Hulp gevraagd bij keuze nieuwe modem/router

Pagina: 1
Acties:

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-02 16:22
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een modem die ook telefonie aan kan, dit in verband met het in huis wonen van mijn oma.
We hebben nu een Zyxel Prestige 2602HW-61 maar dit ding begint nu echt gek te doen, geen enkele lan poort werkt meer en hij lijkt te crashen tijdens MSN en online gamen.

Het grootste probleem zit hem dus in het feit dat er ook een telefoon lijn door moet lopen en ik snap niet goed welke standaarden er gebruikt kunnen worden en er zijn, naar mijn weten, weinig modems die nog telefoon ondersteunen :/

Kunnen jullie mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Dirk

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Heeft je provider geen alles-in-een oplossing?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:19

allure

Titaan fase 2/3

Ik weet niet wat het in huis hebben van oma met een telefoonlijn te maken heeft maar je zou eens kunnen kijken naar apparaten van Draytek.

Wat voor verbinding heb/wil je en wat is het budget?

Er staat er zelfs 1 op V&A
V&A aangeboden: draytek vigor 2820 annex A

[ Voor 29% gewijzigd door allure op 17-07-2011 17:56 ]

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:56
Misschien is het ook handig om te vermelden welke provider je hebt, uit eigen ervaring weet ik dat het moeilijk is om een kpn modem te vervangen omdat kpn niet alles toelaat op hun netwerk volgens mij.

• DCG909
-.-" had iets veranderd tijdens het tikken... en daardoor de provider weg gelaten...
De provider is Telfort, ze bieden internet + telefonie aan, maar ze leveren geen router meer dacht ik.

@allure, de telefoon op de modem wordt gebruikt door mijn oma en mogelijk gaat de vaste lijn er ooit ook uit, dus iets met een telefoon aansluiting is noodzakelijk.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:19

allure

Titaan fase 2/3

Voip is wat je zoekt op de modem/router...

• DCG909
Ik kijk vanavond weer even online... teveel achter de pc gezeten vandaag :/
Alvast bedankt voor de tips.
Pagina: 1