• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 23:15
Ik heb zojuist een aantal 3D-Mkv's op mijn Xtreamer gezet.
Ze spelen prima af zodra ik mijn Samsung-tv op 3D-SBS zet alleen de ondertiteling wordt niet correct weergegeven, deze loopt het beeld uit zegmaar. (Rechts doorlopend en links weer verder)

Is dit een Samsung-issue, of ligt het aan mijn Xtreamer, of.......?

B.v.d.

• lgoeij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-01 21:25
Nee dit is normaal. Ik had namelijk hetzelfde probleem. Doordat je je tv instelt om de beelden over elkaar heen te leggen wordt automatisch de ondertiteling uit elkaar getrokken.
Met 3dsubtitler http://84.27.10.123/3DSubtitler/ kun je de ondertitelinf geschikt maken voor 3d. Mogelijk kun je de ondertiteling dan niet direct afspelen maar je kunt hem wel erbij voegen door mkv2vob. Deze maakt er een mk3d bestand van. Waarschijnlijk kan je mediaspeler dit bestand afspelen. Mocht dit niet werken heb ik nog wel een andere oplossing.

• ScooBY_DoO
Thnx, dat klinkt als serieus ''werk'' verrichten..... als er geen makkelijkere manier is laat ik het lekker voor wat het is.
Zal nog eens kijken of het met een usb-stick direct in de tv wel werkt....

• lgoeij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-01 21:25
Dat valt wel mee. Het opzoek van de manier is meer werk. Omzetten van de ondertiteling is zo gebeurt en als het nodig is het omzetten naar een mk3d ook.
Ik moest mijn film zelf nog omzetten naar een bestand dat de ps3 wel kon afspelen. Dat was veel meer werk.

• ScooBY_DoO
Me eindelijk kunnen verdiepen in deze ''studie''

Werkt prima alleen nu zoek ik nog een manier om de subs in te bakken.

In 3D-subtitler staat wel een optie forced die ik ook gebruik en in BDSUp2jar staat ook een optie forced maar dit levert enkel losse sups en subs.
Op zich prima maar zodra ik de film op een BD-R fik dan kan ik geen subs kiezen en dit zou ik wel graag willen.

Is daar weer een compleet andere workaround voor nodig?