Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Matched: gestolen, android
Even vooraf: Ik heb een Desire HD met MIUI custom rom van miuiandroid.com

Als ik zoek op het beveiligen van een Android telefoon zie ik veel informatie over het remote wipen van een telefoon en het opzoeken van een gestolen telefoon. Echter ik ga op vakantie naar Zuid Afrika en daar zal ik geen internet verbinding aan hebben, een remote wipe via internet gaat dan dus geen effect hebben. Een remote wipe via SMS kan als ze niet snel de simkaart eruit trekken maar is ook absoluut niet betrouwbaar.
Terugzoeken van de telefoon hoef ik ook niet, als hij gejat wordt zal dat onder bedreiging gebeurd zijn, dan zal ik er zelf niet achteraan rennen en de politie zal daar ook geen moeite voor doen.

Wat ik wil is mijn informatie vooraf beveiligen, niet achteraf proberen mezelf te beschermen. Ik wil dus dat iemand zonder de juiste authenticatie onder geen enkele omstandigheid bij mijn gegevens kan. Het gaat dan voornamelijk om e-mail, contacten, sms, facebook en whatsapp. Maar eigenlijk wil ik de SD kaart ook volledig beveiligd hebben, daar staat gewoon prive informatie op waar niemand wat mee te doen heeft zoals foto's, documenten en allerlei andere zooi.

Ik kan mijn telefoon beveiligen met een patternlock, echter dat is ook zinloos. Iemand hoeft maar te bellen naar de telefoon en hij kan volledige toegang krijgen. Tijdens het gesprek gewoon de contacten openen en dan op de home knop en voila, patternlock omzeilt.

Daarnaast kan iemand gewoon de SD kaart eruit trekken en hij heeft alle informatie die op de SD kaart staat. Ik heb naar methodes gezocht om de SD kaart te encrypten maar geen mogelijkheid gevonden om de gehele SD kaart te encrypten.

Nu zit ik als korte termijn oplossing er aan te denken een factory reset te doen, de telefoon aan te melden met een apart mail adres dat ik enkel voor vakantie gebruik en dan de noodzakelijke contactpersonen (familie, ICE, politie,...) op de sim kaart te houden. Dan stop ik er een andere SD kaart in waarin ik puur de noodzakelijke informatie zoals de navigatiekaarten op zet. Persoonlijke mail checken doe ik dan via de webbrowser op de telefoon. Facebook ook via de mobiele website. Whatsappen doe ik dan maar niet en sms doe ik toch al niet op vakantie ivm kosten. Ben ik terug van vakantie gaat de andere SD kaart er in en is het een kwestie van de rom backup te herstellen die ik voor de factory reset nam.

Dit is echter maar een korte termijn oplossing, ik zal vaker op vakantie gaan en m'n telefoon meenemen en eigenlijk wil ik hier wel en fatsoenlijke oplossing voor. Iemand die mij hier mee kan helpen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:36

J-P

Syntax erro....

Matched: android
Tsurany schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:57:
Even vooraf: Ik heb een Desire HD met MIUI custom rom van miuiandroid.com

Ik kan mijn telefoon beveiligen met een patternlock, echter dat is ook zinloos. Iemand hoeft maar te bellen naar de telefoon en hij kan volledige toegang krijgen. Tijdens het gesprek gewoon de contacten openen en dan op de home knop en voila, patternlock omzeilt.
Ik weet niet welke versie van Android je draait, maar ik heb het net gecontroleerd met Android 2.3.3. en als iemand je belt kan je met jouw genoemde methode niet het patternlock omzeilen, ik krijg hem tenminste gewoon voorgeschoteld.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:00
Matched: gestolen, android
Probeer een app zoals 'App lock' hiermee kun je alle apps voorzien van een wachtwoord als deze word geopend.
https://market.android.co...ock&feature=search_result

Als je telefoon dus kwijt is of is gestolen, dan kunnen ze nergens bij, en moeten ze hem een hard-reset geven.
Verder zijn er niet veel (geen) apps die echt alles kunnen encrypten, en er een soort kluis van maken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dan zal het patternlock omzeilen misschien iets typisch van MIUI kunnen zijn, daar eens aankaarten.

App lock zou wel een interessante oplossing kunnen zijn om applicaties te beschermen. Vervelende is alleen dat je de gegevens niet beschermd, je zorgt er enkel voor dat de applicatie niet gestart kan worden. Via het navigatieprogramma kan ik bijvoorbeeld prima bij de contactpersonen komen. Bovendien kan ik applock standaard gewoon direct deinstalleren en dan is de beveiliging ook weg. Kan de market zelf wel beveiligen maar gewoon via de appdrawer naar de prullenbak slepen en App lock is weg.

Erg jammer dat beveiliging op Android niet de aandacht krijgt die het verdiend.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:31
Geen matches
http://www.whispersys.com/whispercore.html

nog niet op de DHD, maar dit is (voor zover ik kan zien) wel precies wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:36

J-P

Syntax erro....

Theftaware ondersteund ook alle dingen die je vraagt, dus ook het wipen van je sdkaart. Zie ookmijn post in het android market topic.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Pagina: 1