Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mappen en submappen niet meer te openen

Pagina: 1
Acties:

• kevin303
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 18:11
Dag tweakers

Heb hier een laptop van iemand waarbij een re-install nodig was (Vista32). Alles vlot verlopen .
Maar toen ik de D: schijf ging verkennen zei deze " acces denied". Had op deze schijf wat foto's
en documenten geplaatst voor de re-install.
Na wat googlen had ik het programma Takeown.exe gevonden en de beveiliging eraf gehaald.
Nu blijkt dat alle mappen en submappen en de bestanden zelf ook beveiligd zijn.
Het lukt mij tot bestanden zelf de beveiliging op te heffen door telkens de huidige eigenaar toe te voegen.
Dit via eigenschappen/ beveiliging/ geavanceerd/ eigenaar.
Maar dit lukt niet met bestanden zelf .(foto's en filmpjes gaan niet open)
Is er misschien een mogelijkheid om alle beveiliging eraf te halen ?
Heb hier een opstart cd (active@killdisk) waarbij ik mijn pc kan verkennen maar dit wilt ook niet lukken.

Verwijderd

Eigenaar worden van de mappen (incl submappen en bestanden) zou moeten werken.
http://vistabits.nl/optim...n_bestanden_of_mappen.htm

Of heeft de eigenaar encryptie gebruikt?

• kevin303
Thx
Maar als ik eigenaar word van een map dan heb ik nog geen toegang tot de submappen en bestanden.
Ik volg jouw stappen (link) tot aan het bestand zelf en dan zit ik vast. Niet te openen.
Hij heeft wel iets gezegd dat hij zijn bestanden beveiligd had . Maar hoe juist weet hij niet meer.

Verwijderd

kevin303 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:07:

Hij heeft wel iets gezegd dat hij zijn bestanden beveiligd had . Maar hoe juist weet hij niet meer.
Dan zal daar het probleem wel zitten, want normaal gesproken is eigenaar worden genoeg.

• kevin303
Dus er is geen andere manier voor mijn bestanden terug te krijgen. Spijtig
Worden deze bestanden echt versleuteld of heeft het gewoon te maken met account namen ?

Verwijderd

Ze worden door windows standaard niet versleuteld, dus daarom is eigenaar worden ook genoeg om de bestanden "terug" te krijgen.

Als je kennis geen idee (meer) heeft hoe de bestanden ooit beveiligd zijn zal het een heel lastige (al dan niet onmogelijke) zaak worden om de bestanden nog goed te krijgen.

• kevin303
Heb hier juist een klein programma gevonden Unlocker 1.9.1 . Hiermee kan ik bestand per bestand 8)7
verplaatsen naar C: en van daaruit openen.
Een map selecteren lukt ook maar geeft een foutmelding bij verplaatsen.
Aangezien ik met zo een klein programma bestanden van de beveiligde schijf kan afhalen wilt toch zeggen
dat de beveiliging niet veel voorstelt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kevin303 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:51:

Aangezien ik met zo een klein programma bestanden van de beveiligde schijf kan afhalen wilt toch zeggen
*Kuch*
Being on the other side of the airtight hatchway: Dubious escalation

Als het te ingewikkeld klinkt: een ACL kun je pas met toegang tot het systeem wijzigen. Aangezien je zelfs fysiek toegang hebt kun je dat dus.
* alt-92 no see security flaw.

En recursief reacllen of eigenaar veranderen doe je met takeown.exe en subinacl.exe bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 18-07-2011 00:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kevin303
Heb Takeown.exe gebruikt en toegepast op D:\ Hiermee ging alleen D: open met de verschillende mappen zichtbaar . Maar alle submappen waren nog altijd geblokkeerd
Nu heb ik niet veel(geen) verstand van commands in opdrachtpromt.

Verwijderd

Je moet de optie /R gebruiken.

Zie takeown /?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En via een scheduled task onder het SYSTEM account laten runnen, die kan er namelijk wel bij (is een Known SID).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

kevin303 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:51:
Heb hier juist een klein programma gevonden Unlocker 1.9.1 . Hiermee kan ik bestand per bestand 8)7
verplaatsen naar C: en van daaruit openen.
Een map selecteren lukt ook maar geeft een foutmelding bij verplaatsen.
Dan heeft de eigenaar in ieder geval geen encryptie gebruikt. ;)
Pagina: 1