Brugmodus Airport Express

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Hallo iedereen,

Ik ben voor een goede kennis bezig om een netwerk op te bouwen, ben er al een tijd mee bezig maar stuit steeds opnieuw op problemen. Ik heb nu het volgende idee bedacht. Een netwerk bestaande uit:

- één Extreme basisstation.
- twee Airport Express apparaten in client modus. (Worden enkel gebruikt voor AirPlay)

Verder: één Airport Express in brugmodus met daaraan een ethernet kabel naar nóg een Airport Express. Deze laatste Airport Express bevindt zich in een atelier en is bedoeld om deze ruimte te voorzien van draadloze verbinding, en staat dus op de modus voor het uitbreiden van het signaal.

Tussen de laatste twee Airport Express apparaten ligt een ethernet kabel omdat de atelier buiten het bereik van het draadloze netwerk in de woonkamer ligt.

Nu de vraag aan jullie of dit systeem wel helemaal klopt.

- Is het juist dat ik de Express met daaraan de kabel naar het atelier op de brugmodus heb staan? Moet de Express in het atelier dan eigenlijk niet óók op de brugmodus staan? Ik ben namelijk bang dat de modus voor het uitbreiden van het signaal alleen bedoeld is als draadloze 'extender'. Of pikt hij dan in dit geval gewoon het signaal uit de aangesloten ethernet kabel en zendt dit vervolgens weer uit?

Misschien zit ik helemaal verkeerd te denken met dit systeem en weten jullie een betere oplossing. Ik hoor het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:36
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/30u4yf4.png
Volgens mij is dit de modus die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Als je de Airport Express in het atelier opzet met Airport Utility vraagt hij als het goed is of je hem als extender wilt gebruiken, vervolgens kan je volgens mij kiezen of dit wireless of doomiddel van de aangesloten ethernet kabel moet?

Ik weet het bijna zeker dat je dat tijdens het installeren kan aangeven, maar ik zal morgen nog even checken in m'n Airport intstellingen. Ben op dit moment niet thuis, maar het moet in ieder geval kunnen! Heb zelf ook een Airport Extreme als basis (beneden) en op zolder (2e verdieping) de Express op een ethernet kabel aangesloten als extender omdat het signaal daar zwak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Oh okė! Zou fijn zijn als je me misschien dan kan aanwijzen waar deze instelling in het airport utility zit. Nu weet ik in ieder geval dat zo'n opstelling dus wel mogelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Hmm ik zie nou dat het bij mij nog al vreemd in elkaar steekt haha; ik heb beide Airports staan op 'Create a wireless network', maar wel met (bijna) de zelfde instelling, op Channel na.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/8XSi/Screen_shot_2011-07-18_at_15.06.04.png

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/8XhQ/Screen_shot_2011-07-18_at_15.06.15.png

- Vervolgens heb ik bij de Airport Extreme (Living Room) de instellingen onder 'Internet' als volgt;
Connect Using: Ethernet
Connection Sharing: Share a public IP address

- Bij de Airport Express (Jazz's Room) het zo;
Connect Using: Ethernet
Connection Sharing: Off (Bridge Mode)

Zo werkt het voor mij, ik heb geen idee hoe ik er zo aan kom haha. :)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Hé bedankt voor de uitleg. Heb even zitten proberen en het werkt hier nu ook! Veel dank. :)
Pagina: 1