Ik wil graag gaan printen via mijn draadloze netwerk, dat via mijn Linksys E4200 verloopt. Ik heb [url=Ik wil graag gaan printen via mijn draadloze netwerk, dat via mijn Linksys E4200 verloopt. Ik heb http://tweakers.net/pricewatch/267521/hp-photosmart-plus-e-all-in-one-printer-(cn216b).html#tab:info]deze[/] printer op het oog omdat hij voldoet aan mijn eisen en goed scoort in reviews. Ik wil checken of het mogelijk is de printer ergens binnen bereik van het draadloze netwerk neer te zetten en dan van vista/win7 computers én een ubuntu computer te printen, en dat ie in vista&win7 automatisch in het netwerk wordt herkend.
De printer heeft ondersteuning voor draadloze netwerken en de volgende besturingssystemen:
Windows® 7, Windows Vista® en Microsoft® Windows® 32-bits XP (SP2 of hoger), Mac OS X v10.5 en v10.6
Ik denk dus niet dat het mogelijk is om de printer te laten werken met een Linux distro (ik heb niet gekeken of er drivers beschikbaar zijn voor deze printer - althans deze zijn niet beschikbaar gesteld door HP zelf.)
Windows® 7, Windows Vista® en Microsoft® Windows® 32-bits XP (SP2 of hoger), Mac OS X v10.5 en v10.6
Ik denk dus niet dat het mogelijk is om de printer te laten werken met een Linux distro (ik heb niet gekeken of er drivers beschikbaar zijn voor deze printer - althans deze zijn niet beschikbaar gesteld door HP zelf.)
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
De e4200 heeft volgens mij een ingebouwde printserver. Als het je dus enkel om het printen gaat (je wilt dus niet scannen en zo via het netwerk) zou je in principe via de router moeten kunnen printen ook.
Als je dan in Ubuntu gewoon een generieke HP-driver met PCL-ondersteuning installeert, denk ik wel dat het gaat werken.
Als je dan in Ubuntu gewoon een generieke HP-driver met PCL-ondersteuning installeert, denk ik wel dat het gaat werken.
De HP Photosmart Plus B210 is in zoverre geschikt voor netwerkgebruik, dat je wel op iedere Windows computer de software (driver) zal moeten installeren. Windows herkent de printer niet direct (geen ingebouwde drivers), maar met de HP software zou het wel allemaal moeten lukken.
Wat Ubuntu betreft: Kijk op hplip.net voor de generieke drivers.
Officieel heeft HP alleen die ondersteuning die op die specifieke website staat. De helpdesk heeft in ieder geval geen oplossing voor Linux vraagstukken.
Ik heb zelf een wat oudere HP All-in-One en die werd direct herkend door Ubuntu (printen en scannen over netwerk).
Wat Ubuntu betreft: Kijk op hplip.net voor de generieke drivers.
Officieel heeft HP alleen die ondersteuning die op die specifieke website staat. De helpdesk heeft in ieder geval geen oplossing voor Linux vraagstukken.
Ik heb zelf een wat oudere HP All-in-One en die werd direct herkend door Ubuntu (printen en scannen over netwerk).
Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn