[OSX] Dual boot OS X hibernate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobarco
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-08-2012
Jongens en meisjes, graag maak ik gebruik van jullie wijsheid voor het volgende probleem.

Op de MacBook Pro (13inch 2011) van mijn werk heb ik een dual boot setup met twee installs van Snow Leopard, één voor mijn werk en één voor mijn privézaken. Dit houdt alles netjes gescheiden en elk OS is ingericht voor de werkzaamheden die ik doe.

Als ik 's ochtends in de trein zit werk ik aan eigen projecten. Wanneer ik dan de trein uitstap wil ik graag alle applicaties en bestanden open houden zoals ze zijn in mijn "privé OS" en later in mijn "werk OS" verder werken. Nu was mijn eerste idee om mijn "privé OS" te hibernaten met een applicatie als DeepSleep, vervolgens het "werk OS" te booten en daarin verder te werken. Maar wanneer ik de MacBook boot, opent hij automatisch het hibernation image en dat is dus mijn "privé OS". Ik heb geen idee hoe ik in het andere OS kan booten. Google is your friend, maar er zijn geen vergelijkbare situaties te vinden. Alleen dual boot hibernate issues tussen een Windows en een Mac OS installatie.

Ik weet dat Lion deze maand uitkomt met daarin Resume dat van alle programma's hun laatste staat onthoudt. Maar omdat ik voor mijn werk nog even aan Snow Leopard gebonden ben wil ik toch graag een oplossing vinden. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
Is het niet handiger om twee users aan te maken ipv twee 'verschillende' boots? Ik weet niet of Mac Os de mogelijk heeft om tijdens het switchen van user verschillende apps open te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 03:03
CoiLive schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:04:
Is het niet handiger om twee users aan te maken ipv twee 'verschillende' boots? Ik weet niet of Mac Os de mogelijk heeft om tijdens het switchen van user verschillende apps open te houden.
Dat was ook het eerste dat ik dacht?
Er vanuit gaand dat je admin bent op de account van het werk.
Om beide vensters open te houden verbruikt dit ram, maar desondanks lijkt me dit de beste oplossing. :x

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobarco
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-08-2012
Het gebruiken van verschillende user accounts gaat prima met "Fast User Switching" aan. Bestanden en applicaties blijven gewoon netjes open. Er zijn alleen twee redenen waarom ik niet twee user acounts gebruik in plaats van twee aparte OS'en:

De eerste is dat het veel resources kost wanneer ik een tiental applicaties en een veelvoud aan documenten heb openstaan in het user account dat op het moment niet actief is.

De tweede reden is dat ik dan heel erg goed op moet letten bij het beheren van de accounts. Op mijn "privé OS" installeer ik allerlei applicaties en probeer ik dingen uit. Uiteraard wil ik niet dat wanneer ik iets breek in het OS dat dat gevolgen heeft voor de installatie van mijn werk. En daarnaast is het een heel gedoe om bij het installeren van applicaties te zorgen dat het alleen op een specifiek account bereikbaar is (.app in de "applications" map in de goede "home" folder plaatsen en met .pkg installatie files is het al helemaal lastig om te bepalen waar alles neergezet wordt).

Er moet toch een handige manier zijn om hiermee om te gaan. Iemand nog ideëen?

[ Voor 7% gewijzigd door Dobarco op 18-07-2011 21:01 ]