linksys wrt320n als "tussenstation"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goedemorgen .
mijn ouders hebben de nieuwe wifi-modem van ziggo sinds kort . deze staat op de begane grond . hun pc staat op de eerste verdieping en heeft niet zo goede ontvangst . mijn broer zit op zolder ( tweede verdieping ) .
en heeft bijna geen ontvangst .
mijn vader heeft nog een linksys wrt 320 n router . we willen eigenlijk als dat kan de router op de eerste verdieping zetten en als een soort tussenstation gebruiken .
heeft iemand enig idee of dat kan ? zo ja , hoe gaat me dit lukken ?
misschien is het wel heel eenvoudig , maar ben nog lerende .

alvast bedankt voor eventuele reacties .

gr Jay079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
Natuurlijk kan dit. Maar wil je bekabeld of draadloos.
Bekabeld zet je hem neer als switch en laat je de ziggo dhcp doen. Wireless zet je hem neer als accespoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil het wireless doen . hoe werkt zo'n accespoint ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 20:40

donny007

Try the Nether!

Dat kan niet zomaar, de WRT320N heeft één enkele radiochipset, je hebt er minimaal twee nodig om een repeater te maken, één die het signaal ontvangt en één die het weer doorzend. Je kunt wel de WRT-320n bij je broer zetten, voorzien van DDWRT en als ONTVANGER gebruiken (wireless ontvangen van Ziggo modem en pc aansluiten met kabel, de 320n heeft waarschijnlijk een betere radiochipset en antennes dan de PC van je broer).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:46
Simpele range extender kan dit: pricewatch: TP-Link TL-WA730RE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Met WDS zou het moeten kunnen, maar dat halveert je snelheid dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok , thanks , goede oplossing voor niet zo veel geld .

bedankt .

gr Jay079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
donny007 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:00:
Dat kan niet zomaar, de WRT320N heeft één enkele radiochipset, je hebt er minimaal twee nodig om een repeater te maken, één die het signaal ontvangt en één die het weer doorzend. Je kunt wel de WRT-320n bij je broer zetten, voorzien van DDWRT en als ONTVANGER gebruiken (wireless ontvangen van Ziggo modem en pc aansluiten met kabel, de 320n heeft waarschijnlijk een betere radiochipset en antennes dan de PC van je broer).
bedankt voor je reactie .
ik wist niet dat de wrt320n maar 1 chip had , weer wat geleerd .

ik ga het denk ik proberen met de range extender die Bas-r in zijn reactie had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even zitten zoeken en de TP-Link TL-WA730RE Wireless Range Extender is dacht ik alleen dat je verder bereik hebt en niet perse sterkere ontvangst of heb ik het nu verkeerd ?
kan ik niet beter deze nemen : http://www.informatique.nl/551413/netgear-wn2000rpt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-07 07:54

amx

waarom anders geen homeplugs om de ene met de andere router te verbinden? lijkt mij stabieler dan een wireless repeater (WDS halveert sowieso de snelheid)
Pagina: 1