Server in meterkast, maar alleen enkele kabel uit meterkast

Pagina: 1
Acties:

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:54

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Ik heb de basics van netwerken onder de knie, maar vraag mij niet om allerlei exotische netwerk opstellingen. En voor mij heb ik er zo een te pakken.

Ik heb op dit moment internet van Ziggo via een Ubee kabel modem. Dit zit in een meterkast buiten het appartement. Vanuit de meterkast loopt er 1 utp kabel naar het appartement. Daar heb ik nu een Linksys WRT54G wireless router aan hangen.

Aan een van de Linksys poorten hangt op dit moment een TP-Link 5-poorts gigabit switch, zodat ik tussen mijn NAS en desktop ik een gigabit verbinding heb.

Wat ik nu dus het liefste wil is dat de NAS in de meterkast kan, maar dat ik nog wel een gigabit verbinding heb tussen mijn desktop en NAS.

Hoe doe ik dan?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Je kan een extra kabel trekken tussen de NAS (in de meterkast) en de switch (in het appartement). Je kan ook de WRT54G vervangen door een exemplaar met gigabit (zoals de WR1043ND van TP-Link) of de WRT54G in de meterkast zetten samen met de Ubee, switch en NAS en op het einde van de kabel naar het appartement een extra switch voorzien (in het geval van meer dan één apparaat). Hou in dat laatste geval wel rekening met het draadloos bereik van de WRT54G.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 20:44
* laat de ziggo router functioneren als router die dhcp uitdeelt (mag je dat ueberhaupt)?
* zet je 5port gbit switch in de meterkast
* sluit op de 5ports switch de ziggo modem aan, de nas en de kabel die naar je appartement gaat.
* zet je wrt54g ook in de meterkast (aangesloten op de switch) OF koop nog een gbit switch voor in je appartement, en sluit daar je wrt54g op aan.
* zet je pc ofwel op de kabel of op het nieuw te kopen gbit switchje.

als je je ziggo router niet als dhcp kunt laten fungeren, dan kun je ook dit doen

ziggo <-> wrt54g (in router mode) <-> gbit switch (en dan hier alles aan)