Advies Homecinema setje

Pagina: 1
Acties:

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Hallo,

Na een tijdje hier rondgekeken te hebben is het toch gaan kriebelen om zelf een leuk setje te kopen.

Ik zal eerst even uitleggen wat de bedoeling is:
Ik ben opzoek naar een leuk 5.1 setje (een 5.0 setje en later een subwoofer is ook een optie). Fronts mogen zuilen (niet al te groot) zijn, rears het liefst compact en de mogelijkheid om ze aan de muur te bevestigen.
Het zal voornamelijk gebruikt worden voor muziek en normale TV/films/serie's. Films en serie's zullen afgespeeld worden via een HTPC of DVD speler. Het TV signaal komt digitaal binnen, kan ik ook een Digitenne insteekkaart (zit dus in de TV zelf) aansluiten op de receiver of moet ik een kastje hebben?
Ik wil de mogelijkheid hebben om mijn iPhone aan te sluiten voor het afspelen van muziek.
Daarnaast zal er ook een Xbox 360/PS3 aangesloten worden. Met dit alles lijkt HDMI me dus een must.
De TV is een Sony Bravia EX521 37"

Kan iemand me uitleggen waar ik precies op moet letten bij het uitzoeken naar een receiver?

Ik heb zelf aan verscheidene sets gedacht:

Speakers: Jamo S 606 HCS 3 EUR 395
Receiver: Onkyo TX-SR309 EUR 244
Totaal: EUR 639,-

Speakers: Als rears Boston Acoustics A25's EUR 260, als Fronts de Klipsch f-2 synergy, center zal dan later komen.
Receiver: Pioneer vsx-819H
De Klipsch' met de Pioneer receiver staat nu op marktplaats voor EUR 300 samen.
Totaal: EUR 560, later losse center.
De set van marktplaats ziet er mooi uit, kan iemand hier eens naar kijken?

Op Marktplaats staat ook de volgende set:
Speakers: Jamo A305 5.1 set: http://link.marktplaats.nl/466349779 EUR 75
Receiver: Onkyo TX-SR309 EUR 244
Totaal: EUR 324.
Maar waarschijnlijk is deze kwaliteit totaal niet te vergelijken met de eerder genoemde sets?

Dan heb ik nog een vraagje over de luidspreker kabel, ik zie op het net kabels van honderder euros staan voor een paar metertjes, dit moet met een normale luidspreker kabel en zelf er op gesoldeerde tulpjes toch ook werken?

Hulp waardeer ik zeker! Ook sta ik open voor gehele andere sets als iemand iets aanbeveeld.

• Painore
De Marantz SR5002 ziet er ook wel leuk uit, is nu te koop voor EUR 249,- bij Hobo Hifi.

Echter ben ik nog steeds opzoek naar advies voor het marktplaats setje met de Pioneer en de Klipsch', dat bespaart een hoop geld. De speakers moet ik gewoon naar gaan luisteren of het wat is, maar volstaat de receiver?

Alvast bedankt!

EDIT:"
Iemand ervaring met de Klipsch B-2, nu EUR 99. Is dit beter dan een Boston Acoustics A25? Ze zullen dus als rears gebruikt worden dan.

[ Voor 47% gewijzigd door Painore op 18-07-2011 00:12 ]

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Painore schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:36:
De Marantz SR5002 ziet er ook wel leuk uit, is nu te koop voor EUR 249,- bij Hobo Hifi.
Ik zou eerder voor de SR5005 gaan. Duurder maar een paar generaties nieuwer,

http://www.stassen.nl/spe...v-receiver/marantz-sr5005

• Painore
Blord schreef op maandag 18 juli 2011 @ 02:59:
[...]

Ik zou eerder voor de SR5005 gaan. Duurder maar een paar generaties nieuwer,

http://www.stassen.nl/spe...v-receiver/marantz-sr5005
Ik heb geen idee waarop te letten bij een receiver, wat is er beter aam de SE5005 en is dit noodzakelijk voor wat ik ermee wil doen? Hij is namelijk bijna het dubbele in prijs..

Ik neig nog steeds naar de Pioneer en de Klipsch, echter is dit wat?

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-01 14:57
Waarom ga je niet luisteren bij een HiFi zaak in de buurt? Wij kunnen moeilijk voor jou bepalen wat mooi is en niet mooi is ;). Speakers icm versterkers kunnen behoorlijk wat verschil geven qua klank, en de 1 vind X mooi en de ander Y. Dus je moet gewoon gaan luisteren en je niet blind staren op reviews, specs en wat wij vinden ;).

gewoon nee.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 16:23
Yup.
Als je het goed wilt doen, dan moet je gewoon naar de combinatie van reviever en speakers luisteren, en als het kan met je eigen muziek(smaak).
Als je eenmaal weet wat je wilt, kun je er voor kiezen om koopjes te gaan zoeken.
Ik raad het eigenlijk iedereen af om zomaar -op hoop van zegen- een setje te kopen zonder 'm van te voren beluisterd te hebben.

Dus; bepaal een maximum prijs voor jezelf, laat je informeren bij een fatsoenlijke hifi winkel en ga luisteren! :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Painore
Bedankt voor de reacties!

Natuurlijk luister ik eerst naar het setje, echter weet ik niet waar ik op moet letten bij een receiver met betrekking tot welke aansluitingen er allemaal op moeten zitten etc.

Ik ben van plan om naar het setje Klipsch F-2 en Pioneer receiver te gaan luisteren, maar volstaat deze receiver voor mijn gebruik?

Alvast bedankt!

• Painore
Wat is de betere receiver?
Onkyo TX-SR608of de Pioneer VSX-819H
Buitenom de HDMI 1.4, ik zal tog geen 3D kijken aangezien mijn TV hiervoor niet geschikt is.

Daarnaast heb ik vandaag bij BestHomeCinema in Amersfoort geweest en heb er naar de Klipsch F-2 geluisterd, als receiver werd de TX-SR607 aangeboden. Klonkt toch allemaal erg leuk :D
Ook de Boston Acoustics A25 geluisters, klinkt prima maar deed toch onder voor de F-2. Met name in het laag, maarja een boekenplank model en een flinke zuil..

Alvast bedankt!

[ Voor 34% gewijzigd door Painore op 20-07-2011 17:28 ]

Pagina: 1