Ik heb een database met daarin de tijden die spelers van een game per race hebben gehaald. Op het moment pak ik gewoon de snelste tien tijden daaruit om aan spelers te tonen, maar het resultaat is dat ik vaak van de beste speler tien tijden krijg. Het zou cooller zijn als ik van de beste tien spelers ieder 1 tijd zou krijgen. Maar hoe kan ik een query daarvoor doen in MySQL met PHP?
Ik heb nu een query zoals deze:
Ik heb een variabele computerID om te bepalen welke computer er submit. Wat ik dus eigenlijk zou willen, is alleen unieke [i$computerID[/i]'s, met per speler specifiek zijn snelste tijd. In pseudo-code is dat dus eigenlijk als volgt:
Kunnen jullie me uitleggen concreet hoe zo'n query te doen in MySQL?
Alvast bedankt!
Ik heb nu een query zoals deze:
code:
1
2
3
4
5
| SELECT playerName, time FROM ProunHighscores WHERE trackName = '$trackName' ORDER BY time ASC LIMIT 0, 10 |
Ik heb een variabele computerID om te bepalen welke computer er submit. Wat ik dus eigenlijk zou willen, is alleen unieke [i$computerID[/i]'s, met per speler specifiek zijn snelste tijd. In pseudo-code is dat dus eigenlijk als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
| SELECT playerName, time FROM ProunHighscores WHERE trackName = '$trackName' ORDER BY time ASC LIMIT 0, 10 EN per computerID alleen de kleinste time |
Kunnen jullie me uitleggen concreet hoe zo'n query te doen in MySQL?
Alvast bedankt!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress