Ik kan dus op geen enkele FSB-freq anders dan 66 Mhz het systeem stabiel krijgen.
Op 75 en 83 Mhz FSB (525 en 581 Mhz) kom ik niet eens Windows in! Tot 86 Mhz FSB (602 Mhz) gaat hij prima tijdens het gewone Windows-werk, draait zelfs uren lang SETI@home, maar zodra er een spel gespeeld moet worden, haakt hij af. Ik kan me voorstellen dat dat met hitte te maken heeft, dus dat vind ik ook niet zo erg.
Waar ik meer van baal is dat ik Windows niet inkom als hij op 525 Mhz (FSB 75) loopt, zelfs niet en de Veilige Modus!
Configuratie:
Abit BE6-II met nieuwe QY BIOS
Celeron 466
MSI 6905 CPU adapter op standaard-instelling
Global Win CPM/32 koeler met koelpasta
128 Mb RAM (2x 64 Mb, beide Siemens 7 ns)
300 Watt PSU
2 extra fans (1 voorin zuigt, 1 achter proc blaast uit)
nVidia VANTA 16 Mb (sorry, wacht tot GeForce betaalbaar wordt)
Maxtor 7,5 Gb 7200 rpm met King Kong koeler
A-Open 32x CD-Rom
Yamaha 8424 CD-fikker
SB AWE 64 ISA
E-tech PCI modem
Windows 98 SE NL
Videokaart loopt op 142/145 ipv 100/125.
Ik heb alle voltages al geprobeerd van 1.95 tot 2.3 V, geheugen-timing settings op allertraagst, caching-timing allertraagst, comlete BIOS defaults, videokaart op originele snelheid, PCI en AGP dividers op resp. 1/3 en 2/3 (zelfs bij 75 Mhz FSB), originele BIOS teruggeflasht.
Niets van dit alles hielp.
Heeft een van jullie een idee? Zie ik iets faliekant over het hoofd? Zit het in de CPU-converter/mobo combo? Mobo/video combo? Of heb ik gewoon een zaad-proc? De persoon die mij vertelt hoe ik fatsoelijk in Windows kan werken en gamen op 525 Mhz, ben ik eeuwig dankbaar.
B.v.d.,
mARCO
Op 75 en 83 Mhz FSB (525 en 581 Mhz) kom ik niet eens Windows in! Tot 86 Mhz FSB (602 Mhz) gaat hij prima tijdens het gewone Windows-werk, draait zelfs uren lang SETI@home, maar zodra er een spel gespeeld moet worden, haakt hij af. Ik kan me voorstellen dat dat met hitte te maken heeft, dus dat vind ik ook niet zo erg.
Waar ik meer van baal is dat ik Windows niet inkom als hij op 525 Mhz (FSB 75) loopt, zelfs niet en de Veilige Modus!
Configuratie:
Abit BE6-II met nieuwe QY BIOS
Celeron 466
MSI 6905 CPU adapter op standaard-instelling
Global Win CPM/32 koeler met koelpasta
128 Mb RAM (2x 64 Mb, beide Siemens 7 ns)
300 Watt PSU
2 extra fans (1 voorin zuigt, 1 achter proc blaast uit)
nVidia VANTA 16 Mb (sorry, wacht tot GeForce betaalbaar wordt)
Maxtor 7,5 Gb 7200 rpm met King Kong koeler
A-Open 32x CD-Rom
Yamaha 8424 CD-fikker
SB AWE 64 ISA
E-tech PCI modem
Windows 98 SE NL
Videokaart loopt op 142/145 ipv 100/125.
Ik heb alle voltages al geprobeerd van 1.95 tot 2.3 V, geheugen-timing settings op allertraagst, caching-timing allertraagst, comlete BIOS defaults, videokaart op originele snelheid, PCI en AGP dividers op resp. 1/3 en 2/3 (zelfs bij 75 Mhz FSB), originele BIOS teruggeflasht.
Niets van dit alles hielp.
Heeft een van jullie een idee? Zie ik iets faliekant over het hoofd? Zit het in de CPU-converter/mobo combo? Mobo/video combo? Of heb ik gewoon een zaad-proc? De persoon die mij vertelt hoe ik fatsoelijk in Windows kan werken en gamen op 525 Mhz, ben ik eeuwig dankbaar.
B.v.d.,
mARCO