Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik heb een probleem met het afspelen van 1080p films via mijn Argosy hv335t, op mijn dit weekend aangeschafte Philips 40PFL5625. Het probleem is als volgt:

Ik heb op mijn Argosy mediaspeler 1080p films gezet(Black Swan, Saving Private Ryan). Dit zijn MKV bestanden. Nu verwacht ik uiteraard een film in HD kwaliteit, echter lijkt het net alsof ik naar een videoband zit te kijken. Dit terwijl het beeld bij een normale NLDVDR zeer scherp is.

In de Argosy heb ik de beelduitvoer op 1080p (60hz) gezet. Het beeldformaat op 16:9. In m'n TV heb ik alle beeldinstellingen al geprobeerd (breedbeeld, auto fill, etc.). De Argosy is aangesloten via de bijgeleverde HDMI kabel.

Ik krijg overigens mijn beeld helemaal gevuld, terwijl ik dacht dat het normaal zo was dat je vaak een zwarte balk boven en onder ziet, en dan in het midden het beeld van de film zelf.

De HD-demo van Philips(zit ingebakken in de TV) wordt perfect in HD weergegeven. Ook het TV beeld via SCART van digitale TV van UPC is ook scherp(genoeg).

Ik hoop eigenlijk dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Randy

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

En heb je die bestanden ook al op je PC bekeken?

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 18-07-2011 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en daar zien ze er op zich gewoon goed uit. Echter is dit geen HD monitor....

Verwijderd

Eh? Zijn de mkv's wel 1080p60? meestal zijn films 1080p24. Kan niet zoveel vinden over de Argosy? Kan je die niet gewoon 1080pAUTO of 50zetten zodat hij de originele waardes doorgeeft bvb 1080p24, 25, 50 of 60? De 60 is normalerwijze voor Amerikaanse toestanden (p30 of p60)
net alsof ik naar een videoband
moeilijk om hier voorstelling van te maken? Heb je ruis in het beeld (sneeuw) of horizontale lijnen/strepen? Heb je alle beeldverbeteraars afgezet op de 40PFL5625?
Mogelijk vecht de een met de ander om het beeld te verbeteren?

Bitter weinig in de handleiding trouwens:
Wat te doen als mijn tv-scherm een onstabiel beeld toont?
Druk op de knop TV SYS totdat het beeld stabiel wordt. (Dit werkt alleen bij het opstarten)
PAL= p50
NTSC = p60