Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
Ik ben op zoek naar een audio streamer met USB aansluiting, te bedienen zonder TV. Ik zou graag van een externe USB HDD of USB-stick flac files willen kunnen streamen naar mijn Onkyo TX-SR508 receiver; bijv. middels optical of tulp.

Ik heb een Popcorn A-200, maar om je files te bekijken moet de TV aan. Dit wil ik dus niet; ik wil vanaf een display op de player de files kunnen selecteren.

Nu ken ik de Logitech Squeezebox-en. Deze hebben echter geen USB aansluiting, enkel een netwerkport. Ik heb geen NAS, doe alles met externe HDD's. Om altijd mn laptop aan te hebben als ik een muziekje wil luisteren vind ik verre van ideaal.

Op de Onkyo TX-SR508 zit een "universal port" om via een dock een ipod/iphone aan te sluiten. Ik heb een Iphone4, maar vind het onhandig om altijd mijn telefoon in de dock te moeten pluggen als ik een muziekje wil luisteren. Wireless is dit volgens mij niet mogelijk via de dock & flac files sowieso niet af te spelen via m'n Iphone (toch?).

Suggesties worden gewaardeerd! :)

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
De laatste Squeezebox Touch heeft wel een USB port en heeft een ingebouwde squeezeserver. Hierdoor kan je vanaf USB de muziek laten horen via de je versterker

Misschien is deze TEAC ook een oplossing.

Volgens mij zijn er ook losse receiver waar je gewoon een USB stick met muziek in kan stoppen maar dat lijkt me een nogal rigoureuze oplossing voor dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
Athome schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:39:
De laatste Squeezebox Touch heeft wel een USB port en heeft een ingebouwde squeezeserver. Hierdoor kan je vanaf USB de muziek laten horen via de je versterker

Misschien is deze TEAC ook een oplossing.

Volgens mij zijn er ook losse receiver waar je gewoon een USB stick met muziek in kan stoppen maar dat lijkt me een nogal rigoureuze oplossing voor dit probleem
Die TEAC kende ik niet, maar de reviews die ik zo snel vind zijn niet best; schijnt een onbetrouwbaar apparaatje te zijn. Prijs is wel oké (140euro)

Een nieuwe receiver is inderdaad geen optie.

Je hebt gelijk, de Squeezebox Touch heeft wel een USB input.. maar die vind echt te duur (dik 200euro).

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Ik vind de Squeezebox Touch zelf ook zwaar overprised. Doe er een kleine 100 euro vanaf en je hebt een betere prijs voor het apparaat. Maar ja, als je min of meer alleen bent in de markt (er is wel concurrentie maar niet veel) kan je betere prijzen vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Ik heb een Freecom MusicPal (pricewatch: Freecom MusicPal Internet Radio v2), die doet ongeveer wat je nodig hebt, voor een redelijk prijs. Maar goed, dat apparaat is ook alweer een paar jaartjes oud, en ik neem haast aan dat er betere opvolgers voor zijn gekomen.

[ Voor 21% gewijzigd door Garyu op 18-07-2011 17:53 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future