Videokaart aansluiten op 1 PCI splitter?

Pagina: 1
Acties:

• Mill-ennium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-05-2022
Ik heb een vraag over het aansluiten van een videokaart op mijn voeding. Ik heb verschillende topics gelezen, maar ik kon daar zelf geen antwoorden in vinden.

Ik ben van plan om binnenkort een HD 6950 aan te schaffen, als vervanger van mijn huidige 5670. Ik heb al gecontroleerd of ik de juiste voeding heb en of de kaart bijvoorbeeld in mijn kast past. Nu is er alleen nog een ding waar ik niet uit kan komen.

In de 6950 moeten twee 6 pins connectoren. Nu heb ik uit mijn voeding wel een dikke kabel lopen, maar die splits zich op in twee 6 pins connectoren. In video's op youtube zie ik echter dat er altijd 2 6 pins connectoren uit verschillende kabels komen.

Hier is een foto van mijn pc.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/714/dscf9182.jpg/
Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/8992/dscf9182.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Ik heb de pc in elkaar laten zetten, dus zelf heb ik er niet bijzonder veel verstand van. Mijn vraag is of dze aansluiting goed is, en zo niet wat ik dan nog nodig heb?

Bij voorbaad dank!

[ Voor 9% gewijzigd door Mill-ennium op 18-07-2011 13:59 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je plaatje doet het niet, dus dat is niet echt handig. Maar als je 2 6pins PCIe stekkers hebt is het goed. Of ze nu op de print al als 2 aparte kabels eruit komen, of mpas later gesplitst worden, dat maakt niet zo heel veel uit.

• Mill-ennium
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb de foto even ergens anders ge-upload, ik hoop dat hij het nu wel goed doet.

[img=http://img108.imagevenue.com/loc362/th_991234238_DSCF9182_122_362lo.JPG]
*ik krijg de thumbnails niet werkend, alleen de link*

Maar dit zou dus geen probleem moeten zijn? Ik neem aan dat bij de videokaart zelf instructies komen welke connector in welke van de twee ingangen aangesloten moet worden?

[ Voor 52% gewijzigd door Mill-ennium op 18-07-2011 14:21 ]

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04-2025
wat je eventueel altijd nog zou kunnen doen is 2 molex stekkertjes naar 1 pci stekker halen. Mocht het niet willen met die twee stekkertjes

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mill-ennium schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:18:
Maar dit zou dus geen probleem moeten zijn? Ik neem aan dat bij de videokaart zelf instructies komen welke connector in welke van de twee ingangen aangesloten moet worden?
Het zijn 2 dezelfde connectoren. Wat heb je daar verder als instructies bij nodig?

• Mill-ennium
@gerjaknut, Ik heb wel zo'n verloop stukje om dat te doen. Maar ik heb geen idee hoe en waar ik die moet aansluiten, ik heb alleen nog lege aansluiting bij de kabel van de PCI en twee zwarte aansluitingen op de kabel die naar de grootste ventilator loopt.

@Terw_Dan, Ik dacht dat er misschien een plus of een min kant was, zoals bij batterijen. Maar ik heb nu zo'n vermoeden dat dat niet het geval is. ;)

Ontzettend bedankt voor de antwoorden in ieder geval! :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je hebt een +12V en een ground. Die moet je natuurlijk wel op de juiste manier aansluiten. Maar daarom hebben die connectoren gewoon een goede vorm die maar op 1 manier past.
Pagina: 1