ieder geval iemand op de hoogte wordt gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een post mist kun je toch altijd even kijken in je eigen postgeschiedenis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:54:
Als je een post mist kun je toch altijd even kijken in je eigen postgeschiedenis?
Ja misschien kun je ook wel google gebruiken 8)7 Daar gaat het bij gebruikersgemak toch niet om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Maar het punt van het verplaatsen van een reactie is juist dat het verdwijnt uit het topic waar 'ie instond. Als je 'm vervolgens (al dan niet tijdelijk) laat staan, dan ga je dat punt voorbij 8)7

Eventueel een geautomatiseerd bericht (DM/PM) naar de poster dat zijn bericht verplaatst is naar [link] lijkt me dan een stuk nuttiger.

[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 18-07-2011 16:18 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Iets als een automatisch verstuurde DM is natuurlijk nog een andere mogelijkheid. Dan weet de poster wel direct dat zijn reply verplaatst is en waarheen.

[edit]
Met Hahn dus

[ Voor 11% gewijzigd door AtleX op 18-07-2011 16:19 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Ik wil met Alex mee gaan, als soort van push message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Skinkie schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:15:
[...]

Ja misschien kun je ook wel google gebruiken 8)7 Daar gaat het bij gebruikersgemak toch niet om?
2 keer doorklikken voor een volledig overzicht van je eigen posts is toch niet bepaald gebruiksonvriendelijk lijkt me. Voor die zeldzame keer dat een post gemoved wordt is een beetje moeite toch niet teveel gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gaat ongetwijfeld om de post die ik vanmorgen verplaatst hebt. Normaliter mik ik dan in het oorspronkelijke topic ook een message neer; dat ben ik ditmaal vergeten. Omdat je een reguliere bezoeker aan het doeltopic bent en dus prima weet waar wat hoort, heb ik dat later ook niet meer toegevoegd. :)

M.i. geeft een post in het brontopic voldoende duidelijkheid, een symlink-achtige constructie zie ik om de redenen die Hahn al aangeeft niets in. Dan nog eerder een automatische notificatie o.i.d. Maar goed, het is wel een beetje een non-issue want volgens mij plaatst de meeste crew meestal even een post waarin staat dat het e.e.a. verplaatst is :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Met Cloud. Ik (en ik denk dat een hoop collega's hetzelfde zullen doen) stuur altijd even een berichtje naar de user met de melding dat ik z'n post heb verplaatst (dan wel getrashed, incl. reden). Natuurlijk kan het een keer zijn dat iemand zoiets vergeet, maar dat komt zo dusdanig weinig voor dat een hele nieuwe feature hiervoor implementeren m.i. zinloos is.

Signature

Pagina: 1