Ik heb een probleempje met mijn gloednieuwe Samsung spinpoint F4EG HD204UI 2TB. Ik heb hier twee exemplaren van, waarvan een in een ubuntu sever, een in een windows 7 computer. Beide vertonen hetzelfde probleem, namelijk een veel te hoge spinup time. Momenteel is die in windows zo'n 10 seconden, maar in ubuntu is die zelfs 20 seconden geweest en tijdens opstarten krijg ik vaak de melding dat het apparaat nog niet klaar is. Hier een screentje van de error zelf:

en de leessnelheid. Hier ben ik van geschrokken, ik heb diezelfde test ook gisteravond gedraaid, en toen kreeg ik max 130MB/s, gemiddeld 115. Dat haal ik dus nu bij lange na niet. 32 MB/s is iets totaal anders. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Ik heb de firmware nog niet geupdate, omdat het mij niet lukt een bootable USB-stickkie te maken...
EDIT: Ik weet dat er een firmware issue is, maar dat heeft afaik niks te maken met mijn probleem...

en de leessnelheid. Hier ben ik van geschrokken, ik heb diezelfde test ook gisteravond gedraaid, en toen kreeg ik max 130MB/s, gemiddeld 115. Dat haal ik dus nu bij lange na niet. 32 MB/s is iets totaal anders. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Ik heb de firmware nog niet geupdate, omdat het mij niet lukt een bootable USB-stickkie te maken...
EDIT: Ik weet dat er een firmware issue is, maar dat heeft afaik niks te maken met mijn probleem...
[ Voor 4% gewijzigd door Beatboxx op 18-07-2011 10:35 ]