[F4EG HD204UI] HDD faalt?

Pagina: 1
Acties:

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn gloednieuwe Samsung spinpoint F4EG HD204UI 2TB. Ik heb hier twee exemplaren van, waarvan een in een ubuntu sever, een in een windows 7 computer. Beide vertonen hetzelfde probleem, namelijk een veel te hoge spinup time. Momenteel is die in windows zo'n 10 seconden, maar in ubuntu is die zelfs 20 seconden geweest en tijdens opstarten krijg ik vaak de melding dat het apparaat nog niet klaar is. Hier een screentje van de error zelf:

Error

en de leessnelheid. Hier ben ik van geschrokken, ik heb diezelfde test ook gisteravond gedraaid, en toen kreeg ik max 130MB/s, gemiddeld 115. Dat haal ik dus nu bij lange na niet. 32 MB/s is iets totaal anders. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YlSIWEKpzT20JtsVXXXMlgOa/medium.png

Ik heb de firmware nog niet geupdate, omdat het mij niet lukt een bootable USB-stickkie te maken...

EDIT: Ik weet dat er een firmware issue is, maar dat heeft afaik niks te maken met mijn probleem...

[ Voor 4% gewijzigd door Beatboxx op 18-07-2011 10:35 ]

Verwijderd

Heb zelf een F3 1TB met een spinuptime van rond de 18 seconden , vindt het vreemde hoge cijfers als ik het vergelijk met een paar jaar oude wd120 GB die in 5 seconden al klaar is met opspinnen . In mijn geval gaat het om hotswap wat niet erg is om langzaam op te spinnen , maar in raid kan dat best een probleem zijn.
Zijn die moderne schijven zo langzaam met opspinnen omdat ze zo groot zijn?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik weet het niet, ik wil het even checken. Ik heb twee schijven die perfect werken behalve dat probleem... Ik heb overigens ook een lange Cyrstaldiskmark gedraaid. Ik ga er vanuit dat deze resultaten behoorlijk betrouwbaar zijn:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DjyJfPbzL7Uayxpkx48cC6od/full.png

Verwijderd

10 seconden opspinnen is normaal. In jouw geval is de 'worst' waarde onder de threshold; wat inhoudt dat in het verleden het opspinnen veel langer duurder. Dat kan meerdere oorzaken hebben; ik het het zelf gehad bij een schijf waarvan het stroomstekkertje een beetje los zat en dus tijdens het opspinnen wel eens de stroom kwijtraakte. Dat zorgte ervoor dat de SMART waarde hiervan een failure aangaf; terwijl dit dus slechts een tijdelijk probleem was en geen probleem met de schijf zelf.

Zou je misschien de rest van je SMART data kunnen posten; nu zie ik maar de helft. ;)

Verder zie ik weinig mis met je schijf; de lage scores in HDTune is omdat de schijf op de achtergrond wordt gebruikt; en/of omdat HDTune niet aligned op 4K boundaries. Als dat klopt dan is er niets mis met je schijf.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:01

_Apache_

For life.

Wat zeg je (web)winkel hiervan? Lijkt me alles behalve in orde namelijk..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler