Beste AV-tweakers,
Binnenkort ben ik toe aan mn eerste appartement (
). En daarin wil ik ook een beetje geluid (hoeft niet extreem te zijn aangezien ik geen audiophile ben en het een appartement met overal buren is).
Nu heb ik mooie meubels uitgekozen die op elkaar aansluiten qua kleur en houtkeuze. Het vervelende echter is dat de uitsparingen in het TV-meubel voor de apparatuur niet extreem hoog zijn. Hier kwam ik gister achter en was 'not amused'. Dus ik op zoek naar een slimline AV-receiver.
Ik heb alleen Marantz gevonden en dan wel de:
• NR 1402
• NR 1501
• NR 1601
Nu is er op de marantz website een mooie vergelijker alleen zeg niet alles mij wat.
Het verschil in geld is: (ongeveer)
• NR 1402 - €400
• NR 1501 - €250
• NR 1601 - €385
Dan de vraag wat er op aangesloten gaat worden:
• 40" TV HD
• XBOX 360
• Digitale TV box-receiver
• PS3 (vooral voor het streamen van Films vanaf de NAS, gaming en blueray)
(voor muziek ga ik voornamelijk de radio luisteren en anders komt er een logitech squeezebox oid. Dus een FM tuner is een eis).
Wat betreft de speakers, tja deze moeten er nog komen en ik wil beginnen met twee goede front speakers (vloer speakers) en wellicht in de toekomst uitbreiden naar 5.1.
Nu mijn vragen aan jullie:
• Zijn er nog meer Slimline receivers (11cm of minder) welke goed geluid kunnen produceren
• Van de bovenstaande 3 Marantz versterkers... zijn de duurdere (zoals de 1402/1601) echt het geld waard ten opzichte van de goedkopere 1501?
Zijn er nog dingen die ik finaal over het hoofd zie?
En als laatste nog wat afmeetingen van de kamer, mocht dit handig zijn, de woonkamer is ongeveer 5x6 echter het zit gedeelte is 5x3, de rest word toegekend aan eetgedeelte. De kamer is een rechthoek.
Edit:
De breedte (45cm) en diepte (40cm ish) van de receiver is het punt niet.
Binnenkort ben ik toe aan mn eerste appartement (

Nu heb ik mooie meubels uitgekozen die op elkaar aansluiten qua kleur en houtkeuze. Het vervelende echter is dat de uitsparingen in het TV-meubel voor de apparatuur niet extreem hoog zijn. Hier kwam ik gister achter en was 'not amused'. Dus ik op zoek naar een slimline AV-receiver.
Ik heb alleen Marantz gevonden en dan wel de:
• NR 1402
• NR 1501
• NR 1601
Nu is er op de marantz website een mooie vergelijker alleen zeg niet alles mij wat.
Het verschil in geld is: (ongeveer)
• NR 1402 - €400
• NR 1501 - €250
• NR 1601 - €385
Dan de vraag wat er op aangesloten gaat worden:
• 40" TV HD
• XBOX 360
• Digitale TV box-receiver
• PS3 (vooral voor het streamen van Films vanaf de NAS, gaming en blueray)
(voor muziek ga ik voornamelijk de radio luisteren en anders komt er een logitech squeezebox oid. Dus een FM tuner is een eis).
Wat betreft de speakers, tja deze moeten er nog komen en ik wil beginnen met twee goede front speakers (vloer speakers) en wellicht in de toekomst uitbreiden naar 5.1.
Nu mijn vragen aan jullie:
• Zijn er nog meer Slimline receivers (11cm of minder) welke goed geluid kunnen produceren
• Van de bovenstaande 3 Marantz versterkers... zijn de duurdere (zoals de 1402/1601) echt het geld waard ten opzichte van de goedkopere 1501?
Zijn er nog dingen die ik finaal over het hoofd zie?
En als laatste nog wat afmeetingen van de kamer, mocht dit handig zijn, de woonkamer is ongeveer 5x6 echter het zit gedeelte is 5x3, de rest word toegekend aan eetgedeelte. De kamer is een rechthoek.
Edit:
De breedte (45cm) en diepte (40cm ish) van de receiver is het punt niet.